Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Man verliest onderbenen onder trein

Gestart door TBCédric, 19 augustus 2013, 16:17:52 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dani

ja, ik las het ook net.

Wat een rund moet je daarvoor neit zijn om daar te gaan zitten ?  Dronken of niet, je kan toch niet zomaar  "denken dat de trein niet zou wegrijden".

Ik ben benieuwd wie hier weer als de schuldige zal worden aangeduid.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

een rund? misschien een mens met veel problemen...

dani

ik heb ook problemen, iedereen heeft problemen...  maar dan nog, verantwoordt dat dan dergelijk gedrag ?   neen, dacht ik.

Het is jammer voor die man dat hij de helft van zijn benen kwijt is, maar hij heeft het voor een grootste deel zelf veroorzaakt.  En nu heeft hij nog een groter probleem er bij...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

inderdaad jammer voor deze man, bovendien vrij onaangenaam voor degene die aan het rangeren was dat deze (dronken) heer nergens elders een plaatje vond om even tot rust te komen, ongeacht de reden zal volgende keer wel beter uitkijken als hij nog eens aan de fles gaat hangen ! Ongeacht de reden is hij zelf verantwoordelijk voor zijn fysieke tekorten !

Trouwens iets heel anders in het nieuws van afgelopen (eigenlijk vorige) week dat je nog mensen met kinderen ziet(zag) vertrekken naar Egypte, ik snap dat niet een land dat op de rand van een burgeroorlog verkeerd daar gaan ze gaan uitrusten en binnenkort (zouden) kunnen de belastingsbetaler opdraaien voor het mogelijks kosten om ze te gaan halen met C-130's als het dan toch uit de hand loopt, mensen zouden toch slimmer moeten zijn en geen advies krijgen van Buitenl.Zaken om te weten of het allemaal wel Katholiek is om daarheen te trekken, mijn inziens moet je eigenlijk in geen enkel mislamland(op dit ogenblik) op reis gaan want overal hangt wel stront aan de figuurlijke knikker !
En dan later komen jammeren dat je daar een rammeling (als het dat nog maar is), bestolen of veel erger worden  !

Groeten Peter ;)

Stieven76

Ik volg Dani wel. Iedereen heeft wel eens problemen maar dat wil nog niet zeggen dat je onverantwoorde dingen moet gaan uitsteken.
Er zijn genoeg zatlappen die zich dronken op de baan begeven met hun wagen, moet je daar dan ook compassie mee hebben? Als je dan perse  je problemen wil verzuipen, doe dat dan thuis en val niemand anders lastig..

Dirky

Maar het blijft nog altijd een mens! geen rund! >:(




dani

dat is een uitdrukking, Dirk.  Dat is geen verwijt naar di gast zelf persoonlijk.  Zoek het maar even op anders, dan ga je begrijpen wat ik bedoelde.

http://www.woorden.org/woord/rund

in meer detail uitgelicht :  als "versterking bij een uitdrukking "
Intensiveringen
Hoe kun je met rund een ander begrip versterken?
bloeden als een rund; pissen als een rund; stom als een rund;
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Maar toch vind ik je reactie verkeerd Dani. Het gaat hier om een ongeval met een SLACHTOFFER dat de rest van zijn leven gaat afzien/boeten omwille van een reden waar wij niet het minste benul van hebben. Het zal je kind maar wezen dat in problemen zit, gaat drinken en op de verkeerde plaats zijn roes gaat "uitzitten"... Of het zal je vader maar wezen...




dani

#9
don't go there....  mijn vader was 12 jaar geleden slechts 54 toen hij na 8 maand intense behandeling en de laatste 6 helse weken van pijn en afzien stierf aan een vreselijke ziekte.  Dit is hier niet relevant, maar dan ga je wel de dingen anders bekijken.   Mijn kind...  die wordt woensdag 14 en we weten niet hoe oud ze zal worden, maar ze zal door haar mucoviscidose ook geen 100 jaar aantikken vrees ik.  De kans is vrij reëel dat ik haar overleef en ze dus veel te vroeg moet "afgeven".

Iemand die dan door zijn eigen toedoen en zeker onder invloed van zwaar alcoholgebruik  zijn benen "verspeelt"  bekijk je dan wel vanuit een andere hoek, geloof me.

En verder ga ik niet meer reageren, ik wil niet de zielepoot uithangen en hoef geen medelijden, ik wil enkel duidelijk maken hoe ik deze zaak bekijk.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#10
dani heeft een punt dat deze kerel het in feite het zelf gezocht heeft, op een gevaarlijke plaats dingen doen die niet mogen en bovendien niet bij volle verstand je gedragen zoals het hoort, mocht deze zelfde man op een bank gezeten hebben en een loc gaat uit de rails, zelfde kwetsuur dan is het zeker dat je medelijden moet hebben !

Groeten Peter ;)

rgp

@ Dani,

Ik begrijp je volledig en wens je veel sterkte, vooral aan je dochter

@ Dirk,

Sorry, maar het moet eens stoppen om de maatschappij een schuldgevoel of een bepaald denkrichting op te leggen  >:(
Hij was zat, het kan mij niet schelen waarom, hij was meerderjarig en niet gecolloqueerd.  In feite zou men ALLE kosten op hem en zijn nazaten verhalen, dan zal men wat beginnen nadenken.

Roland

argilla

Hier worden erg harde woorden geschreven voor iets waar wij nog in de verste verte niet weten hoe de vork aan de steel zit.
Erg heel erg...... :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

rgp

@Argilla,

Ik kan je volgen, jaren aan een stuk pamperen en pamperen en dan plots het begrip verantwoordelijkheid tegenkomen.

Men moet het geval "Oostende"niet moeilijker maken als het was en er niet van alles gaan bijsleuren.

Dus voor die man: absoluut geen compassie, voor Dani zijn kind daarentegen

Roland.

Peter

Ik erger me er altijd (een beetje) dat na een ongeluk me de spoorweg, steeds weer de diskuties over beveiligen losbreken. Als iemand de sporen oversteekt, als ze boven op wagens kruipen (laatst nog in Boom)  enz. en ze verongelukken, is het steeds de kommentaar, ze moet de sporen beter beveiligen met omheiningen. Wat een onzin.
Als iemand de straat oversteekt en onder een auto geraakt (niet op een zebrapad hé) hoor je toch niemand zeggen de ze op de rand van de voetpaden een omheining moeten zeggen.
Je kan alles heel veilig maken, maar geen 100 %, want je kan nu eenmaal niet verhinderen dat iemand zijn nek breekt door zijn losse schoeveter. (jawel, schoenen zonder veters :))
Wat dat ongeluk in Oostende betreft. Iemand die zo'n stommiteit doet is zelf schuld.
Met vriendelijke groeten
Peter