Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

TBCédric

Gisteren eigenlijk. En moest er letterlijk door weer en wind.  ;D  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=lX3M2Adm_I4
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 15 juli 2015, 18:06:10 PM
Gisteren eigenlijk. En moest er letterlijk door weer en wind.  ;D  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=lX3M2Adm_I4

Geduld en een paar dagen later gaan ophalen als 't goed weer is!!! ;D ;D

;)

Dirky

Wat mijn dag maakte:

Dat ik gecontacteerd werd door een Duitse fabrikant van R/C modelvliegtuigkits om eventueel ook in die modelbouwsector iets te verwezenlijken... :)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

have been there ;never again zullen we zeggen
ik moest exact de bouwbeschrijving volgen en het model bouwen zoals voorgeschreven
dan het verslag in een blaadje posten en nog van alles
laat ons zeggen dat negatieve kritiek niet mocht
en als je dan soms kemels tegen kwam dat je zei van da kan toch niet dat het zo bedoelt is
ik mocht dan wel het model houden nadien
binnen de week terug gesloopt en gemaakt naar mijn model standaarden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Raf, heb ik het goed begrepen dat je een bouwverslag schreef voor een blad en dat negatieve opmerkingen niet toegelaten waren?
Heb jij vertrouwen in dergelijk blad?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Citaat van: raf op 16 juli 2015, 12:30:18 PM
have been there ;never again zullen we zeggen
ik moest exact de bouwbeschrijving volgen en het model bouwen zoals voorgeschreven
dan het verslag in een blaadje posten en nog van alles
laat ons zeggen dat negatieve kritiek niet mocht
en als je dan soms kemels tegen kwam dat je zei van da kan toch niet dat het zo bedoelt is
ik mocht dan wel het model houden nadien
binnen de week terug gesloopt en gemaakt naar mijn model standaarden

gr raf

Niets te maken met modellen bouwen Raf... ontwerp en prototyping! Iets helemaal anders dus ! :)

raf

luc waarom denk je dat het bij een keer gebleven is
ik heb een hekel aan iets dat ik mag/moet bouwen en dan zie dat er enorm fouten worden gemaakt naargelang mijn kennis
maar ik begrijp engineering  ook want vroeger werd er vanuit gegaan "dat is wat we willen bereiken"
nu gaan ze er vanuit dat mag het kosten en dit moet er uit komen
toen robbe de u47 "duikboot"uitbracht was dat geweldig en die boot werd ook goed onthaald door de modelbouwers want er zat potentieel in die boot
desondanks de fouten die al snel door de modelbouwers werden opgelost maar we bleven op onze honger zitten want er kwam geen upgrade kit
iedereen zat te wachten op een pasklaar duiksysteem zodat we statische konden duiken in plaats van een ontiegelijk hoge snelheid te moeten ontwikkelen om de boot onder te krijgen
maar het kwam er niet
een betere sluiting (bajonet type )maar het kwam er niet
een schaal getrouw dek maar het kwam er niet
daar zijn dan een paar mensen opgesprongen en die hebben dan wel die zaken op de markt gegooid wat een enorm succes is geworden
en robbe keek er naar en stond er bij maar deed niks terwijl de modelbouwers er om stonden te smeken
maar ze brachten een opvolger uit de u2540 maar met de zelfde problemen en toch was deze boot ook een verkoop succes maar we bleven waar in de koude staan
dus robbe bracht weer een boot uit en nu hadden ze de WTC (drukbuis waar alles in  schuift en dus dit is waterdicht" groter gemaakt omdat dan de sluitingen die de anderen verkochten niet meer zouden passen .
maar hoe stom kun je zijn want een cnc frees bank maakt het niet uit of die nu een sluiting van 10 cm moet maken of eentje van 12 cm
gewoon de schaal vergroten en frezen maar
en weer stond robbe er naast en keek er naar en hadden ze niets van hu fouten geleerd
en tja begrijpelijk dat robbe nu dus in faling is gegaan en al die kleintjes die blijven verkopen want die hebben het wel begrepen
dat je soms moet luisteren naar wat je klanten vragen en niet stoïcijns verkeerd verder blijven doen .
en dat is niet alleen bij het RC gebeuren zo maar dat zie ik dus hier ook wat de leveranciers aan gaat
in plaats van materiaal waar vraag naar is brengen ze allemaal de zelfde loco /wagon nog maar eens terug uit
er is vraag naar de oudere AR 45 type trein stellen maar ?????? wat kost het nu om op dezelfde onderstellen verschillende kasten te verkopen
zoveel meer prijs kan dat niet zijn mijn gedacht



Dirk dat is wel plezant om te doen
dan ben je vrij te bewegen tussen de opgegeven marges
er word een doel gesteld en binnen  de gegeven tijd moet je een resultaat afleveren
dat is plezant werken en beter dan wat ik toen heb gedaan


gr raf en sorry als ik me weer wat laten gaan heb
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Ze zijn vandaag eindelijk een nieuwe modem komen plaatsen van Telenet, want we zaten sinds dinsdagavond zonder telefoon en internet..
Gelukkig funktioneerde de Digibox nog en hadden we TV (hebben natuurlijk nog altijd de Schotel antenne, maar niet alle Belgissche zenders zitten op de Astra sateliet)
We kunnen dus weer "eindelijk" naar het MSM forum kijken
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

eventjes  in 123Draw  uit de losse pols een  Belgisch sein plaatje getekend   (improvisatie, het hoeft niet 100 % anatomisch correct hier op de baan ) en afgedrukt...

Eerste poging in PLA  was alvast vrij "verdienstelijk",  nu het ontwerp nog wat bijwerken en dan kan ik beginnen in zwart ABS te printen...   Alweer een stapje vooruit.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

doe 123Draw  3D tekenen want ik ben opzoek naar een 3d programma da dat kan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Heel wat geslaagde testritten op mijn baantje. :)

Straks nog wat toertjes doen met mijn type 25 en reeks 16, dan heb ik alle soorten en varianten wel gehad denk ik. =)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirkh

Eindelijk het einde in zicht van 2 weken verhuizen. Eerst mijn broer naar het huis van mijn moeder en dan de zoon naar het huis van mijn broer. Een beetje een stoelendans maar al 2 weken aan het sleuren met verhuisden en ritjes met de wagens om alles weg te voeren. Morgen hopelijk de laatste verhuis dag en dan eindelijk eens wat vakantie. En misschien nog eens wat modelbouw.
Mijn ruggetje gaat blij zijn.

dani

Gisteren mijn class66 opgehaald in de winkel van Het Spoor.
Maar toch met een beetje een wrang bijsmaakje want hij hapert op het test spoor wegens slechte massa afname, lichtjes flikkeren en geluid stottert. En de motor zelf maakt een onnatuurlijk luid gebrom alsof er iets sleept.....
Dus mijn dag was maar half gemaakt.... :-(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Citaat van: dani op 26 juli 2015, 11:42:41 AM
Gisteren mijn class66 opgehaald in de winkel van Het Spoor.
Maar toch met een beetje een wrang bijsmaakje want hij hapert op het test spoor wegens slechte massa afname, lichtjes flikkeren en geluid stottert. En de motor zelf maakt een onnatuurlijk luid gebrom alsof er iets sleept.....
Dus mijn dag was maar half gemaakt.... :-(

Bij mij hielp het door een doekje op de de sporen te leggen, goed gespannen en doordrenkt met ontsmettingsalcohol en dan de loc met één bogie op het doekje laten rijden (ter plekke). Bij mij hielp het, ook al is het een 'tijdige' oplossing.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.