Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

minitreintje

Mijn Big Boy heeft al veel over R1 gereden zonder problemen... Ze hebben er toch ferm goe over nagedacht over de constructie!

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Valentijn


Toch een mooie machine zo'n BigBoy  :P :P

Veel plezier ermee.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

PeterC

Dani,

Deze middag al eens je filmpje van je kleine-jongen zitten bekijken op mijn werk en een wow gevoel.  Het was dan wel zonder geluid want ik deel een bureel met mijn 'baas'.  Dat geluid zou hij misschien associëren met zuchtende...  ...What's on a man's/boss mind...  :)

Nu even thuis gekeken met geluid.  Machtig!  Op een museumlijn met Duitse stomers/Belgische diesels en een Kuifjes TGV zou zo'n exoot ook niet misstaan  :) :) :)



Groetjes, Peter


dani

als jij 3-rail rijdt, dan kunnen we altijd eens afspreken, Peter... dan gaat de BBoy in zijn kistje, en komt er bij jou thuis weer uit.  Dan mag je je eens  "king of the railroads" voelen als ik je daar een plezier mee kan doen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bartv

mooi filmpje en een mooie machine

veel plezier ermee

greetz bart

dani

even een testje gedaan met recente aankopen.

De groene krokodil
De oranje krokodil
De BR 01

Met de nieuwste wagonnen er achter.

https://www.youtube.com/watch?v=SuimEHEIeVw&feature=youtu.be

En naar gewoonte heeft Youtube het weer zodanig gecomprimeerd dat het beeld schokkerig en wazig is.  Joepie Toepie !

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Verdekke Dani, 't kan precies niet op ;D.  Schoon gerief!
En de BR01 heb je mooi opgelapt, loopt soepelkes op de video te zien.

PietB

Mooi Dani, welke BR01 is dit?
Ik heb er zelf ook een de 01-097 Märklin 3048.

grt Piet.

dani

Het is de 3048 zoals die van jou, Piet.
Denk ik toch, ik kocht hem zonder ovp
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ik heb de mijne ook zonder OVP.
Gekregen van een, veel te jong, overleden collega.
Die het leuk vond 7 jaar geleden dat ik de modeltreinen hobby weer ging oppakken.
Hij was verzamelaar en had er 4 van het zelfde model, en deze schonk hij mij.
Deze loc is zeer speciaal voor me.

grt Piet.

dani

#1000
Met de 11de november in het verschiet morgen, zou ik graag eens een half dagje gaan "spelen" op zolder.

Even nog wat bekabeling nakijken en wat spoordelen vast schroeven, en dan kan ik hopelijk voor de eerste keer in lange tijd eens mijn  Schaduwstation  "Zuid"  gaan vullen met wat treinen/slepen en gaan testrijden.

Als de bekabeling ok is, heb ik dan ook eindelijk mijn 2-sporig traject "helemaal rond" klaar, en kunnen er eens enkele lokjes een volledig rondje rijden.   Nu enkel hopen dat er niets tussen komt.


Ik zal maar niet te veel dromen en hopen, maar 't zou ook mooi zijn als de lift eens gevuld geraakt ....
Deze zal alvast een plekje krijgen....


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Amai nie, weeral ne loc erbij en weerom ne mooie.  Heb je er nog plaats voor?  Ik wil er anders wel een paar overnemen van jou zenne ;D
Allez good luck voor morgen, zal bij mij weeral noppes zijn...

dani

Ha, vandaag eindelijk geleverd....   Ik zo blij als een klein kind.

Dus thuisgekomen, de lok op het testspoor gezet.  NIKS.....   Adres veranderd, NIKS.....

... en dan tot de conclusie gekomen (jaja, ik weet het,  RTFM)  dat hij (de lok) een dinosaurus van een Uhlenbrock AnDi 75393 decodertje aan boord heeft.


Wat blijkt dan ook nog ?  Die decoder staat af fabriek op analoog ingesteld en de manier om hem naar digitaal te schakelen is om hem op een analoog spoordeel gedurende ongeveer 10 sekonden een omschakelpuls te geven.   Dan knippert hij met zijn lichtjes en is vanaf dat moment digitaal op adres 78.

Toen liep het wel vlotjes op de digitale teststrip.   Maar hij rijdt nu niet meer analoog.  Darvoor moet hij dan weer op een analoog spoor en gedurende 10 sekonden de schakelpuls van 28..30 volt op zijn  sjokkedijzen krijgen. 

Rare jongens, die ROmeinen....   Maar het werkt en hij rijdt "aanvaardbaar"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Ik vermoed dat je er snel een tam'ske gaat ingooien...

PietB

Ja zo'n mooie loc verdient een goede decoder.
En of dat nou het ene of het andere merk is maakt niets uit, maar die ouwe UH moet je er direkt uit knippen.
Trouwens dat geldt naar mijn mening voor alles wat PIKO in zijn hobby serie inbouwt.

grt Piet.