Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Pas op of ik sla met mijn tang!

Gestart door dieselfreak, 29 maart 2013, 11:03:43 AM

Jurgen

En de vlottere media zorgt er ook voor dat er meer van zulke dingen in het nieuws komen. Je drukt op een knopje en het nieuws zit op tv, vroeger moest dat eerst via verschillende mensen doorgegeven worden waarna het eigenlijk al oud nieuws was.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Media / nieuws brengt ook liever sensatie. Uitspraken zoals "het had veel erger kunnen zijn" hoor je tot vervelens toe.  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

ik lees regelmatig in het blaadje van de heemkundige kring van Brakel en geloof me vrij, er waren toen, bijvoorbeeld rond 1900,  veel meer vechtpartijen - al dan niet met messen - dan vandaag. Maar zoals hierboven aangehaald, de media wilt vette sensatie en van zodra er eentje vies kijkt staat het in de krant, ongeacht of het hier of in Molenbeek of in Afganistan is...

Vroeger liep ik als kleine gast ook mee met mijn schoonbroer die kaartjesknipper was. Ik heb weet van 6 interventies van de Rijkswacht op de lijn Oudenaarde-Gent voor vechtpartijen. Bij één van die vechtpartijen was mijn schoonbroer zijn bril aan diggelen geslagen... en geloof me of niet, het was met een zwartrijder!

Is het nu slechter? denk ik niet. Het nieuws gaat gewoon vlugger de wereld rond!

Huugooke

Klopt dat de media er nu direct bij zijn, kwestie van lege plaats te vullen en klanten te trekken.
Als in 1960 ergens een vulkaan uitbarstte, dan zag je dat de volgende dag pas op TV, in 1980 dezelfde avond, en nu LIVE!
Vechtpartijen zijn er ook altijd geweest, ik herinner me nog dat er wel ergens een steekpartij was geweest als het kermis was. Tenzij er een dode was gevallen, was dat toch geen nieuws!
Toch is het respect voor de man met de pet zowat verdwenen.
In het begin van de jaren 80 zat de wattman nog open en onbeschermd op de tram. In die tijd ondernamen wij een reisje naar Amsterdam. Het verwonderde ons dat de bestuurder in een gesloten kooi zat. Ook zagen we maar weinig reizigers "knippen"; allemaal abonnees?
Wat een contrast met Den Haag! Ook een "vrijzittende" bestuurder, die vriendelijk zijn publiek "gedag" zei. Hoe zou het nu zijn?
Hier zijn ze in elk geval goed "ingepakt".

janieburton

Zoals je zegt Huugooke, het respect is weg.

 

janieburton

Het was weer prijs!(was het niet tussen Gent en Oostende?)

Een treinbegeleider is weer het slachtoffer geworden van agressie door iemand die geen ticket had, hij zou hardhandig zijn aangepakt door de agressor en een groep vrienden van die agressor.

Volgens de radio heeft de treinbegeleider er een gebroken vinger aan overgehouden en iets aan zijn kaak.