Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Wat gaat er mis met de modeltrein winkels?????

Gestart door janieburton, 29 mei 2013, 14:54:55 PM

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2015, 13:05:18 PM
natuurlijk, maar eerlijk gezegd zijn hier ook handelaars die dat zouden doen ! Trouwens tevreden klanten komen terug en die brengen anderen mee !

De vraag is niet of ze het zouden doen, maar of ze het doen. Bij de meesten heb ik de indruk dat ze liever mijn rug zien als ik buitenga. (nu ja, mijn voorkant is niet veel soeps...)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

#226
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2015, 13:05:18 PM
Citaat van: Havoc op 20 december 2015, 12:59:41 PM
Maar het is de geste die het gevoel geeft dat je gewaardeerd wordt als klant.
natuurlijk, maar eerlijk gezegd zijn hier ook handelaars die dat zouden doen ! Trouwens tevreden klanten komen terug en die brengen anderen mee !

Dat is juist maar ik heb vorig jaar iets voorgehad, staat hier ergens in dit draadje en de winkel in het buitenland heeft daar geen problemen over gemaakt en dit zonder extra kosten.

Maar ik heb ook de indruk dat bij 30% van de winkels(zonder onderscheid van de branche van de winkel) in België beschouwd de klant "als noodzakelijk kwaad" wordt ervaren, bij 60% heeft men een "gewone service", bij 9% een uitzonderlijke en super goede klanten service en bij 1% is de klant voor die winkelier "a pain in the ass"
 

Huugooke

Een paar handelaars duwen uw pollen vol met catalogussen; veel beter idee dan snoep (ik mag dat toch niet)

Huugooke

Janie, als je die indruk krijgt in eender welke winkel; bekijk dan de vitrine nog eens goed, waarschijnlijk staat daar binnenkort "te huur-te koop".

Metpetergaathetbeter


Jurgen

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 12:17:21 PM
Dat ontbrekend deel had je in de winkel kunnen opmerken, gegeven dat je de tijd neemt om het na te kijken.
Nu zijn in Antwerpen (en ik denk in heel het land) alle winkels open. Ik denk ook weer een trend die gaat veralgemenen.

Ik wil op beide toch even reageren.

Matthias zegt duidelijk dat het het zakje met onderdelen is waarin 1 onderdeeltje ontbrak. Als je dat in de winkel al open doet, dan krijg je onder je voeten en moet je het model betalen. Dus lijkt dit mij geen argument om er toch voor te kiezen fysiek naar de winkel te gaan.

Dat wat betreft punt 1.

Punt 2: Koopzondagen zijn inderdaad leuk maar om nu speciaal op zo'n zondag naar je favoriete winkel te rijden...? Ben jij al eens op een koopzondag gaan winkelen? Ik wel. Mijden die handel! Ik krijg al stress door er gewoon maar aan te denken.

Maar niemand belet jou om toch tussen die mensenmassa te gaan rondlopen. Ik hou het wel bij de winkels die een website hebben, met een lekker kopje zelf gemaakte thee met een muziekje op de achtergrond terwijl de poes zich ligt te wassen in haar nestje.
En als je denkt dat ik nooit naar de winkel ga, gisteren ben ik nog naar Het Spoor in Haasrode geweest. Ik heb er een boek over de reeks 16 gekocht, nadat ik gezien had op hun website dat ze deze in voorraad hadden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ben

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 12:17:21 PM

WAW! JOEPIE! Get real, man!


Hé die kreet zag ik eerder. Uw manier om een post van anderen belachelijk te maken.....

Citaat van: Huugooke op 15 juni 2015, 15:39:03 PM

Whoehaaa! Sorry, kon het niet laten  :-[ ;D


Mattias

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 12:17:21 PMDat ontbrekend deel had je in de winkel kunnen opmerken, gegeven dat je de tijd neemt om het na te kijken.

Ik ga in de winkel niet mijn zakje met details gaan openmaken om te controleren of alles erin zit..
Als ik dat doe riskeer ik dat ik het onderweg kwijt geraak..
Het ging trouwens om een railing op de kop van een Re465..
Heel klein en vanuit de buitenkant van het zakje amper te controleren..

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 12:17:21 PMeen pakje snoep? WAW! JOEPIE! Get real, man!

Hoeft voor mij absoluut niet..
De webwinkel stelt me zo al meer als voldoende tevree..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Huugooke

Citaat van: Ben op 20 december 2015, 14:00:24 PM
Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 12:17:21 PM

WAW! JOEPIE! Get real, man!


Hé die kreet zag ik eerder. Uw manier om een post van anderen belachelijk te maken.....

Citaat van: Huugooke op 15 juni 2015, 15:39:03 PM

Whoehaaa! Sorry, kon het niet laten  :-[ ;D

Ga er dan gerust van uit dat die post al belachelijk is om te beginnen.
Als je blij bent met een gratis lolly bij aankoop van een ding van vele honderden euro's, dan is er wel wat fout in je denkwereld.
Die snoepjes zijn trouwens geen exclusiviteit van die fameuze winkel, voor zover ik al dingen heb toegekregen via ebay, is het een gewoonte van het hele Duits sprekende gebied.

Huugooke

Citaat van: Ben op 20 december 2015, 14:00:24 PM
Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 12:17:21 PM

WAW! JOEPIE! Get real, man!


Hé die kreet zag ik eerder. Uw manier om een post van anderen belachelijk te maken.....

Citaat van: Huugooke op 15 juni 2015, 15:39:03 PM

Whoehaaa! Sorry, kon het niet laten  :-[ ;D

en dat laatste is compleet uit context gegrepen.

Huugooke

Daarnet weer een mooi voorbeeld van service aan de klant gezien: iemand komt binnen met een doos treintjes en een MS, en vraagt om het geheel na te kijken. De verkoper neemt er zijn tijd voor, ondanks dat de winkel vol staat (er is nog wel een andere verkoper aanwezig).
Krijg dat maar eens gedaan in een webwinkel.
In de rubriek "uw favoriete lectuur" verwijs ik naar een artikel in "Modern Railway Crafstman", waar men ook het voor en tegen van de webshop en de échte winkel vergelijkt. In een werelddeel waar men al eeuwen gewend is aan bestelling per post heeft men blijkbaar toch ook wat te zeggen ten voordele van een lokale winkel.

Metpetergaathetbeter

Amerikanen zijn wel verschillend van Europeanen, daar schiet men eerst en dan stel men daar de vragen, misschien is dat wel de reden van de goede service ?  ;D ;)

Huugooke


Chrisrail

#238
.


http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Huugooke

Citaat van: Chrisrail op 20 december 2015, 18:17:06 PM
Citaat van: Mattias op 20 december 2015, 11:18:41 AM
Winkelwandelen vind ik eerlijk gezegd wel voldoende stresserend..

Ge moet daar ne keer werken, das pas stresserend probeer der maar eens door te geraken
met een transpallet geladen met goederen.

Prettig eindejaar. My ass!

Morgen weer van da.  >:( >:( >:( >:( >:(
;)

Tiens, die buschauffeur zei net hetzelfde!  ;D