Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Roco Nieuws.

Gestart door mark7758, 26 januari 2006, 09:30:16 AM

Brunel

De meeste modelspoorders rijden nog steeds analoog hoor. Waarom moet iemand die analoog rijdt er de prijs van een decoder bij optellen?

Een digitaalrijder kan voor 20 tot 30 euro een decoder uitzoeken en eventueel door de handelaar op zijn plaats laten prikken. Lijkt me prettiger dan die MFX-prut die de fabrikanten tegenwoordig standaard in een drieraillok zetten.

janjozef

omdat ge bij marklin digitaal moet rijden blijkbaar
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Ik ben het er volledig mee eens dat men ook bij M?rklin een analoge versie (die dan goedkoper zou zijn) zou moeten leveren voor diegene die analoog rijden of een model kopen om in een kast te zetten. [}:)]
Voor een prijsvergelijking moet je echter wel een digitale loc met een digitale loc vergelijken.

Bart.

Bert Ossevoort

Wel Bart dat we zoveel mogelijk vergelijken ,met gelijke loks is indien mogelijk wel het beste .Echter bij roco gelijkstroom digitaal is het bijna altijd met een sound decoder [misschien weet je wel dat die vele male duurder zijn dan een gewone] en bij marklin is het maar de vraag of er geluid bij zit .En wat Brunel schrijft is waar een gelijkstoom rijder digitaal betaald gemiddeld 25 euro voor een goede decoder.
Maar waarom willen we nog steeds prijzen vergelijken die strijd is hier toch niet van toepassing .
Dat zit op een ander lijntje wie  wat wil en doet!?? kwa merk.
Want dan moet je een duitse lok identiek nemen een 111 of 103 met gelijke uitvoering ,belgische modellen zijn er niet gelijkaardig .
Houden zo zou ik zeggen zoveel mogelijk verschillende modellen laten maken en niet dat we uit twee merken moeten gaan kiezen Toch??!
Bert.

janjozef

Inderdaad er is gewoon geen vergelijking mogelijk, en als ge vergelijkt is het ieder voor zich. een analoog rijder (wissel of gelijk) die kan kiezen tussen een digitaal van merk A (dat geen analoge versie heeft) die goedkoper is dan een digitaal van merk B (met wel een analoge versie) zal toch voor merk B kierzen aangezien hij analoog rijdt. Al de rest is hier niet van toepassing.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Het was -of is- ook niet mijn bedoeling om twee merken te vergelijken van de ene is beter dan de andere hoor.
Ik vond de prijzen op het eerste zicht nogal hoog, maar wat voor mij geen probleem is als het model in orde is.
Wat het geluid betreft heb je gelijk.[:)]

Bart.

Brunel

citaat:
Geplaatst door bartie

Ik ben het er volledig mee eens dat men ook bij M?rklin een analoge versie (die dan goedkoper zou zijn) zou moeten leveren voor diegene die analoog rijden of een model kopen om in een kast te zetten. [}:)]
Voor een prijsvergelijking moet je echter wel een digitale loc met een digitale loc vergelijken.

Bart.

Dat zou niet uitmaken Bart. Een drieraillok moet een voorziening hebben die reageert op de analoge overspanningpuls voor het veranderen van de rijrichting. Vroeger had de lok daarvoor een rijrichtingrelais en soms een of andere elektronische bouwsteen. Tegenwoordig neemt de decoder die functie waar. Financieel maakt dat haast niets uit, zodat een 'analoge' M?rklinlok ook niet goedkoper zou zijn
Zoals anderen al hebben geschreven, het maakt de vergelijking lastig. Maar je moet een analoge rijder natuurlijk niet vertellen dat hij pas kan vergelijken als hij eerst 25 euro optelt bij de prijs die hij in de winkel heeft betaald. [:D]

ronny-vdv

Hallo,

De website van Roco is aangepast met de nieuwigheden.

http://www.modelleisenbahn.at/content.php?id=1474

Van de prijs van de 52 met vlottende stuurpost val je omver !

Onze hobby begint enorm duur te worden.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Hello,

Hier wat foto's van de belgische nieuwigheden (met richtprijzen) :

Diesellokomotive Reeks 62 der SNCB/NMBS (139,00 euro)

Elektrolokomotive Reeks 20 der SNCB/NMBS (185,00 euro - met sound 309,00 euro)

Diesellokomotive Reeks 52 der SNCB/NMBS (254,00 euro - met sound 379,00 euro)

Voor diegenen die ze in Merelbeke aantreffen :
Diesellokomotive Serie 6700 ACTS (136,00 euro)

Mvg,

Mvg,

ronny-vdv

svvander

Een vraagske: zouden deze allemaal ook in 3-rail uitkomen??
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door svvander

Een vraagske: zouden deze allemaal ook in 3-rail uitkomen??

Inderdaad, allemaal in 3-rail.

Goed nieuws dus.

Mvg,

Mvg,

ronny-vdv

argilla

de vraag is nu : wanneer ????[:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

moed houden en pap eten[:D]

Tom

Het zijn eigenlijk gewoon de beloofde locomotieven die zullen uitkomen zoals de invoerder heeft verteld aan MSM.
Maar bij de rijtuigen of goederenwagons zijn er geen nieuwigheden te ondeken.
Maar ik denk dat er 2006 wel enkele wagons zullen uitkomen.
Maar we mogen niet klagen vind ik.
Tom