Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

INtussen is de eerste batch  "Marklin Box Labels" afgedrukt, om op de doosjes te plakken van AUhagen, waarin ik de loks opberg die geen originele verpakking meer hebben.
Ze vallen me zo goed mee, dat ik overweeg om voor ALLE lokomotieven zo een label te maken, ook diegene in OVP.
In 1 simpel overzicht heb je zo een idee van het model nummer, de naam, een foto, het protocol (DCC  / MM1 / MM2 / Analoog, ...) en het digitaal adres.

Indien iemand interesse zou hebben, de "template" is een simpele Word file die je kan aanpassen.  Standaard is die gemaakt voor label sheets met 8x3  (24 ) labels per blad A4.





PS: de benaming op het aparte label van de 2de foto is onvolledig en niet correct, dat is maar een "dummy"  om te testen of alles op een labeltje paste.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007


Sattrickske

Citaat van: dani op 13 januari 2014, 11:16:06 AM
Eerlijk gezegd ben ik een beetje teleurgesteld in Velleman dat ze geen specifieke config files kunnen aanleveren voor het printen.
Dat kunnen ze gewoonweg niet, niet alle ABS is hetzelfde en gedraagt zich hetzelfde.  Ik heb 4 rollen ABS thuis en 4 verschillende profielen, nochthans 3 rollen komen van dezelfde leverancier, de 4e rol is een goedkopere.  En ik moet vaststellen dat de goedkopere rol het beter doet dan de andere 3, wat aangeeft dat m'n profielen nog niet helemaal optimaal zijn.
Ik ben destijds begonnen met kleinere calibratie stukjes te printen (kijk maar op Thingiverse, keuze in overvloed).  Eens die goed zijn, zijn je profielen min of meer in orde. Je zal wat moeten bijsturen naarmate je complexere dingen begin te printen.

Daarnaast moet je altijd controleren of de levelling van je build plate perfect is.  Een kleine afwijking heeft soms zware gevolgen.  Een veel gebruikte techniek om deze levelling te omzeilen is het gebruik van een 'raft', een raster van een paar laagjes waarmee de fouten in de levelling uitgevlakt worden.  Nadeel is dat je wat nabewerking nodig hebt om dat raft van je stuk te krijgen.

Met de ReplicatorG software kan je heel wat profielen vinden op het Internet die je al een beetje vooruit kunnen helpen, mar uiteindelijk zal je toch zelf moeten tweaken en fiddlen...

dani

de laatste verwachte pakjes met rollend materieel zijn vandaag gelevred... joepie, het is weer feest !!!

Hier is't elke week kerstmis :) :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

oetbeem


banner by oetbeem, on Flickr

dani

die staan er al hoor Danny, enkele posts terug>.  het gaat om de Re460 van Ascom en de schuifwandwagens van VTG en Bundespost.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

even een off topicje... in mijn eigen topic.
Afgelopen weekend nog es naar mijn garagebox geweest, en geconstateerd dat "my precious" onder een laag stof ligt.    Dus ik ga eens een opfrisbeurt moeten plannen voor 't schatje.

zo zou ze er moeten uit zien, maar helaas is ze nu even "grijs" van 't stof.   wassen, poetsen, simonis.....  dringend !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

jaande Dani, proper autootje (als em gewassen is  :P )
Het blijft toch wel iets hebben, zo'n oude VW's.

8)

Sattrickske

Citaat van: dani op 20 januari 2014, 18:25:16 PM
zo zou ze er moeten uit zien, maar helaas is ze nu even "grijs" van 't stof.   wassen, poetsen, simonis.....  dringend !
En terwijl ge dien van u doet, moogt ge de mijne ineens mee doen ;)

ToThePoint

Een collega heeft ook zoiets of gehad. Lang geleden dat ik hem gezien heb.
Is wel leuk, maar geen spek voor mijne bek.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

gardevil

Dani,

ga jij wel eens naar een oldimermeeting? Misschien komen we elkaar dan wel eens tegen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

vroeger deden we vaak meetings, tegenwoordig is het door omstandigheden (tijdsgebrek) beperkt tot de VW treffens hier niet ver uit de buurt.   We doen elk jaar de meeting in Ninove,  Baardegem en Erembodegem.  En proberen ook die in Blankenberge te doen eind september.   Voor de rest minder dan vroeger.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en dan rap een paar plaatjes van mijn volgend bouwwerkje....   De draad opgepikt bij de module die een rangeerheuvel moet worden.   Ik heb besloten om "Noord 2" op te bouwen in een soort van mini modules.  Niet het soort delen van een modulaire baan, maar gewoon delen van de baan die apart worden op gebouwd en dan later worden samen gevoegd bij het afbouwen van de baan.

De opstelsporen leken me nogal aan de korte kant en doordat ik wat ruimte kon vrijmaken aan de linker kant, kon ik uitbreiden met in totaal zo'n kleine 2 meter spoor verdeeld over de 4 sporen.  NIet veel op zich maar toch de moeite als je het bekijkt in het geheel.

een paar foto's voor en na :







In de ruimte onderaan rechts tussen de sporen komt dan een soort seinwachtershuisje voor een goed overzicht op de rangeerheuvel en het bedienen van de nodige wissels en het onderste spoortje  "krinkeldewinkel" is eentje dat kan worden gebruikt om er een paar rangeerlokjes te "parkeren"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Jij bent lekker productief, maateke!
Let even op met heuvelen naar een spoor met een bocht en daar vlak achter een stootjuk.
Dat kan nog wel eens ontsporingen geven.
Vooral met lichte wagons als die met een redelijke snelheid tegen elkaar komen in die bocht.
Dus als je het legt zoals het getekend is, niets aan de hand.

grt Piet.

TBCédric

Gaan jouw rollend materieel niet tegen elkaar schuren op dat puntje waar de sporen zeer dicht op elkaar zitten?
Wel goede vooruitgang aan het boeken Danny!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.