Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Laad oppervlakte 2 en 4 assige Rongen Wagons

Gestart door Eres, 25 augustus 2013, 15:48:29 PM

Eres

Om even op het punt van laad oppervlakte e.d terug te komen.

Zelf persoonlijk vind ik de wagons van Ervin heel mooi, Als ik naar de grootspoor foto' kijk en dan vergelijk zijn die stapelingen en de indeling op de wagons voor mij perfect. en als Ervin heeft besloten om die sjorringen zo te plaatsen is dat zijn beslissing en die respecteer ik.

Wat betreft vervoer van boomstammen. Ik heb zelf op zee gevaren. Twee keer op de lijndienst naar West Afrka geweest en op de thuisreis moesten wij aan dek die ijzeren binten vast zetten. Deze waren een aantal keer groter en zwaarder als die van de rongenwagens. Denk niet dat de stammen keurig gepast naast elkaar gelegd werden. Ze werden zo gedeponeerd als ze het uit kwamen. Maar gelet op het gewicht kan ik alleen maar zeggen die krengen lagen muur en muurvast. Een schip kan behoorlijk te keer gaan maar die stammen bleven liggen waar ze lagen. Wij hadden aan dek net voldoende ruimte om van voor naar achter en v v te lopen

Zo is het ook met het spoor of je er nu 10 of 3 in zal laden is de operator niet van interesse. Er wordt betaald voor die wagon en die rongen/stalen binten zijn er voor om ze tegen te houden. De kleinere stammen die in groepen gedeeld worden is iets anders gelijk ook met het vrachtverkeer over de weg. Daar is geen andere keuze mogelijk. Bij de grote stammen is je gebruikt de lengte, de breedte en binnen het maximale gewicht blijven Bij kleinere stammen is het zelfs aan te raden om met sjorringen/spandraden te werken.


Wim
Wim


Chrisrail

#16
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }