Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Als ik alles lees, dan is het slechts 1 decoder en in de tender zit de geluidsprint.

Ik heb ook even gezocht naar de eerste variant, de 37990, en dat is dus toch een digitale loc. In die beschrijving staat wel vermeld dat er 2 decoders in de loc zitten. Naast die digitale versie bestaat er inderdaad ook nog een Delta-variant met 1 Delta-decoder en uiteraard veel minder functies.
Bij de 37991 staat vermeld dat hij een MFX-decoder heeft, net als de 37993, maar spreekt men niet meer over 2 decoders.

Ik veronderstel dus dat het toch 1 decoder zal zijn met alle functies die dus ook een geluidsprint kan aansturen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

inderdaad, dus geen 2 decoders, maar eentje en een apart "printje" zoals ik al tikte.

Ach, veel maakt het me niet uit h oeveel decoders er in zitte, als hij maar werkt zoals het hoort hee .     En als hij maar niet van de baan flikkert :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

puntje: .
I: i
"leiterplatte" wil gewoon printplaat zeggen.
Sorry voor de onderbreking, please continue!

dani

Citaat van: Huugooke op 24 oktober 2013, 15:55:46 PM
puntje: .
I: i
"leiterplatte" wil gewoon printplaat zeggen.
Sorry voor de onderbreking, please continue!

No Problem Hugo, ik gaf dat ook al aan...

Citaat van: dani op 24 oktober 2013, 14:47:36 PM
Het geluidsgedeelte is waarschijnlijk niet echt een decoder, het heet in de beschrijving een  "Leitplatte", dus een "sound print".

Citaat van: dani op 24 oktober 2013, 15:04:10 PM
inderdaad, dus geen 2 decoders, maar eentje en een apart "printje" zoals ik al tikte.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

puntje: .
letter i: i
jamaar een leiterplatte is geen SOUND printplaat.
Ja, laat ook maar, heeft tenslotte geen belang ;)
Niet kwaad worden op mij hé Dani, ik heb hier al zever genoeg aan mijne kop!

dani

ik word niet kwaad...  anders verbannen ze me, omdat ik dan ongezouten mijn gedacht zeg.

Ah nee, 't is ni waar, we zitten hier op een  REDELIJK   forum met normale mensen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 24 oktober 2013, 15:04:10 PM
En als hij maar niet van de baan flikkert :-)

Zo bij het eerste rondje.  ;D

Nee, hopelijk niet. Het is tenslotte geen speeltje van 5 frank hé. In ieder geval veel plezier ermee en laat eens een filmpje zien als hij zijn rondjes doet hé.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

gardevil

Citaat van: dani op 24 oktober 2013, 16:51:18 PM
ik word niet kwaad...  anders verbannen ze me, omdat ik dan ongezouten mijn gedacht zeg.

Ah nee, 't is ni waar, we zitten hier op een  REDELIJK   forum met normale mensen.

Dani, bedoel je niet we zitten hier op een  forum met REDELIJK normale mensen.   :P ;D ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Mag ik de mijne ook eens komen laten rijden? Die sukkel staat al dertig jaar stil (de echte ook trouwens!)

dani

als dat ene met een sleper is, mag hij afkomen....   2-rail gaat helaas niet lukken.

Ik heb altijd al willen weten wat een  "Head On Collision" tussen 2 van die mastodonten zou geven....   LOL   :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 24 oktober 2013, 17:28:53 PM
als dat ene met een sleper is, mag hij afkomen....   2-rail gaat helaas niet lukken.

Ik heb altijd al willen weten wat een  "Head On Collision" tussen 2 van die mastodonten zou geven....   LOL   :-) :-) :-)
Verdikkie! Vergeten! Ik kan hem natuurlijk laten stil staan! Ik denk trouwens dat hij zelfs op tweerail niet vooruit te krijgen is.

oetbeem

zodra die binnen is wel even op de foto zetten he :)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

dani

hij zal wslk pas maandagavond hier geraken, de verkoper heeft nu even een drukke periode
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.