Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vitrains

Gestart door Peter, 18 augustus 2013, 12:11:04 PM

Peter

Zou er nog iets van in huis komen van de Belgische treinstellen, zoals bv. de Budd.
Zelfs de 16 is, in de blauw met gele lijn kleurstelling, blijkbaar moeilijk voor een redelijke prijs te vinden.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ik vrees er voor.

Blijkbaar was de 16 niet zo'n groot succes...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cozzy

Hoi Peter,

Kijk hier even... Misschien een optie

Groet!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

OlivierV

De 16's zijn redelijk verkrijgbaar, soms voor absurde prijzen, maar bij Pierre Dominique voor een heel schappelijke prijs, naar 't schijnt voor dezelfde prijs bij Olaerts.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loco

Peter
De Budd en andere komen er niet.
Niet alleen is er de zeer hoge kostprijs voor de ontwikkeling en productie, ook het nodige geld is er niet voor beschikbaar. In vergelijking met de 16 is de vraagprijs van Vitrains nagenoeg 4 tot 5 keer hoger. En dan spreken we over de prijs die enkele jaren geleden berekend was.
Maar er is nog een tweede punt. Er is ook geen dossier meer. Het dossier waar Elotrains dankbaar van gebruik wilde maken is geen eigendom van Vitrains maar van de oorspronkelijke initiatiefnemer Paolo Casini. Ik heb hem onlangs nog gezien, en toen vertelde hij mij nog dat het veilig en droog bij hem thuis ligt. Dus geen Budd en 54.

janieburton

#5
Citaat van: loco op 18 augustus 2013, 22:52:33 PM
Peter
De Budd en andere komen er niet.
Niet alleen is er de zeer hoge kostprijs voor de ontwikkeling en productie, ook het nodige geld is er niet voor beschikbaar. In vergelijking met de 16 is de vraagprijs van Vitrains nagenoeg 4 tot 5 keer hoger. En dan spreken we over de prijs die enkele jaren geleden berekend was.
Maar er is nog een tweede punt. Er is ook geen dossier meer. Het dossier waar Elotrains dankbaar van gebruik wilde maken is geen eigendom van Vitrains maar van de oorspronkelijke initiatiefnemer Paolo Casini. Ik heb hem onlangs nog gezien, en toen vertelde hij mij nog dat het veilig en droog bij hem thuis ligt. Dus geen Budd en 54.

En wat gaat Paolo Casini met het dossier doen?

Gaat hij de modellen zelf uitbrengen of gaat hij het dossier verkopen aan de hoogst biedende?

Blijkbaar zijn er in de modeltreinwereld een aantal figuren die nog altijd denken dat ze God zijn en hopen op een mirakel(welk mirakel ik zou het niet weten welk; maar ik begrijp niet wat sommige figuren willen bereiken) of denken ze dat ze dit eventueel 30 of 40 jaar later kunnen uitbrengen{binnen 40 jaar weet niemand meer wat een Budd 2tje is}.

Nu als de tendens gaat zoals ze nu bezig is dan  sterft de modeltreinwereld uit rechtevenredig met de ouderdom van de modelspoorders ttz de instroom van jonge geintreseerde modelspoorders is vele malen kleiner dan de uitstroom. Als je nu op beurzen rond loopt en je ziet wat de gemiddelde leeftijd is van de mensen die er rond lopen dan stel ik mij vragen mbt tot de toekomst.
 

Jurgen

Ze zouden er nochtans ook Italiaanse varianten van kunnen maken waardoor men toch weer wat extra treinstellen aan de man kan brengen. Maar misschien zijn de wijzigingen dan weer te groot in aantal om dit op een winstgevende manier te kunnen doen, dat is dan weer de andere kant van de zaak.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Citeerschappelijke prijs, naar 't schijnt voor dezelfde prijs bij Olaerts.

Zie het nergens staan op hun website.
Weet iemand meer?

Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: OlivierV op 18 augustus 2013, 13:21:34 PM
De 16's zijn redelijk verkrijgbaar, soms voor absurde prijzen, maar bij Pierre Dominique voor een heel schappelijke prijs, naar 't schijnt voor dezelfde prijs bij Olaerts.

Service bij Pierre Dominique is goed, normaal binnen de week bij u thuis.
 

janieburton

Citaat van: Jurgen op 19 augustus 2013, 10:38:48 AM
Ze zouden er nochtans ook Italiaanse varianten van kunnen maken waardoor men toch weer wat extra treinstellen aan de man kan brengen. Maar misschien zijn de wijzigingen dan weer te groot in aantal om dit op een winstgevende manier te kunnen doen, dat is dan weer de andere kant van de zaak.

Door de schuld van "rivettentellers" moet het allemaal tot op de rivet juist zijn, en accepteert men niet meer dat er kleine onjuistheden op een model aanwezig zijn.

En  hierdoor wordt de prijs voor het maken opgedreven en laten de fabrikanten het afweten om een bepaald model te maken omdat de winstmarge te klein wordt.
 

OlivierV

Citaat van: Peter op 19 augustus 2013, 11:28:50 AM
Citeerschappelijke prijs, naar 't schijnt voor dezelfde prijs bij Olaerts.

Zie het nergens staan op hun website.
Weet iemand meer?
Telefoontje doen? Ik hoorde het van Binco, omdat die onlangs bij Olaerts is geweest.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loco

@ anieburton
Ik begrijp je emotionele reactie. Maar er is toch ook nog iets zoals respect voor het werk van een ander? Of bestaat dat niet meer? Of wordt ik oud?

Wat houd je tegen om zelf te starten. Loop eens lang bij Paolo en neem initiatief.
Paolo is net zoals jij een hobbyïst die toevallig ook goed Italiaans spreekt en iets durft te ondernemen. Hij heeft toen voor zijn reeks 16 investeerders gevonden en hij is met dit project indertijd gestart.
Het project van de Budd is gestopt om financiële redenen. En neen, dit heeft niets te maken met zogenoemde revettentellers die de prijs opdrijven. Er bestaat zoiets als een vonkerosiemachine die elke revet precies plaatst waar jij die wilt hebben. De 3D-tekening is het belangrijkste.

Dat iemand anders met dit project wil gaan lopen is geen probleem. Maar dan mag er toch eerst wat overleg zijn. Dat weten de Italianen van Vitrains ook heel goed. Dus daarom hebben ze tegen Gerard van Elotrains (Elotrack) gezegd dat ze ook eens met Paolo moeten praten omdat het dossier geen eigendom is van hen. Paolo heeft intussen nog niemand gezien of gehoord.
Trouwens, het hele dossier van Paolo is niet uitsluitend door hem opgemaakt. Ik weet ook toevallig wie hieraan heeft meegewerkt.
En intussen weet ik dat ook Elotrack het project om financiële redenen niet verder zal zetten.
Dus, nu is het aan jou om er mee te starten.

Maar om een andere vraag te stellen: wat zou jij doen wanneer je morgen plots een brochure ziet verschijnen met alleen foto's van jou en met jouw teksten al dan niet bewerkt, zonder dat ze jou ooit iets hebben laten weten? Zou jij dan ook zo gelukkig zijn? Het is toch niet meer dan beleefd om jou te contacteren?

Ik hoop dat ik niet op je tenen heb getrapt. Ik weet dat dit ook maar een forum is waarin iedereen zijn gedacht mag zeggen, maar soms is het toch beter om eerst even na te denken voor je iets post.





Peter

Bij Olaerts hebben ze geen 16 meer van Vitrains :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Peter op 19 augustus 2013, 12:26:29 PM
Bij Olaerts hebben ze geen 16 meer van Vitrains :'(
Dan zal je eens op citytrip moeten gaan naar Parijs ;)

Bij Marnan.eu hebben ze hem ook nog, wel 150 euro en gratis verzending, bij Pladijs 99+ xx verzending, dus denk dat Parijs wel het goedkoopste zal zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Waarom Pierre Dominique niet?