Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Man verliest onderbenen onder trein

Gestart door TBCédric, 19 augustus 2013, 16:17:52 PM

dani

#15
Citaat van: rgp op 20 augustus 2013, 12:00:47 PM
Dus voor die man: absoluut geen compassie, voor Dani zijn kind daarentegen
Bedankt, Roland, voor het medeleven, maar daar deed ik het niet echt voor.  (toch tof van je !)
Mijn dochter leeft haar leven momenteel vrij normaal en je ziet ook niet dat ze ziek is, het is een naar buiten toe "onzichtbare" ziekte op dit moment nog.   Dus het is enkel de onzekerheid en de zorg van alledag (therapie en zo).    We genieten van elk moment dat we samen hebben.   



Het is echter niet de eerste keer dat mensen onder invloed van alcohol dergelijke dingen doen.    Als je dat dan doet omdat je problemen of verdriet hebt of zo, dan kan ik daar deels wel in komen en begrip voor hebben, maar toch.   Blijf  (letterlijk in dit geval) met 2 voeten op de grond en probeer oplossingen te zoeken voor problemen, de drank biedt deze niet maar maakt er nog meer bij.  Dat was vooral mijn punt.   In dit specifiek geval zou (naar Peter's punt) geen enkele beveiliging het hebben voorkomen, tenzij je de perrons met hekken gaat afzetten maar hoe gaan normale reizigers  dan op de trein stappen ?      Het zijn alweer  "de media" die dit opblazen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Peter slaat de nagel op de kop.

Die man had evengoed over zijn eigen voeten kunnen struikelen en onder een auto terechtgekomen zijn. Geen kat dat erover gesproken zou hebben.
Maar als de NMBS erbij betrokken is, ho maar, dan staat iedereen op zijn achterste poten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Citaat van: Peter op 20 augustus 2013, 12:51:23 PM
Ik erger me er altijd (een beetje) dat na een ongeluk me de spoorweg, steeds weer de diskuties over beveiligen losbreken. Als iemand de sporen oversteekt, als ze boven op wagens kruipen (laatst nog in Boom)  enz. en ze verongelukken, is het steeds de kommentaar, ze moet de sporen beter beveiligen met omheiningen. Wat een onzin.
Als iemand de straat oversteekt en onder een auto geraakt (niet op een zebrapad hé) hoor je toch niemand zeggen de ze op de rand van de voetpaden een omheining moeten zeggen.
Je kan alles heel veilig maken, maar geen 100 %, want je kan nu eenmaal niet verhinderen dat iemand zijn nek breekt door zijn losse schoeveter. (jawel, schoenen zonder veters :))
Wat dat ongeluk in Oostende betreft. Iemand die zo'n stommiteit doet is zelf schuld.

En met deze post ben ik het volledig eens!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Eigen schuld ..... enz.

Nu als de persoon in kwestie geen reisbiljet had dan kan men de polemiek terug opstarten mbt het afsluiten van de perrons. In Brussel is men bij de metro er van terug gekomen van open perrons en heeft men terug "deurtjes" geplaats zodat mensen zonder vervoerbewijs niet op de perrons kunnen.

Citaat van: Peter op 20 augustus 2013, 12:51:23 PM
Als iemand de straat oversteekt en onder een auto geraakt (niet op een zebrapad hé) hoor je toch niemand zeggen de ze op de rand van de voetpaden een omheining moeten zeggen.

Je bent enkel verplicht over te steken op een zebrapad indien dit op minder dan 20 meter van de plaats ligt waar je wil oversteken.

En in een zone 30 mag je overal oversteken.
 

Rangeerduivel

Straatje zonder einde...je kan een treinticket kopen en je daarna ook nog ferm bezatten,
waar staat men dan met de beveiliging?
En zoals hier al eerder aangehaald,alcohol lost de problemen niet op,wel de gedachte erover.
Maar door alcohol maak je jezelf onmachtig om die problemen op te lossen
Definitie:Kom je zoiets tegen, dan heb je er zelf om gevraagd en is iedere vorm van medelijden overbodig!

Rudy

Ps;een instinker; het waren ;) enkel de onderbenen,slechter zou het zijn als het enkel de bovenbenen zouden zijn...

chef garde

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 18:16:15 PM


Ps;een instinker; het waren ;) enkel de onderbenen,slechter zou het zijn als het enkel de bovenbenen zouden zijn...

:) dan zou je pas een in-stinker creëeren!!  :) :)

MickeyMouse

Citaat van: chef garde op 02 september 2013, 19:09:20 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 18:16:15 PM


Ps;een instinker; het waren ;) enkel de onderbenen,slechter zou het zijn als het enkel de bovenbenen zouden zijn...

:) dan zou je pas een in-stinker creëeren!!  :) :)
Dat is zoals in het sportnieuws tegenwoordig: ploeg A heeft 1-1 gelijk gespeeld tegen ploeg B.
Ge moet ne keer 1-1 verschillend proberen spelen... ;) ;)

Geert

Gerolf

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 18:16:15 PMPs;een instinker; het waren ;) enkel de onderbenen,slechter zou het zijn als het enkel de bovenbenen zouden zijn...

Wat is dat voor een opmerking ?  >:(  >:(
Heb je dan geen greintje respect?
Ook niet voor mensen die waarom-dan-ook verward zijn ? 
Waar is het icoontje voor "gele kaart" ?  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

De vraag kan ook anders.

Heeft niemand van de spoorwegen deze persoon opgemerkt! En waren er daar dan geen passagiers die eventueel het spoorwegpersoneel konden verwittigen.

Iemand die serieus onder invloed van alcohol is moet men toch opmerken!

Ik heb verder niets meer gehoord over het incident maar  indien men deze persoon zou opgemerkt hebben en deze persoon verder hebben laten gaan, zonder tussenkomst van het stationspersoneel of passagiers die op dat moment aanwezig waren; dan zou men nog van schuldig verzuim kunnen spreken.
 

chef garde

Mja, Janie ...

Als je op het nachtelijk uur dat het ongeval zich voordoet elke beschonken persoon moet gaan aanspreken doe je 1. overuren en 2. riskeer je zelf miserie te krijgen, want niet iedereen wordt bepaald vrolijk van enkele glazen alcohol.  En het gebeurde ook 's nachts, wie weet zat die persoon effectief al op een bankje te wachten, maar kon die persoon opgemerkt worden in het donker of niet???  Zet hem overdag op hetzelfde bankje en we zien hem allemaal, zet hem daar 's nachts en hij zit misschien net uit het licht waardoor niemand hem ziet zitten ...






Rangeerduivel

#25
Citaat van: Gerolf op 03 september 2013, 00:13:38 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2013, 18:16:15 PMPs;een instinker; het waren ;) enkel de onderbenen,slechter zou het zijn als het enkel de bovenbenen zouden zijn...

Wat is dat voor een opmerking ?  >:(  >:(
Heb je dan geen greintje respect?
Ook niet voor mensen die waarom-dan-ook verward zijn ? 
Waar is het icoontje voor "gele kaart" ?  :(

Sorry als je daardoor gechoqueerd bent,Gerolf
Maar je hebt het bovenste deel van mijn bericht verwijderd alvorens het te citeren,en daarin stond toch het antwoord op je 3 eerste vragen...?
En je 4de vraag;Een icoontje voor gele kaart is er niet,maar verdien ik die door mijn mening te uiten?

Gr,Rudy

janieburton

Citaat van: chef garde op 03 september 2013, 09:50:41 AM
Mja, Janie ...

Als je op het nachtelijk uur dat het ongeval zich voordoet elke beschonken persoon moet gaan aanspreken doe je 1. overuren en 2. riskeer je zelf miserie te krijgen, want niet iedereen wordt bepaald vrolijk van enkele glazen alcohol.  En het gebeurde ook 's nachts, wie weet zat die persoon effectief al op een bankje te wachten, maar kon die persoon opgemerkt worden in het donker of niet???  Zet hem overdag op hetzelfde bankje en we zien hem allemaal, zet hem daar 's nachts en hij zit misschien net uit het licht waardoor niemand hem ziet zitten ...

Het gebeurde s'nachts? Om welk uur? Was het station nog open of was het al gesloten?

Indien het al gesloten was kan het zijn dat hij ingebroken heeft, maar het kan zijn dat hij aanwezig was op het moment dat het station nog open was en dat men bij het sluiten heeft  nagelaten om een grondige controle uit te voeren om te zien of dat er nog mensen aanwezig waren.

Stations sluiten na  een bepaald uur en gaan terug open om een bepaald uur of vergis ik me.
 

chef garde

Het gebeurde 's nachts, na aankomst van de laatste trein uit Eupen (E545).  Die komt aan in Oostende om 01u56.  Tegen dat die trein beëindigd is en klaar is om weggesleept te worden naar de wijkbundel kan je daar gerust nog een half uur bij tellen.  Bij mijn weten is het station dan al lang gesloten.  Met het station bedoel ik het stationsgebouw.  Uw bewering dat stations op een bepaald uur sluiten klopt volledig.  Echter blijven perrons toegankelijk, en wie Oostende kent, weet dat dit geen enkel probleem is.

janieburton

Citaat van: chef garde op 03 september 2013, 17:20:46 PM
Uw bewering dat stations op een bepaald uur sluiten klopt volledig.  Echter blijven perrons toegankelijk, en wie Oostende kent, weet dat dit geen enkel probleem is.

Dacht dat de perrons in Brussel(Noord, Congres, Centraal, Kappelen Kerk, Zuid, Leopoldswijk, Schaarbeek, enz...), Antwerpen, Berchem, Mechelen, Nekkerspoel, ea....  ook volledig worden afgesloten zodat men ze niet kan betreden.
 

conducteur

Ja, zou kunnen, maar in Oostende zijn de perrons zo toegankelijk vanaf de openbare weg die dus moeilijk af te sluiten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum