Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Schip voor op de baan

Gestart door gjvdz, 25 juli 2013, 20:37:46 PM

gjvdz

Hallo allemaal, ik ben eens aan het kijken of ik een gedeelte van de baan kan inrichten als 'haven', het zij een klein dok, met daarin natuurlijk een, of meer dan een schip. Ik heb gezien dat sommigen mooie schepen op hun baan hebben. Nu vraag ik me af, waar kan je zoiets vinden? Als bouwpakket bijvoorbeeld.
Mvg Giel-Jan

TBCédric

Bij een gekende treinwinkel in Sint-Niklaas ligt er een binnenschip van faller. Het staat denk ik niet op de website maar het is er wel.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.


PeterC

Groetjes, Peter


Frank_N

Groet van Frank

ceuleer

Trix heeft ook een binnenschip als bouwpakket gehad.
Nummer 66107
Effe googlen, misschien nog ergens in stock.

gjvdz

Bedankt voor de reacties! Weet iemand hoelang het model van het schip 'Fortuna' is, als het perfect op schaal gemaakt is, zou het 83cm zijn, maar is dit ook zo?
Mvg Giel-Jan

marc goovaerts

Ook Artitec heeft een aantal schepen in hun programma

evan

#8
Hier is een foto van de "Fortuna" van Artitec. (Zie draadje "Valleibaantje")

Deze is echter geen 83 cm lang.  Hooguit 50 cm, maar wel mooi...







Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marc goovaerts

Sorry voor de ondertussen overbodige reactie. Zal me leren om zo snel die knop 'omlaag' aan te klikken... :-[

Chrisrail

#10
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Herwig

Scheepjes:

Dat kleine Artitec-binnenvaartschip is een  "Luxe Motor"  (zie trouwens Artitec-overzicht hierboven.. art.nr. 50.104.).  Een    "Luxe Motor"   is een scheepstype dat in verscheidene formaten bestaat/bestond.
Zie hiervoor bijvoorbeeld de webstek van de   "Vier VaarGetijden"  :  www.de4vaargetijden.com (info@de 4jaargetijden.com) :  dit verbouwd schip is ongeveer 30 x 5 m om o.a. de Kempische kanaalsluizen door te kunnen varen.  Er werden ook kortere/smallere    "Luxe Motors"    gebouwd.  De vorm, met spitse boeg, bleef ongeveer 't zelfde.  (een   "Luxe Motor"   is een vrachtschip, geen luxe-schip...)
(een Rijnschip/-aak is een ander, groter scheepstype...Artitec- nr 50.133)
Groeten,    Herwig.

Eres

Dat binnenvaart schip van Chris ziet er heel mooi uit en mis staat helemaal niet. Leuk die kolen lading er in. Het grote probleem is als je met oa een containerschip gaat werken.  Tegenwoordig in de binnenvaart heb je ook al hele grote en als je dan op schaal wilt gaan werken kan je beter een tafel er bij gaan zetten. 

Maar nogmaals dat schip onder die brug mooi om te zien en vindt er niets mis mee, het grote probleem is om het water te maken en de juiste boeg golf en stroming om het schip en achter het schroefwater!!!

Wim

SuSke

zelfbouw naar juiste bouwtekeningen

voorbeeldje uit de club en nog lang niet afgewerkt



ongeveer 1,20m lang
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Eres

Ja inderdaad is dit een ontzettend mooi model en in overeenkomst met de spoorbaan. Mijn welgemeende komplimenten voor dit huzaren stukje wat ik heel graag mag zien.

Wim