Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

te koop geen Z,geen N,geen HO geen O,..........maar

Gestart door Metpetergaathetbeter, 08 april 2013, 17:04:25 PM

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Als je de verkoop bij de nmbs bekijkt dan is er een compleet buitenverblijf samen te stellen: slaaprijtuig, resto, disco of bar en bagage.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Zo'n DMS valt dan nog enorm goed mee van prijs. Ideaal voor als ge een exclusief tuinhuis wilt ofzo.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

LocoRob

Je moet hem alleen nog in je tuin krijgen natuurlijk.  :D
Greetz,
Robby

janieburton

Citaat van: LocoRob op 13 april 2013, 09:26:00 AM
Je moet hem alleen nog in je tuin krijgen natuurlijk.  :D

En niet te vergeten je moet nog een stedebouwkundige vergunning krijgen als je een spoorrijtuig wilt gebruiken als "tuinhuisje".
 

B_Modelbouw

Persoonlijk heb ik meer voorkeur in een stationsgebouwtje ...

Probleem met het aankopen van een lok is dat je er vermoedelijk tien moet kopen om een deftig rijvaardig machine te maken,
komt er nog bij dat in de koopvoorwaarden zal staan dat die niet op het Belgische spoorwegnet mag rijden.
Een eigen spoorweg maatschappijtje dat bij stakingsdagen de gedupeerde klanten toch op hun bestemming brengt  ;o)
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Tschäggata

Volgens mij kost dat een fortuin aan onderhoud om dan inderdaad dan nog maar te zwijgen van de rijvaardigheid van die machines ...  ;D

Maar dat ideetje om de NMBS concurrentie aan te doen is wel leuk  :P 8) maar misschien wel met beter materiaal  :o

janieburton

Citaat van: Tschäggata op 28 juli 2013, 14:53:50 PM
Volgens mij kost dat een fortuin aan onderhoud om dan inderdaad dan nog maar te zwijgen van de rijvaardigheid van die machines ...  ;D


En er zit misschien ook nog ergens asbest in, in de rijtuigen en in de locomotieven
 

tsjoektsjoek

mischien als clubgebouw voor een modelspoorclub tezamen met het discorijtuig?.....hoeft men alvast geen bar te timmeren.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

janieburton

Citaat van: tsjoektsjoek op 28 juli 2013, 19:44:58 PM
mischien als clubgebouw voor een modelspoorclub tezamen met het discorijtuig?.....hoeft men alvast geen bar te timmeren.


Gezellig wat gaten boren en asbest opsnuiven.

Of zijn ze de rijtuigen van van een serie waar al geen asbest in zit.
 

dani

zo een bagagewagon of slaapwagon  in mijn tuintje.... hmmmmmm..... dat zou ik durven overwegen om de investering te maken.   Kan je een meer ideale plaats hebben voor je treinbaan ?     de vraag is alleen "wat kost dat om hem daar te krijgen" natuurlijk...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 29 juli 2013, 09:23:41 AM
zo een bagagewagon of slaapwagon  in mijn tuintje.... hmmmmmm..... dat zou ik durven overwegen om de investering te maken.   Kan je een meer ideale plaats hebben voor je treinbaan ?     de vraag is alleen "wat kost dat om hem daar te krijgen" natuurlijk...
Levering binnen België is inbegrepen. ;) Zo'n hele wagon is wel een mooie plaats voor een treinbaan ja, maar hou ook een beetje het onderhoud ervan in het achterhoofd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2013, 09:59:20 AM
Citaat van: dani op 29 juli 2013, 09:23:41 AM
zo een bagagewagon of slaapwagon  in mijn tuintje.... hmmmmmm..... dat zou ik durven overwegen om de investering te maken.   Kan je een meer ideale plaats hebben voor je treinbaan ?     de vraag is alleen "wat kost dat om hem daar te krijgen" natuurlijk...
Levering binnen België is inbegrepen. ;) Zo'n hele wagon is wel een mooie plaats voor een treinbaan ja, maar hou ook een beetje het onderhoud ervan in het achterhoofd.

hou wel rekening met de factuur verwarming, verder factor vochtigheid, door allerlei factoren kunnen wij ons lokaal op een voordelige manier verwarmen maar als privaat persoon zou de rekening aardig kunnen oplopen, misschien maar gewoon een aanbouw plaatsen zou iets duurder uitkomen, maar uiteindelijk wat kosten 4 muren, een dak, da architect en isolatie ?

Groeten Peter ;)

dani

inderdaad, daar had ik ook pas aan gedacht na het posten...   in de winter geen lachertje...
Ik ga het maar bij mijn netjes geïsoleerd zolderke houden.

Maar toch....  ne mens mag eens dromen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 29 juli 2013, 10:31:27 AM


Maar toch....  ne mens mag eens dromen :-)

ik droom wel van andere dingen ! ;D
Groeten Peter ;)