Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Bundel in H0

Gestart door eve, 19 augustus 2013, 10:18:03 AM

eve


TBCédric

daar kunnen veel treinen op!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Mattias

Dát kan al eens tellen, ja...  :o
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Zal wel niet privé zijn maar van een club
 

OlivierV

Jaaaaa, die Amerikaners ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

argilla

#5
eerder Canadezen    CPR    Canadian Pacific Railway Limited. 

Komt van een magazine
http://model-railroad-hobbyist.com/magazine
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Mattias

Citaat van: argilla op 19 augustus 2013, 12:24:46 PM
eerder Canadezen    CPR    Canadian Pacific Railway Limited. 

Das allemaal 1 pot nat..  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

janieburton

Citaat van: Mattias op 19 augustus 2013, 12:46:10 PM
Citaat van: argilla op 19 augustus 2013, 12:24:46 PM
eerder Canadezen    CPR    Canadian Pacific Railway Limited. 

Das allemaal 1 pot nat..  ;D

Zeg nooit tegen een Canadees dat hij Amerikaan is want dan kan hij je wel vermoorden.

Op het eerste zicht lijkt het of dat ze goede maatjes zijn maar Canadezen en Amerikanen gaan niet echt samen, ik dacht zelfs dat er geen uitleverings verdrag bestaat tussen Canada en de USA en dat daarom sommige dienstweigeraars{deserteurs}(heb er in het begin van de oorlog in Afghanistan ooit iets over gelezen) naar Canada vluchten om geen "Tour of Duty" te moeten doen.
 

Huugooke

Citaat van: janieburton op 19 augustus 2013, 12:52:37 PM

Zeg nooit tegen een Canadees dat hij Amerikaan is want dan kan hij je wel vermoorden.

Op het eerste zicht lijkt het of dat ze goede maatjes zijn maar Canadezen en Amerikanen gaan niet echt samen.
En zeker niet in het noorden! Daar spreekt men Frans, en zijn ze heel fier op hun Franse afstamming!
In het tweede grootste land ter wereld telt men 3 inwoners per vierkante kilometer. Een stad als Toronto heeft dan weer 4 miljoen inwoners en doet zeer Amerikaans aan. De verkeersregels zijn ook hetzelfde.
Dat het qua bouwstijl allemaal wat op elkaar lijkt wil niet zeggen dat de karakters hetzelfde zijn.

Metpetergaathetbeter

normaal Nederlanders en Vlamingen daar is ook veel verschil tss net als Walen en Fransen ondanks dezelfde taal verschillende levensfilosofie !

Groeten Peter ;)

evan

Ik zal binnenkort ook eens wat plaatjes van onze nieuwe Canadese baan op jullie loslaten 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Citaat van: evan op 19 augustus 2013, 16:29:17 PM
Ik zal binnenkort ook eens wat plaatjes van onze nieuwe Canadese baan op jullie loslaten 8)
Ik ben benieuwd!

janieburton

Citaat van: Huugooke op 19 augustus 2013, 14:03:31 PM
Citaat van: janieburton op 19 augustus 2013, 12:52:37 PM

Zeg nooit tegen een Canadees dat hij Amerikaan is want dan kan hij je wel vermoorden.

Op het eerste zicht lijkt het of dat ze goede maatjes zijn maar Canadezen en Amerikanen gaan niet echt samen.
En zeker niet in het noorden! Daar spreekt men Frans, en zijn ze heel fier op hun Franse afstamming!

Di enige plaats waar men ééntalig Frans is is in Quebec, in New Brunswick is de enige provincie die officieel tweetalig en in sommege andere provincies bestaat er een grote groep franstalig (tot 1/3)
 

eve

Mijn zuster woont reeds ca. 30 jaar in Montreal (Quebec). Zij vond er bijna onmiddellijk werk wegens haar drietaligheid, zij het schoolse kennis van het frans en het engels. Engels is in Quebec belangrijk voor de communicatie met de niet-franstaligen.
Nu frans <> frans. Je gelooft je oren niet als je een canadees "frans" hoort praten.
Nu is de partner van mijn zuster een fransman uit de streek van Montelimar.
Naar goede gewoonte doen die niet eens moeite om zich verstaanbaar te maken : dat is voor de "anderen".

Ik verzeker u dat een gesprek met dat koppel een helse klus is voor mijn ingebouwde vertaalcomputer...

Erik

Peter

Heb geluk, mijn familie woont in London, Ontario :)
Met vriendelijke groeten
Peter