Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

De modelbaan van oetbeem

Gestart door oetbeem, 05 mei 2013, 12:05:09 PM

dani

je blijft lekker bezig, Danny...   Ik geniet hier van !   Is het  op topniveau ?  Is het perfect ?   Neen, maar dat is mijn eigen werk ook niet, ik geniet vooral van de manier waarop je het realiseert en in beeld weet te brengen.    De éénvoud maakt het mooi, ik zie hier iemand die zich in de loop der jaren gaat verder ontwikkelen en mooie dingen gaat maken :-)

Ga vooral zo door, maatje ! 

PS: die jongeman die daar op het perron een spontane knieval doet, is iets (of liever "iemand") vergeten.  Die jongedame in wit jurkje (of lange trui) aan de groene deur van het stationsgebouw zou volgens mij een geknipte kandidate zijn om als aanstaande bruid te figureren...  :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Ik volg Dani hier wel in hoor, wat je maakt is niet perfect maar het is leuk en je ziet dat het met veel plezier in fantasie gemaakt is, blijf zo maar verder toeren, je vaardigheden worden er alleen maar beter op!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oetbeem

Wim : De mensen gluren stiekem wel vanuit de restauratie wagons hoor :D
De sporen ga ik nog ballasten maar ik heb nog een wisseldecoders voor in de wissels, zodra die erin zitten ga ik de sporen ballasten ;)

Jean : Dat dacht ik ook maar even :)

Patrick :  Dankje voor je reactie Patrick ;)

Dani : Jij snap het helemaal
Dit is niet de mooiste baan en ik weet dat sommige dingen beter kunnen
Het gaat mij erom dat ik er plezier van heb :)
De jongeman heeft het te druk met filmen om een iemand een huwelijk aan te vragen Dani :D
De foto is wat wazig maar dat preisertje heeft dus een camera in zijn handen

Olivier : Ik maak de baan met veel plezier en ja niet alles zal natuurgetrouw zijn maargoed ik vind het mooi en zo te zien ben ik niet de enige!

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

oetbeem

Goede middag mede trein liefhebbers

Zoals sommige van mij weten ben ik een enorme muziek fanaat
Mijn favoriete band is Queen (voor wie deze band niet kent : http://nl.wikipedia.org/wiki/Queen)

De zanger Freddy mercury is helaas overleden aan Aids
Er bestaat een standbeeld van hem en die staat in Montreux

Dit standbeeld wil ik ter ere van hem nabouwen voor op mijn baan
Het zal niet precies dezelfde vorm hebben maar ik probeer er het beste van te maken

De plek van het standbeeld is nog niet bekend
Verder wil ik er wat schijnwerpers omheen plaatsen maar welke leds ik hiervoor ga gebruiken is ook nog niet bekend

Inmiddels ziet het er  zo uit

Dit is het poppetje die ik ga gebruiken
Helaas had ik geen andere die precies met de werkelijkheid overeen kwam kwa vorm
Zoals je ziet is de rechterhand gebogen en moet deze recht zijn

DSCN0253 by oetbeem, on Flickr

Aangezien dit een standbeeld word heb ik de rechterhand met een mesje er voorzichtig afgesneden en heb ik deze vervangen door een klein stukje plastic wat ik nog in een rommelbak had liggen ( gooi nooit resten van bouwpakketen weg!)


DSCN0256 by oetbeem, on Flickr

Om het stukje plastic toch wat in model te krijgen heb ik met een sate stokje een heel klein beetje lijm wat ik gebruik voor mijn bomen er omheen gestreken zodat zijn schouder weer een beetje in model komt

DSCN0257 by oetbeem, on Flickr

Vanmiddag ga ik weer verder ondanks de hitte
Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

dani

Citaat van: oetbeem op 18 juli 2013, 11:46:01 AM
Dit is niet de mooiste baan en ik weet dat sommige dingen beter kunnen
Het gaat mij erom dat ik er plezier van heb :)

"Beauty is in the eye of the beholder", Danny....    We doen het hier niet om "de mooiste" maar zoals je het in het 2de zinnetje vastlegt om het plezier van het maken !

Ik ben benieuwd naar Freddie zijn standbeeld, jou kennende komt dat wel goed !   Een eerbetoon aan je grootste idool op je eigen treinbaan,  meer respect en persoonlijke toets kan je niet maken !!    TOPPIE, maatje.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Queen, no way... jij bent m'n maatje!!!  Da's ook m'n favoriete groep!
En bovendien ben je nog veel slimmer dan ik al dacht:
Citaat van: oetbeem op 18 juli 2013, 11:47:26 AM
( gooi nooit resten van bouwpakketen weg!)
Ik ga zelfs een stapje verder, 'k gooi nooit plastiek weg (tenminste ABS, en styreen afgeleiden).  Wel leuk dat je het hier gebruikt om poppetjes aan te passen, een idee dat ik moet onthouden...

oetbeem

Dani : Dat komt zeker goed ;)

Patrick : jij ook al  :o geweldig dat er nog zoveel Queen fans zijn op de wereld :)

Goede middag iedereen

Hierbij de foto s van de vorderingen van vandaag
Lijkt er al steeds meer op met een beetje verf :)

DSCN0263 by oetbeem, on Flickr

Terwijl het standbeeld aan het drogen was heb ik de locatie uitgezocht voor het standbeeld
Het standbeeld komt tegenover de auto dealer

DSCN0264 by oetbeem, on Flickr

Het voetstukje zit er ook al in
Dat gouden rechthoekje moet nog overnieuw
Ik wou op deze manier het metalen plaatje op het echte monument namaken waar op staat : Freddie Mercury : Lover of life singer of songs

DSCN0265 by oetbeem, on Flickr

Wat struikjes eromheen geplant

DSCN0266 by oetbeem, on Flickr


DSCN0267 by oetbeem, on Flickr
Dat was het dan voor vandaag
Als het standbeeldje morgen droog is ga ik eens kijken hoe ik die mircofoon ga (vast)maken :)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Kautenbach

Danny,

tof project hoor, goed bezig! en wat je al wat eerder schreef, zelf lol hebben in wat je maakt is wel het meest belangrijke!

mbt het standbeeld, knap gedaan sfeertje wel weer te pakken, klein, klein vraagje, eigenlijk zou je zn benen wat moeten bijstellen, maar ik weet niet of dat kan hoor (ik ben ook maar een zeur). Freddy Mercury had zon hele eigen stijl van bewegen wat je ook in het grote beeld terugziet, verder heb je met die afwerkinjg hem helemaal te pakken :D

die mensen in het restauratie rijtuig hebben meer dan   ding waar ze van zullen opkijken zo ;)

Gerolf

Je hebt hem al geverfd ... iets te vroeg, me dunkt.

Het had nog een stuk meer op het echte Freddy-standbeeld kunnen lijken.
Ik zie de dwarse beenstand niet, en die arm is nogal magertjes.
Ook het uitzwaaiend jasje lijkt me haalbaar om na te maken.

Je kan preiserkes hun ledematen op twee manieren verplaatsen:
- afsnijden, schuren en terugplakken
- voorzichtig buigen naast een warmtebron (soldeerboutpunt bijvoorbeeld)
In tweede instantie zou ik pas met modelleerpasta aan de slag gaan.

... en geen te dikke verf gebruiken: je verbergt een hoop details  ;)
Oh ja: ik ben ook een fan van Queen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oetbeem

Wim : Dankje voor de tip, hiermee ben ik aan de slag gegaan!

Gerolf : Bedankt voor de tips, ik ben er vandaag mee bezig geweest ;)

________________________________________________________________________________________________-
Goede avond mede forummers
Na een goede tip van Wim en Gerolf heb ik het poppetje verder aangepast
De benen staan nu in de spagaat stand  ;D

DSCN0273 by oetbeem, on Flickr
Zoals je ziet zijn het er 3, De andere 2 ben ik aan het maken voor 2 andere Queen fanaten die er belangstelling voor hebben
Verder moet ik nog een aantal dingen aanpassen
Zo moet ik de arm nog wat beter in model maken en ga ik het jasje proberen na te maken

Terwijl dit aan het drogen was heb ik gewerkt aan de plek waar het standbeeld komt te staan


DSCN0272 by oetbeem, on Flickr


DSCN0271 by oetbeem, on Flickr


DSCN0277 by oetbeem, on Flickr


DSCN0274 by oetbeem, on Flickr


DSCN0276 by oetbeem, on Flickr

Er komen ook nog 2 bankjes te staan maar die moet ik eerst nog een ander kleurtje geven
Mocht iemand nog tips hebben, deze zijn welkom :)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Hans V200.0


oetbeem

Dankje Hans :)

_____________________________________________________________________________________________
Vanwege de hitte heb ik niet zoveel kunnen doen
Wel heb ik het jasje geprobeerd na te maken
Dit heb ik gedaan met een heel klein stukje keuken papier die ik vervolgens doop in een potje verdunde houtlijm
Na een dag drogen ziet het er dan zo uit

DSCN0283 by oetbeem, on Flickr

Met wat verf ziet het er al veel echter uit :)

DSCN0285 by oetbeem, on Flickr


DSCN0288 by oetbeem, on Flickr

Ik wil nog proberen een heel klein beetje van dat keukenpapier op de achterkant weg te schuren zodat je de rug weer kan zien maar of dit wat word.....

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Sattrickske

Hi Danny,

Dat ziet er bijlange niet slecht uit (de voorkant althans), maar ik vrees dat je keukenpapier niet gaat houden en enorm fragiel is.
Waarom probeer je het niet eens met een stukje stijve verpakkingsplastiek, deze die gebruikt wordt om om doorschijnend dingen te verpakken.  Bv. de blisters van batterijen.  Dit plastiek is steviger en makkelijk termisch te vervormen.

oetbeem

Hoi Patrick

Bedankt voor de tip
De keukenrol truck heb ik een jaar terug op een wagon uitgetest op een wagon
Die wagon heb ik eind vorig jaar in een doos gelegd met de rest van mijn materiaal voor de sloperij (die op de huidige baan ook nog word gebouwd :)

Tot en met de dag van vandaag zit dit stuk keukenrol wat zich voordoet als zeil er nog steeds op dus ik denk dat dit wel houd
Als het na verloop van tijd toch los laat ga ik jou tip uitproberen  ;)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

oetbeem

Vandaag heb ik een filmpje gemaakt van mn treinen en deze wat bewerkt met wat geluiden :P

http://www.youtube.com/watch?v=ALFRbzqw3tk


Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr