Stationsgebouw "Boom"

Gestart door Peter, 10 mei 2013, 14:45:22 PM

doomslu

Citaat van: Peter op 30 juni 2013, 20:11:37 PM
Terug thuis na een goede rustpauze in de groene bossen en heuvels van het Zwarte woud.
Veel dingen gezien, helaas geen Dirky.
Eerst een paar dagen in de tuin werken, en dan verder aan het stationsgebouw.
Welkom thuis.
Eerst de tuin? Ik zou het anders doen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

CiteerEentje van 50v/1000mA is standaard, zeker genoeg, en goedkoop.
Een van de dingen die ik gekocht heb in die grote electronica winkel in Freiburg zijn zo'n gelijkrichters, aan 0,28 euro per stuk. (10 stuks ineens gekocht)
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Als ik nu in het Antwerpse buiten kijk, zie ik kwakkelweer. Ik zou knutselen en voor de tuin wachten op beter weer  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Naar de kust komen e, hier is het vrij goed!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PietB

Citaat van: Peter op 30 juni 2013, 20:11:37 PM
Eerst een paar dagen in de tuin werken, en dan verder aan het stationsgebouw.
Nou ik ben het met Peter eens.
Zelf ook dit weekend thuis gekomen, maar het onkruid stond bijna een meter hoog.
Je kon goed zien dat er twee weken niets in de tuin aan onderhoud was gedaan.
Maar het is nu weer toonbaar en ik kan weer alle aandacht op de baan concentreren.

Meteen maar een 3 tal decoders besteld en wat fluisterslepers, zodat het materieel met een "brakke" decoder van iets nieuws voorzien kan worden.

grt Piet.

Peter

Hier staat het onkruid geen meter hoog, maar die verdomde kattestaarten zijn bijna niet uit te roeien.
Die wortels gaan bijna een meter diep in de grond :'( :'( :'( :'( :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

Peter,

Elders op dit forum staan een aantal ferme knagers, gratis en voor niets ;D

doomslu

Citaat van: Kautenbach op 02 juli 2013, 19:29:14 PM
Peter,

Elders op dit forum staan een aantal ferme knagers, gratis en voor niets ;D
;D  ;D  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Citaat van: Peter op 02 juli 2013, 11:58:52 AM
Hier staat het onkruid geen meter hoog, maar die verdomde kattestaarten zijn bijna niet uit te roeien.
Die wortels gaan bijna een meter diep in de grond :'( :'( :'( :'( :'(

Peter als je van dat onkruid een foto hebt, mail me die dan even misschien weet ik wel een erg handig middeltje ertegen
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Toch weer een beetje verder kunnen doen.
De ramen hebben de juiste kleuren en de beglazing gekregen, en de deuren de gele kleur en de zilverkleurige handgrepen. (de links enkele deur aan de straatkant is net als bij het voorbeeld, blauw gebleven)
De aansluiting tussen de ramen en de muur en blauwe steen moet nog verder afgewerkt worden

Een begin is ook gemaakt met de nabootsing van de witte horizontale metalen planchetten, en de vertikaal geribbelde sierplaten. Een prutswerkje om die goed te laten uitkomen.

Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

gaat lekker (en geen onkruid meer te zien ;)) vooral ook de aansluitingen met de omliggende bestratingen doen het erg goed!

Dirky

leuk je weer aan 't werk te zien Peter! Wordt weer een superstuk!

b.t.w. we hebben onze trip naar 't Zwarte Woud moeten herzien door onvoorziene omstandigheden. Ooit zullen we mekaar daar wel eens tegenkomen!  ;)

oetbeem

banner by oetbeem, on Flickr

Peter

De dakomranding met die gevormde platen (alu bij het grote voorbeeld) zijn helemaal geplaatst.
Enkel nog een rand aanbrengen, bovenaan 1 mm en onderaan 0,5 x 1 mm profieltjes. Maar daar wacht ik nog even mee.  Nu eerst (eindelijk) het interieurvan de toiletten, een geduldwerkje want op de lavabo's moeten eerst de kranen (warm en koud water  ha ja hé) en de syphon geplaatst worden.
De muren zijn al klaar, maar hebben wel mijn zenuwen op de proef gezet. Zelf muurtegels graveren in plasticard... ::) ::)
Foto's volgen nog.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

De toiletten in aanbouw.
Het damestoilet is bijna klaar. De WC is geplaatst en de wc-papierhouder hangt ook al. Links tegen de zijmuur is de verwarmings radiator ook al gehangen. Enkel de lavabo en handoek-dispenser moeten nog geplaatst worden.
In het mannentoilet zijn enkel de urinoirs (met gootje) al geplaatst. De rest volgt nog.
De muren staan nog niet allemaal vast.

Met vriendelijke groeten
Peter