Mechanische Wisselbediening

Gestart door GVL, 28 juli 2013, 22:23:29 PM

GVL

Ondertussen de seinen aangepast en geplaatst.  De laddersporten zijn gemaakt uit 0.3 mm pianodraad, geknipt, geplooid en op de mast gelijmd met behulp van een kaliber om alles enigszins opgelijnd te krijgen.  Een prutswerkje ... De veiligheidskooien zijn etsstukjes van Gerolf  ;).



De T-kastjes heb ik behouden, hoewel ik vermoed dat het om een recente uitvoering gaat.  De telefoonkasten die in de jaren 1950-1960 in gebruik waren, lijken me groter.  De rechthoekige naamborden heb ik dan weer weggelaten.  Die heb ik nog niet op foto's uit de bewuste periode gezien, hoewel de seinen dan ook genummerd werden.  Heeft iemand meer info hieromtrent?



Tenslotte is ook het nodige groen aangebracht in de omgeving (met wat 'coaching' door Evan  ;)).

De stangen zijn onopvallend aanwezig; moeilijk zichtbare details die het geheel toch iets meer 'af' maken.



De blokpost is een paar jaar geleden gebouwd.  Ramen in een donkerder groen, regenpijpen van iets kleinere diameter en een fijner naambord zijn eenvoudige aanpassingen die het realisme ten goede zouden komen.  Ook wacht het type 96 nog steeds op de correcte loopwielen ...



Groeten.

Klaas Zondervan

Wat op mij een beetje vreemd overkomt is die schakelkast tussen de sporen.
Is dat een gebruikelijke opstelling bij NMBS? Iemand die daar aan moet werken moet doorlopend attent zijn op voorbijkomende treinen.
Een opstelling buiten de sporen lijkt mij logischer.

GVL

Buiten de sporen is zeker veiliger maar in een stationsomgeving lijkt me dit niet steeds mogelijk (alhoewel het hier wel had gekund).
Wat opvalt bij lichtseinen uit de beginperiode is dat bijna ieder sein over een eigen kastje beschikt.  Vaak gaat het dan om de uitvoering met tondak.  Die staat nog op mijn to do-lijst.
Groeten.

Stieven76

Dat is hier een echt kunstwerkje!
Mooi gedaan Gino  ;)

TBCédric

Oei nu pas gezien  :o . Zeer knap!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

GVL


GVL

Alsnog de 2 schakelkastjes met tondak toegevoegd ...



Heeft weinig met het eigenlijke onderwerp van dit draadje te maken maar het komt de tijdperk III-sfeer wel ten goede.
Groeten.

Catje

Gino,
Ik heb dit draadje met veel interresse gelezen, en vind het in een woord schitterend.
Knap staaltje werk. :)

Groeten,
Willy


TBCédric

 ??? ??? ???  :-X ! Knap gedaan Ginao. Het is echt realistisch én het voelt (bij mij toch) goed aan. De seinen en de bijhorende kasten maken een mooi geheel, alleen vind ik de lok naar keuze niet zo mooi. ;) ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Mooi mooi Gino. En ik vind de loc wel mooi. Zo wil ik er ook wel eentje  ;D

Rangeerduivel

#40
Citaat van: Stieven76 op 13 februari 2014, 22:11:50 PM
Mooi mooi Gino. En ik vind de loc wel mooi. Zo wil ik er ook wel eentje  ;D

Wel Stieven,
Als je nu een mailke naar dat meiske uit de Limburg doet,heeft ze die zondag voor je mee!  8)
Het is een model van hen,al weet ik niet of het nog op voorraad is...

;)

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

erik de noorman

Wat moet een mens daar nog op zeggen. Mooi.

Erik.

Kautenbach

niets zeggen hoor, gewoon kijken, naar de koppelingen vd rails, de trekstangen ect ect, bewonderenswaardig mooi gemaakt Gino ;)

janieburton

In één woord SUPER detaillering!