Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Patrick's modelbaan

Gestart door Sattrickske, 03 mei 2013, 20:52:24 PM

Geert

Can bus, ook al wat mee bezig geweest. Onderzoek jij dit maar verder in ons hobby gebied! Ik heb al wat PIC µC geselecteerd die deze technologie aan kunnen. Maar verder tot selectie en protocol  van CSII ben ik nog niet geraakt. Ik volg je vorderingen  ;)

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Sattrickske

Citaat van: Geert op 06 oktober 2013, 21:56:34 PM
Can bus, ook al wat mee bezig geweest. Onderzoek jij dit maar verder in ons hobby gebied! Ik heb al wat PIC µC geselecteerd die deze technologie aan kunnen. Maar verder tot selectie en protocol  van CSII ben ik nog niet geraakt. Ik volg je vorderingen  ;)
Tot daar ben ik al en al een klein stapje verder (één CAN-node is al klaar in prototype).  Ik wacht nu op een levering CAN-controllers en CAN-debugger/monitor.
Het enige wat ik ontbreek is de hardware toegang tot de Marklin CSII CAN-bus; via ethernet geen probleem, maar ik heb niks gevonden die me toegang geeft tot de fysische, pure CAN-bus.  Dit is niet strikt noodzakelijk, want ik kan perfect met 2 bussen werken: deze van Marklin en m'n eigen.  Maar het zou mooi zijn als ik alles op één bus kan integreren.
En nog meer toekomst muziek: de Marklin CSII eruit en vervangen door een eigen open-DCC/CAN-bus centrale.

Sattrickske

Heb een nieuwe draadje gestart voor de CAN/DCC node: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19080.msg234776.html#msg234776
Ik hoop het zo wat overzichtelijker te kunnen houden.