Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

treinbesturingssoftware

Gestart door DelticPower, 29 juli 2013, 19:38:02 PM

janieburton

Citaat van: anne w op 30 juli 2013, 16:51:32 PM
Beste Janie,

Ik heb zo maar het idee dat alle programma's de mogelijkheid geven om of "seinhuiswachter" of "machinist" te zijn, de mensen die mij kennen weten waar ik mee rijd, voor "seinhuiswachter" is er een speciale optie met de naam (hoe kan het ook anders), "seinhuizen", waarmee je de seinen en wissels zelf kunt stellen, als je het onveilig doet dan wordt de opdracht niet uitgevoerd.

Machinist ben je als je aan de snelheidsknop van de centrale zit, maar dan moet je wel, net als in het echt, de seinbeelden kunnen zien en volgen.

Seinhuiswachter kan nu ook met een tablet/smart-phone, iets voor de jeugd, getuige wat er gebeurde op een tentoonstelling in mei in Den Haag:

Tijdens de Lahntal-dagen hebben twee kinderen (die elkaar niet kenden)
>>> samen gedurende UREN de treinen kris-kras door elkaar heen gestuurd
>>> zonder dat menselijke supervisie nodig was. Draadloos ieder op hun
>>> eigen(van Pa althans) Smart-Phone.

Dus nee, de computer neemt de besturing alleen maar over voor zover jij het wilt, maar zorgt er wel voor dat "menselijk handelen" veilig gebeurt.

Groet, Anne W
Dank je voor de info.

Maar dan de hamvraag welke besturing is de beste?
 

anne w

Beste Janie,

Je kunt niet spreken van de "beste", ze hebben allemaal hun goede dingen en hun slechte dingen, maar wat goed en slecht is hangt van je eigen karakter af.

Neem nu als voorbeeld het programma Railware, Hamburg en Hausach rijden er op, maar als je sommige commentaren op Stummi leest, dan zou je denken dat het heel slecht is, Rotterdam rijdt op Koploper, kom het laatste weekend van september naar de festiviteiten van de MSG/den Bosch, dan kun je wat systemen aan het werk zien: Traincontroller, Railware, Koploper, iTrain, Raptor en een autobaan met Dynamo-Van Perlo/Koploper.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

INFO

En bovenal de beperking bij een programma, liggen geheel bij de gene die er mee werkt. De een kan er veel meer mee dan een ander, terwijl ze beide dezelfde software gebruiken. ???
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jurgen

Citaat van: INFO op 05 augustus 2013, 23:06:08 PM
En bovenal de beperking bij een programma, liggen geheel bij de gene die er mee werkt. De een kan er veel meer mee dan een ander, terwijl ze beide dezelfde software gebruiken. ???

Klopt, ik heb afgelopen weekend mijn programma 3D-modeltreinen verkocht op de rommelmarkt voor welgeteld €1,00!

Ik kon er gewoon niet mee werken, het enige dat ik ooit heb klaargespeeld was een 2D-plan. Nadien heeft het jaren in mijn kast gelegen en heb ik het niet meer bekeken. Nu heb ik er toch iemand anders blij mee gemaakt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 06 augustus 2013, 11:23:48 AM
Citaat van: INFO op 05 augustus 2013, 23:06:08 PM
En bovenal de beperking bij een programma, liggen geheel bij de gene die er mee werkt. De een kan er veel meer mee dan een ander, terwijl ze beide dezelfde software gebruiken. ???

Klopt, ik heb afgelopen weekend mijn programma 3D-modeltreinen verkocht op de rommelmarkt voor welgeteld €1,00!

Ik kon er gewoon niet mee werken, het enige dat ik ooit heb klaargespeeld was een 2D-plan. Nadien heeft het jaren in mijn kast gelegen en heb ik het niet meer bekeken. Nu heb ik er toch iemand anders blij mee gemaakt.

Misschien is hij nu ook aan het vloeken