Diesel 201010

Gestart door janieburton, 05 juli 2013, 15:21:52 PM

Dirky

Draadje weer eens opvissen:

- Werd de 201010 recent weer herschilderd? (er zijn foto's te vinden waarop de onderste dubbele gele lijn "op" het chassis ligt en dan ook foto's waar de onderste dubbele gele lijn een 5-tal cm hoger ligt)
- Er zijn een 5-tal exemplaren bewaard? of 7? of 8? Op 't internet geen concrete info gevonden...
- Waar staan die?

thx

OlivierV

Van een 5-tal locs weet ik ook dat ze er nog zijn.

- De 201 van de holding.
- 2 stuks bij TSP als ik mij niet vergis
- 2 stuks van de vennbahn die ergens staan te verkommeren bij een oud ijzer marchant.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ems

De 201.010 werd enige tijd geleden opnieuw geschilderd, waarbij ook de frontseinen weer op de juiste positie werden gezet.
Naast deze loc heeft de NMBS ook nog de 5917 (in 1970-kleurstelling).
TSP heeft de 5927 en 5941 en het karkas van de 5936 (?)
De ex Vehnbahnlocs zijn de 5922 en 201.030 en staan in Aachen (D)
Groet, Edwin

Rangeerduivel

Ik weet niet waar de 5926 nu is,maar die stond een paar jaar geleden deels afgebroken in de loods van TSP in St Ghislain.
Ik heb daar foto's van genomen,maar vraag me niet om ze hier te plaatsen,want dat kan ik (nog) niet!

;)

ERVIN

Meer foto's kan ik helaas niet laten zien van deze reeks , hopelijk heeft iemand er wat aan??  ???






Dirky

bedankt voor de foto's!

Da's dus de oud schildering van de 201010. Nu staan de onderste lijnen een lijndikte hoger en de lampen ongeveer "een lamp" hoger!

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 02 januari 2014, 17:26:07 PM
Ik weet niet waar de 5926 nu is,maar die stond een paar jaar geleden deels afgebroken in de loods van TSP in St Ghislain.
Ik heb daar foto's van genomen,maar vraag me niet om ze hier te plaatsen,want dat kan ik (nog) niet!

;)
'k Ga u dat toch eens moeten expliceren hoor, 't is nochtans heel eenvoudig en er staat een uitleg op het forum.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

En de 5941 heeft intussen dubbele koplampen gekregen...

ems

Citaat van: Dirky op 02 januari 2014, 20:00:00 PM
En de 5941 heeft intussen dubbele koplampen gekregen...
Nee hoor, deze loc heeft 2 gezichten  :)
Groet, Edwin

Dirky

bedankt voor alle info...

Heeft er iemand toevallig een foto van het dak van een 59?
Zou er eentje vrij realistisch moeten weatheren...

thx

Rangeerduivel

#25
Een foto niet direct,maar op joetoep loopt een filmpje over een museumrit met 59ers,en daar wordt hij vanop een brug gefilmd.(voor het geluid alleen al een aanrader!)
"Voyage PFT adieu aux locos série 59 (DV)"
De TSP-lok is proper bovenaan,maar in de tijd toen ze werkten denk ik dat de loc's vanboven enkel roetzwart waren

;)