Marklin/Trix 2006

Gestart door diesels, 20 januari 2006, 14:25:28 PM

diesels

zie www.lokshop.de

Groot nieuws: de 5907 met enkele seinen in groengeel!
Verder rode M2-looprijtuigen (niet trekduw)
Rode CFL 3600
NS 6409 versie met NS-logo's en radiobesturingsteken

Alles ook bij Trix

Het wordt een heel duur modelspoorjaar:-)

groetjes Sicco
(die al twee jaar wenste voor de 5907:-))

Frans HOOYBERGHS

Ook op de Belgische M?trklinwebsite, in de productendatabank, zijn deze allemaal opgenomen.

http://www.marklin.be/nouveaute/produits.html

Frans HOOYBERGHS

En mooi op een rijtje zelfs in het nederlands

http://www.marklin.be/nouveaute/produits-nouveautes.html

Mooi gesyncroniseerd verspreid nieuws. Op een paar uren alles en iedereen op de hoogte!

Jurgen

Mogen we ons ook verwachten aan een Belgische versie in 2007 of zo?

EDIT: Link verwijderd wegens euh, niet werken dus. [:o)][xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

diesels

Jurgen

Ik bedoel dus de 37667 en 37666. Dat zijn modellen van NOHABS van de Deense en Hongaarse spoorwegen.

Dat zijn toch onze bolle neuzen, dacht ik?

Nu dus in bovengenoemde uitvoering met MFX decoder.

Foto's van de modellen kan je zelf zoeken h?. Ik heb geprobeerd met een link, maar die werkte niet. [xx(]
Mvg, Jurgen

Kedeng Kedeng

Die reeks 59 in de groengele kleur daar zat ik op te wachten
(toen ik de foto zag dacht ik dat de gele kleur oranje moest zijn
maar dat is toch niet, zo had hem vergeleken met die van de TSP)

Ik zit ook nog te wachten op die in de EXPO schildering,
maar denk dat ik hem zelf ga maken van een Roco
zo als te lezen is als in MSM

diesels

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik bedoel dus de 37667 en 37666. Dat zijn modellen van NOHABS van de Deense en Hongaarse spoorwegen.

Foto's van de modellen kan je zelf zoeken h?. Ik heb geprobeerd met een link, maar die werkte niet. [xx(]

Voor de NMBS bolle neuzen (althans tijdperk IV) zullen de mallen aangepast moeten worden: immers zij hebben dubbele frontseinen en vaka zelfs een A-frontsein. Dat zal Marklin niet snel doen denk ik. Roco hefet die versie natuurlijk wel, hoewel er natuurlijk nog maar weinig varianten van gemaakt zijn (??n eigenlijk).

groeten Sicco

diesels

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Die reeks 59 in de groengele kleur daar zat ik op te wachten
(toen ik de foto zag dacht ik dat de gele kleur oranje moest zijn
maar dat is toch niet, zo had hem vergeleken met die van de TSP)

Ik zit ook nog te wachten op die in de EXPO schildering,
maar denk dat ik hem zelf ga maken van een Roco
zo als te lezen is als in MSM

NMBS zelf heeft ook wel eens verschillende kleuren gele gebruikt, verschillend van heel licht geel tot bijna oranje. Dus op dat punt kan een model bijna niet fout zijn [:D]

Anarchy

Die 5907 en rode M2 rijtuigen zal ik zeker kopen. Ondertussen nog steeds aan het wachten op die tweede levering van de 59 "zwaluw". Weet iemand wanneer die precies geleverd worden?

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Anarchy

rode M2 rijtuigen zal ik zeker kopen. Ondertussen

Oja deze wil ik ook, was ik vergeten bij te schrijven
Dan kan ik mijn stuurstand rijtuig verkopen.

Een vraag je voor Anarchy
Wat is er gebeurt met je website?

Anarchy

Omdat ik voorlopig de tijd en zin niet meer vind om eraan te werken heb ik er voorlopig alles afgehaald.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door diesels

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Voor de NMBS bolle neuzen (althans tijdperk IV) zullen de mallen aangepast moeten worden: immers zij hebben dubbele frontseinen en vaka zelfs een A-frontsein. Dat zal Marklin niet snel doen denk ik. Roco hefet die versie natuurlijk wel, hoewel er natuurlijk nog maar weinig varianten van gemaakt zijn (??n eigenlijk).

groeten Sicco

Heeft M?rklin er daar ooit al geen van gemaakt h??????l lang geleden. Ik dacht van wel hoor. Die waren ook met enkele koplampen in groene uitvoering met zo'n vleugel op de neus. Of waren dat andere modellen?
Mvg, Jurgen

diesels

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Heeft M?rklin er daar ooit al geen van gemaakt h??????l lang geleden. Ik dacht van wel hoor. Die waren ook met enkele koplampen in groene uitvoering met zo'n vleugel op de neus. Of waren dat andere modellen?

Dat model is inderdaad gemaakt (in gele livrei en livrei 1970) en is dus incorrect.
Groen met vleugel is (in principe) tijdperk III, dus dan hoef je je om de frontseinen ook niet druk te maken. Maar die versies bestaan dus al te over bij meerdere fabrikanten.

groetjes Sicco

BD1701

Leuk dat M?rklin de 5907 (groen / met enkele koplampen) uitbrengt, deze loc heeft tot op het einde van zijn loopbaan zo gereden bij de NMBS, dus we kunnen hier eigenlijk weer spreken van een toch wel speciale uitvoering. Toch dacht ik dat M?rklin van plan was dit jaar de gele uitvoering van de 59 uit te brengen (Hebben ze mij nog gezegd op Euromodelbouw 2005), nu ja die kan er natuurlijk nog altijd bijkomen he. Na N?rnberg zullen we het normaal definitief weten, want wat mij ook opgevallen is, is dat er (geen) Belgische nieuwe goederenwagons uitkomen, wat toch wat onwaarschijnlijk lijkt, dus nog even afwachten voor nog meer info.