te koop geen Z,geen N,geen HO geen O,..........maar

Gestart door Metpetergaathetbeter, 08 april 2013, 17:04:25 PM

Jurgen

Citaat van: dani op 29 juli 2013, 10:31:27 AM
inderdaad, daar had ik ook pas aan gedacht na het posten...   in de winter geen lachertje...
Ik ga het maar bij mijn netjes geïsoleerd zolderke houden.

Maar toch....  ne mens mag eens dromen :-)


Met de nodige investeringen kan je er wel een goeie isolatie in plaatsen hoor. Aan het station van Racour staan 2 M2-rijtuigen die men ombouwt tot vakantieverblijf en volgens mij is het niet de bedoeling dat je daar in de winter kou gaat krijgen.

Het kan dus wel, maar je moet een beetje investeren.

Voor zij die liever een station kopen, aan lijn 22 tussen Tienen en Diest stond er vorig jaar één te koop. Ik dacht dat het het station van Budingen was maar ik veronderstel dat het ondertussen verkocht is want ik kan er niets meer over terug vinden. De prijs toen was wel over de € 300.000,00 maar het is wel helemaal gerestaureerd.
Het stationsgebouw van Tessenderlo stond ook te koop vorig jaar, weet iemand wat daar nu mee gaat gebeuren? Of heeft men het al afgebroken?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

leuk station te kopen, maar langs een nog ingebruikzijnde lijn is geen lachertje, daarentegen als ze langs een gesloten lijn ligt !
Je kan wel van (model)treinen houden ,er s'nachts vanuit je bed vallen als de zoveelste goederentrein die passeert is dan al een stukje minder leuk !(of een lijn waar er nauwelijks nog beweging is ?)

Groeten Peter ;)

janieburton

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2013, 09:59:20 AM
Levering binnen België is inbegrepen. ;)

Waar er sporen liggen.

Ik denk niet dat de NMBS voor een zwaar transport gaat zorgen om een loc of rijtuig ergens af te leveren in een tuin
 

Jurgen

@ Peter: Lijn 22 heeft al jaren geen trein meer gezien, fietsers daarentegen...  ;) Maar die gaan je 's nachts niet uit bed bolderen hé.  ;D

In Tessenderlo is de spoorlijn wel nog in gebruik voor Tessenderlo Chemie en verder nog een ander bedrijf langs het kanaal wat verderop maar ik weet niet precies welk. De snelheid van de treinen daar is slechts een rangeersnelheid, dus zo erg zal het nog niet zijn denk ik.

Maar langs een bestaande lijn zou ik nooit een huis willen kopen. Stel je voor dat het 's nachts minimum een graad of 20 is en je kan geen raam openzetten omdat je anders uit je bed davert.  :o
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

ik denk niet dat een raam open of dicht verschil gaat maken tegen het daveren...
Tegen de geluidsoverlast daarentegen, daar heb je een heel sterk punt !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

B_Modelbouw

Een trein door je living storend ???
Persoonlijk heb ik liever het geluid van een voorbij rijdende trein, dan van een constant zingende autostrade.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


OMC

Citaat van: Jurgen op 29 juli 2013, 21:25:29 PM
@ Peter: Lijn 22 heeft al jaren geen trein meer gezien, fietsers daarentegen...  ;) Maar die gaan je 's nachts niet uit bed bolderen hé.  ;D

In Tessenderlo is de spoorlijn wel nog in gebruik voor Tessenderlo Chemie en verder nog een ander bedrijf langs het kanaal wat verderop maar ik weet niet precies welk. De snelheid van de treinen daar is slechts een rangeersnelheid, dus zo erg zal het nog niet zijn denk ik.

Maar langs een bestaande lijn zou ik nooit een huis willen kopen. Stel je voor dat het 's nachts minimum een graad of 20 is en je kan geen raam openzetten omdat je anders uit je bed davert.  :o

2x 77 of 2x 51 een jaar of 10 geleden met 3000 ton zinkerts .. Vast kost in de achtertuin! Raam staat hier al bijna 2 weken onafgebroken open maar na 20 jaar slaap je door alles door, behalve sommige loctypes. In mei gooide een 55 hier alles open na een stilstand vlak voor Berchem midden in de nacht, dát hoor je wel  :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Metpetergaathetbeter

Volgens mij daarnet een trein gepasseerd vandaar je late posten !  ;D

Groeten Peter ;)