Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

De modelbaan van oetbeem

Gestart door oetbeem, 05 mei 2013, 12:05:09 PM

Frank_N

Zeg eens Danny, U dient zich als opdrachtgever wel goed voor het Preiser-sloop - personeel te zorgen he!!
Als de Preiserkes de ARBO wet (NL wetgeving) aan hun laars lappen moet de opdrachtgever wel ingrijpen :o 8) ???
Man,, Man.... de bestuurder van de bulldozer zit zomaar bovenop de cabine, en een andere dondert zomaar van tijdens inspectie van de ladder.
Tjonge jonge... iets meer orde  he!! 8)
Groet van Frank

Kautenbach

ja Frank, besef wel dat de inspecteur waarschijnlijk druk is in de kroeg of nog in het badje aan het keybord spelen is, wat een levendigheid he, elke dag ff kijken wat er weer aan zaken speelt, hebben de slopers ook een schaftlokaal met toilet,  bepaald type posters ect ect?
Danny, hoe krijg je eigenlijk elke keer het onderperp in je draadje aangepast, zoals nu update sloperij/klungelige werknemer

oetbeem

Citaat van: Kautenbach op 14 augustus 2013, 10:21:54 AM

Danny, hoe krijg je eigenlijk elke keer het onderperp in je draadje aangepast, zoals nu update sloperij/klungelige werknemer

In je eerste post, Hier klik je op wijzig of verander (weet even niet meer wat er staat :D) en dan zie je bovenaan Onderwerp: met daarachter het balkje met de titel van het bericht
Als je de titel van je eerste post veranderd en dit opslaat dan zie je als het goed is de nieuwe titel ;)

( de rest van de reacties beantwoord ik als ik weer een nieuwe update is ;)

Mvg Danny

EDIT : Quote aangepast ;)

banner by oetbeem, on Flickr

doomslu

Maar misschien in de toekomst de "quote"-tags niet vernielen? Dat leest beter.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oetbeem

Peter : Roest word aan gewerkt ;) ( zie volgende update voor het kleine bultje schroot met roest ;) )

Frank : Ik zal er meteen wat van zeggen ;), ze waren gewoon blij dat ze werk hadden lijkt me maar dit is wel erg overdreven :D

Kautenbach : Op een van de foto s zie je een klein hokje met daar naast een bruine lange goederen wagon zonder onderstel
Het kleine hokje is de kantine en de wagon is een soort van opslag van gereedschap,olie voor de machines etc :)

doomslu : Aangepast ;)


Goede avond mede forummers

de laatste week wel een aantal dingen aan de baan gedaan maar ik had helaas niet de tijd om een update te plaatsen dus hierbij een wat grotere update :D
Als eerste heb ik de kleine schrootberg een laagje roest gegeven

DSCN7571 by oetbeem, on Flickr


DSCN7573 by oetbeem, on Flickr

Ik denk dat de nissenhut op deze plek komt te staan, voor de gein ook alle voertuigen van de sloperij erbij gezet

DSCN7577 by oetbeem, on Flickr

Een aantal weken terug heb ik een tv gekregen voor op mijn kamer, om de tv zat een soort zwarte piepschuim
Dit heb ik meegenomen naar de hobby kamer om bijvoorbeeld een opvulling te maken van heuvels
In dit geval heb ik een stuk met een mes bewerkt zodat het een heuvel patroon krijgt
Hier heb ik een een aantal stukken schroot op geplakt zodat ik veel minder materiaal nodig heb

DSCN7590 by oetbeem, on Flickr

Het lijkt veel voller zo :)

DSCN7596 by oetbeem, on Flickr

Nog een foto van de werklui in actie :)

DSCN7608 by oetbeem, on Flickr


DSCN7623 by oetbeem, on Flickr

De afgelopen week heb ik de zolder eens opgepakt omdat het er een grote bende was  O:-D
Er stond nog een stuk tafel van de oude baan en er stonden ook nog allerlei andere dingen zoals huisjes
Ook vond ik er een v100 kap die ik groen had geverfd
Dit was totaal mislukt, er zat veel te veel verf op waardoor de details niet meer zichtbaar waren
Nu kwam ik op het idee om van deze Kap een tijdelijke locomotief te maken voor de Miracle express (wagon van de band Queen in de video clip Breakthru)
Ik had de wagon al gemaakt en vond het eingelijk wel jammer dat ik er geen vaste loc voor heb
De v100 kap heb ik eerst zo goed mogelijk geschuurd maar helaas kon ik niet al het groene verf eraf krijgen waardoor de details van de loc nog steeds nauwelijks zichtbaar zijn zoals de roosters :(
Hierna heb ik hem mat zwart geverfd en vervolgens de tekst : Miracle express op geplakt

Nu heb ik tijdelijk de kap van mijn donker rode v100 eraf gehaald en deze erop gezet
Achteraf zie ik wel dat ik er net niet genoeg lijm op heb gedaan :S

DSCN7611 by oetbeem, on Flickr


DSCN7610 by oetbeem, on Flickr


DSCN7615 by oetbeem, on Flickr
Er komt uit eindelijk nog een stoomloc voor maar aangezien ik eerst voor wat anders spaar gaat dit de komende tijd nog niet gebeuren
Zelf zat ik te denken aan de oudere marklin br38 of de harry potter stoomlocomotief maargoed dat is voor later ;)
Verder heb ik nog wat bankjes rond het beeld van Freddie mercury gezet


DSCN7616 by oetbeem, on Flickr

Sfeer fototje met de werklui van de sloperij die het beeld komen bewonderen

Freddie mercury statue by oetbeem, on Flickr

Dat was het dan voor de komende tijd
Ik ga deze week beginnen aan mijn opleiding : uitvoerend bakker dus ik zal niet meer actief bezig zijn aan de baan ;)
mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

gerard v

hee danny

dat ziet er goed uit maar jammer dat je nu minder tijd krijg

mvg gerard
lid van DBTHG

gardevil

Danny, verfstrippen kan met remolie. De kap een aantal uren, dagen, onderdompelen in remolie en de verf lost op.

Wel eerst proberen op een stuk dat je niet ziet, voor het geval het materiaal wordt aangetast.

Daarna overvloedig spoelen met een licht sopje (afwasmiddel en lauw water) en je kan een nieuwe laag aanbrengen.

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Frank_N

Zeg eens Danny, u gaat ons niet in de steek laten he?
Uwe Preiserkes moeten immers toch ook eten!
Dus een bakkerij erbij moet kunnen!

Sucses met je opleiding ;)
Groet van Frank

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

oetbeem

Bedankt voor de tips van de v100, ik ga er eens mee aan de slag om dit keer echt al het verf te verwijderen ;)


Goede middag

Vanmiddag heb ik de baan opgepakt en heb ik nog even kunnen rijden met wat materiaal
Hierbij wat foto s


DSCN8080 by oetbeem, on Flickr


DSCN8081 by oetbeem, on Flickr


DSCN8082 by oetbeem, on Flickr


DSCN8084 by oetbeem, on Flickr


DSCN8085 by oetbeem, on Flickr


DSCN8086 by oetbeem, on Flickr


DSCN8087 by oetbeem, on Flickr


DSCN8088 by oetbeem, on Flickr

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Frank_N

Citaat van: Johnnytrein op 26 augustus 2013, 07:38:56 AM
Ook ovenreiniger kan je gebruiken om verf te verwijderen.

Deze is dan offtopic: mijn oven ermee schoon maken lukt me niet :-\
Dus hoop ik dat dat spul misschien wel werkt op verfresten :)
Groet van Frank

oetbeem

Ik hoop het wel Frank ;)

Goede avond mede forummers
Eindelijk heb ik weer eens een filmpje van de baan :)
http://www.youtube.com/watch?v=pXWayYbahu8&feature=youtu.be
Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Stieven76


oetbeem

Dankjewel voor je reactie Stieven

Goede avond iedereen
Door de  "Sinterklaasstorm" heeft het spoor enige schade opgelopen vlakbij het station.
Door de harde wind is er een boom omgewaaid en op het spoor terecht gekomen waardoor de treinen niet meer verder konden rijden

DSCN8290 by oetbeem, on Flickr

De gemeente heeft de boom gelukkig van het spoor weten te halen zodat de dienstregeling hervat kon worden

DSCN8292 by oetbeem, on Flickr


DSCN8296 by oetbeem, on Flickr


DSCN8299 by oetbeem, on Flickr


DSCN8300 by oetbeem, on Flickr


DSCN8301 by oetbeem, on Flickr


DSCN8302 by oetbeem, on Flickr


DSCN8304 by oetbeem, on Flickr

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

PietB

Ja dat heb je als bomen hun blad niet verliezen en het gaat stormen.

Leuk bedacht.

grt Piet.