Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Dani's World - Een nieuwe adem...

Gestart door dani, 03 mei 2013, 10:40:18 AM

dani

Citaat van: Gerolf op 09 maart 2016, 10:54:22 AM
Succes met je nieuwe project !
Klinkt bekend : http://meb.gerolf.be/debouw/onderbouw/nvitrine.htm

Inderdaad er zijn al meerdere versies van zo iets gemaakt, en de mijne zal vast en zeker de meest amateuristische, simplistische en "op de goedkoop" zijn  :-) :-)
Die van jou daarentegen is netjes en fijn afgewerkt.  Het basis idee is hetzelfde, en als het maar doet wat het moet doen :-)     

Het alternatief was een hoge spiraal met op elk niveau een uitrij-spoor.   Dat ging wel heeeel duur worden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

stoomlokje

Dani,
prachtig scherpe beelden met die Chinese cameratjes

alleen jammer dat 1 van de 2 kabeltjes van de camera's defect is ( moet nog uitzoeken wat er mis is , voeding of video kabeltje) en 1 van de 2 videokabels voor aansluiting aan de PC ,mankeert ook 1 ingang, voor de rest veel keuze mogelijkheden voor beelden op het scherm.
groetjes,

Saskia

SuSke

Mooie oplossing Dani, en een waar je weer een boel bouw- en kijkplezier aan kan beleven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

nu nog iets vinden voor het aansluiten van de stroom, maar dat komt ook wel in orde ik heb al enkele ideetjes met veercontactjes of met een "print-het-zelf" oplossing :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

stoomlokje

Dani ,
fosforbrons draadjes plooien en op printje solderen, prima contacten , doe ik ook voor de wegneem-bare bruggen, en op het verwijderbaar deel gewoon een stukje print met kopervlak .
simpeler kan niet.

raf

ik zou een gewone stekker nemen en eventueel 3 polig heb je met èèn ook je mogelijkheid om je beveiliging mee in te bouwen

stekker niet ingestoken dan heeft het stuk spoor geen stroom
heb je toch stroom nodig kan altijd nog een druk knop dienen die zolang je hem vast houd spanning op dat stuk spoor zet
dan kan er nooit een loco van de baan afrijden als de bak er niet in licht
ik vind het wel een goeie oplossing voor korte bakken BV een tweetje of een korte stam
maar ik zie me nog niet met een bak van 3 meter gaan rond staan draaien boven de baan om hem van de vitrine kast naar de baan te verschuiven

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

ik ben aan het proberen met inderdaad op de bakken een stukje print plaat, en op de tafel een plaatje met 3 boutjes M5 waarvan ik de kopjes verend maak op een plaatje.  Dat om tegendruk te hebben en toch de boel op zijn plaats te kunnen houden.   Het zal duidelijker worden als ik het eens uitprobeer en foto's kan maken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Na het bezoek aan Aachen afgelopen zaterdag, heb ik zondag eens een paar "wagonnekes" achter de Big Boy gehangen en hem eens de beentjes laten strekken....

Het filmpje hieronder laat dat testje zien, al is de kwaliteit niet zo denderend.
Zo rond 2:30  houdt hij even halt en zit er duidelijk een "knik" in de baan.....   Dat "halt houden" was door een sleperwipper die nog aanzwezig was (is nu weg) en het "knikje" was gewoon een klein spatje silicone dat op 1 van de rails was terecht gekomen en daar opgedroogd...   Het is er intussen ook af :-)


https://www.youtube.com/watch?v=FtUEVJ1eOnk

Let niet op de nog rommelige tafel, er zit nog bijna niks definitief op zijn plaats kwa scenery en zo... behalve het station, de stationshal en de schiebebuhne is nog bijna alles "los" en moet nog verhuizen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Mooi filmpje Dani.
Inderdaad een 'wiebel momentje' maar dat is toch wel op te lossen?

grt Piet.

dani

Het wiebeltje is al weg.... Railgom er over en weg silicone
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

#1330
Ongeacht de schaal, een Big Boy blijft een imposante verschijning. In schaal N heeft Althearn een prachtig model geproduceerd, maar wel vrij prijzig.

Tof filmpje.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Citaat van: dani op 22 maart 2016, 18:17:59 PM
Het wiebeltje is al weg.... Railgom er over en weg silicone
Wat moet je nu met silicone op je rails?

grt Piet.

dani

helemaal niks...  ik had gewoon een spat gemorst zo blijkt...

Alhoewel, ....  Nu niet op die plaats, maar als ik oude M rails leg dan durf ik die nogal es vast leggen met een streek silicone (bvb in de treinlift of schaduwstations)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

nieuwe aanwinst van gisteren in Woluwe...   CC-Rails kan ik niet voorbij lopen zonder mijn collectie uit te breiden hee .  Mijn zonde :-)


Deze had ik al enkele keren zien voorbij komen op eBay en Catawiki, maar had 'm elke keer gemist.
Nu eindelijk kunnen kopen in prima toestand en aan een zeer schappelijke prijs.

Ik heb een zekere "affiniteit" met Seco, maar dan met de Zweedse tak van "Seco Tools".  Die hebben/hadden een  afdeling in Waterloo waar ik als jong ventje mijn eindwerk heb gemaakt om af te studeren als ingenieur.   Een fijne tijd beleefd met die mannen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Citaat van: dani op 18 april 2016, 10:37:24 AM
nieuwe aanwinst van gisteren in Woluwe... 

Damn.  Ik vergeet telkens om daar naartoe te gaan ...
BTW: proficiat met je laatste aanwinst  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }