Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Imitatie raillassen

Gestart door GVL, 04 juni 2013, 23:05:55 PM

Binco

TOP Gerolf  ;)
Dat ziet er heel geloofwaardig uit!

Ik ga ook maar eens op zoek naar dergelijke dingen,
etsen is (nog) niets voor mij, dus zal het moeten stellen met de dingen die op de markt zijn vrees ik :-\

Michiel

Gerolf, zo op macro ziet het er heeeel overtuigend uit. Knap gedaan. Maar nu, van een "normale" kijkafstand, zie je er nog iets van? Heeft een substansiele bijdrage? (Een open vraag, ik ben echt benieuwd)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michiel op 09 juni 2013, 15:32:14 PM
Gerolf, zo op macro ziet het er heeeel overtuigend uit. Knap gedaan. Maar nu, van een "normale" kijkafstand, zie je er nog iets van? Heeft een substansiele bijdrage? (Een open vraag, ik ben echt benieuwd)

Michiel, zo zijn er veel dingen op te noemen,waarom plaatst LS WC in zijn modellen of detaillering van zetels, Bij Ade konden de leuningen van de zetels omhoog, ja je kunt die vraag stellen maar zo heeft iedereen wel een andere manier om een zaak(al is het maar een rail) te benaderen !
We kennen Gerolf allemaal wel een beetje en bij deze artist is gewoon GEWOON NIET GENOEG, gelukkig maar zou ik zeggen !

Groeten Peter ;)

doomslu

Mooi.
Wat ontbreekt is een onderbreking in de railstaaf, anders hebben die dingen geen zin.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

#49
Voor TpIII is deze railverbinding voor elke 18m (of 27, of 24...). Het typische "kedeng-kedeng" geluid dat we associeren met een trein (maar tegenwoordig horen we dat niet meer), was daar het gevolg van. Er hoeft geen isolatie tussen in TpIII, maar IN PRINCIPE wel 2 dwarsbalken tegen elkaar voor een betere ondersteuning van de verbinding.  ;)

Oops, Luc, ik herlees je opmerking en je hebt gelijk. Een onderbreking (niet "isolatie" zoals ik het eerst las) is inderdaad nog echter. Met de dremel een sleufje slijpen dus.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Dacht ik ook, Luc. Een kras maken, dwars over het loopvlak, lijkt me al voldoende. Dremel-schijfje lijkt me te breed.

Of het de moeite waard is? Net even terug gaan kijken (met het leesbrilletje dat ik sowieso nodig heb)
- De lassen zijn zeker goed zichtbaar, maar misschien ook omdat de bouten nog blinken.
- Eens de rails verweerd zijn, vallen ze misschien minder op. Hoewel, na wash en drybrush en zo ...  :P
- In H0 zeker een aanwinst. In N moeten we wachten op iemand die ze etst, maar dat kan wel eens binnenkort zijn  :)
- Ik ga ze in elk geval verder maken en plaatsen, naarmate ik mijn baan afwerk. Uiteraard alleen op voldoende zichtbare rails.
- Tekenen ging vrij vlot, etsen kan ik intussen ook wel, ze plaatsen gaat snel, ... dus eigenlijk is het niet zoveel moeite.

Kosten/baten zijn zeker OK, zeker als je weet dat ik op één werkstuk 135 dergelijke plaatjes heb gemaakt.
Dat is goed voor heel wat meters rail, lijkt me  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Super! Dat het visueel op normale kijkafstand ook een aanwinst is, geweldig. En, hebben flenzen er last mee?

(Ik ben ook benieuwd naar de resultaten van die "anonieme" N-schaal etser)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 09 juni 2013, 16:03:12 PM
... Ik ben ook benieuwd naar de resultaten van die "anonieme" N-schaal etser ...

Hier nog zo'n curieuzeneus  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#53
Anoniem ... tja  ::)

Flenzen raken in elk geval niks. Net opzettelijk met een wagentje zijdelingse druk gegeven, en ik merk niets.

EDIT: Op verzoek van Luc er even met de kraspen overheen:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Binco

Ik maakte net even een bedenking ...

Stel dat je toch 2 dwarsliggers tegen elkaar gaat schuiven,
zitten de klemmen van de dwarsliggers dan niet in de weg om de raillas te kunnen bevestigen?
Dienen we dan van beide een beetje af te vijlen ...?

Kleine bedenking, voor het zelfde geld stelt het probleem zich helemaal niet!  ;)

doomslu

Citaat van: Gerolf op 09 juni 2013, 16:16:48 PM


EDIT: Op verzoek van Luc er even met de kraspen overheen:

Luc is content.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Goed dat Luc content is  ;D - en de anderen het ook mooi vinden  ;)

Citaat van: Binco op 09 juni 2013, 18:54:39 PM
Stel dat je toch 2 dwarsliggers tegen elkaar gaat schuiven,
zitten de klemmen van de dwarsliggers dan niet in de weg om de raillas te kunnen bevestigen?
Dienen we dan van beide een beetje af te vijlen ...?

Valt wel mee, vermoed ik. Die plaatjes zijn 0.15 dik. Misschien een "schilfertje" van het kleinijzer weg te snijden.
Persoonlijk vind ik dat het tussen twee dwarsliggers ook mooi oogt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Gerolf, een prachtige bijdrage voor weer een detail extra. Gino bedankt voor de voorzet. Ik ga ze bestellen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Ja Gerolf, die railassen waarvan ik met de V1.0 nog dacht dat het chocoladecakejes waren mogen er op z'n zachts gezegd best zijn!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan