Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Pas op of ik sla met mijn tang!

Gestart door dieselfreak, 29 maart 2013, 11:03:43 AM

dieselfreak

Een geval van agressie op de trein, in dit geval niet door een reiziger maar door een conducteur:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1359251/treinbegeleider-pas-op-of-ik-sla-met-mijn-tang.aspx?hkey=15679296b10dd01d45d6814cb8c173ca&utm_source=gva&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=enieuws

Ik geef de treinbegeleider 1000% gelijk: die leeglopers hadden geen treinkaartje dus moeten ze ook niet op de trein zitten. Alleen jammer dat hij zijn dreigement niet uitgevoerd heeft.
MC

Metpetergaathetbeter

ja, maar van die Nieuwe Belgen (opgelet je mag zelfs de woorden die in dat art. staan niet meer gebruiken) daar mag je nu echt niets verkeerd van zeggen, meer nog je mag tegenwoordig zal de waarheid niet meer vertellen of d'er zijn er hier die je uitmaken van racist !

Eigenlijk zou deze man niet mogen gestraft worden , daar die jonge toffe kerels hem uitdagen, intimideren en zelfs lichaamskontakt(duwen trekken) gebruiken ! Bovendien speelt kun aantal ten opzichte van de conducteur duifdelijk in het nadeel van deze laatste !

Groeten Peter ;)

Nighttrain

Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

TBCédric

waar gaat de wereld toch naartoe???  :-\ :o
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

dieselfreak

MC

TBCédric

die nieuwe belgen of hoe ze die allochtonen noemen, die kennen niks van respect! Ze denken dat ze alles mogen! De meeste toch.

Er zitten in mijn klas een paar marrokanen en turken , de turken zeggen tegen de marokanen ga terug naar u land.  :D

Dat zijn de nieuwe belgen die nog iets van respect hebben.
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Mattias

Citaat van: piko(ho) op 29 maart 2013, 12:18:59 PM
die nieuwe belgen of hoe ze die allochtonen noemen, die kennen niks van respect! Ze denken dat ze alles mogen! De meeste toch.

Er zitten in mijn klas een paar marrokanen en turken , de turken zeggen tegen de marokanen ga terug naar u land.  :D

Dat zijn de nieuwe belgen die nog iets van respect hebben.

Bij ons in Kortrijk hebben we een koppel met Marokkaanse origine.
De man is treinbestuurder bij ons en de vrouw is treinbegeleidster.
En beide werken en beide houden zich aan de wet.
Maar jammer genoeg is niet iedereen van die mening, zoals je in het eerste filmpje kunt zien...

Na 3 jaar werken in Brussel Zuid en na 2 agressies meegemaakt te hebben van dichtbij, trek je al vlug je conclusies..
Jammer voor de mensen die het, zoals ik hierboven reeds aanhaalde, het goed menen...

Leef en laat leven. EN maak het niet zuur voor anderen die wél hun best doen...

Ik geef de treinbegeleider in bovenstaande filmpje 100% gelijk.. Het moet gedaan zijn met dit soort wanpraktijken!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

philippe_007

Waar gaat dit naartoe,
tja de mensen kroppen alles op, op een bepaald moment komt er weer zo'n zot zoals in 1939 die het allemaal gaat veranderen, iedereen gaat deze geloven en uiteindelijk hebben we opnieuw een WO.
Hopelijk komt het zover niet. Maar zoals het nu is ziet het er niet goed uit...

Peter

Het ziet er naar uit dat de treinbegeleider op het matje moet komen en waarschijnlijk een reprimande of een sanktie krijgt.
De daders laat men ongemoeid
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Citaat van: Peter op 29 maart 2013, 13:34:25 PM
Het ziet er naar uit dat de treinbegeleider op het matje moet komen en waarschijnlijk een reprimande of een sanktie krijgt.
De daders laat men ongemoeid

Ik had niets anders verwacht, typisch Belgisch!
MC

Pol

Het heeft niets met "nieuwe Belgen" op zich te maken! Het is gewoon weer dat fenomeen dat er jongeren zijn die het leuk vinden om filmopnames te maken van volwassenen in een bepaalde machtspositie (leerkrachten, ... en deze keer een treinbegeleider) en hen uit te lokken tot een confrontatie.

De houding van de jongeman zou bij mij ongeveer dezelfde reactie uitlokken en ik geef toe dat ik soms op mijn werk ook bewust mijn handen in mijn broekzakken houd.

Ik begrijp dus zeer goed de reactie van de man. Zijn gedrag valt natuurlijk niet goed te keuren en hij mag hiervoor dan ook gerust een waarschuwing of zo krijgen. Maar dat deze jongeren niet worden aangepakt is weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. Helaas is ons straffensysteem niet consequent: het opeten van een broodje aan de voet van een standbeeld levert al gauw een GAS-boete op in bepaalde gemeenten, het uitdagen van treinbegeleiders of het niet betalen van een treinticket mag je gewoon onbestraft doen.

Wat hier vooral jammer aan is, is dat treinbegeleiders, leerkrachten, politieagenten e.d. vaak weinig armslag meer hebben en erg beperkt zijn in hun eigen handelen: in een situatie als deze kan men enkel eens vloeken en tieren, maar dan houdt het verder ook op en dat weten die jongeren maar al te goed!

Groeten,

Pol

P.S.: Als er een petitie moet getekend worden om de treinbegeleider te ondersteunen, teken ik meteen! ;)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

philippe_007

Pol,
dan is het gewoon kwestie van er een te starten....
Ik teken ook mee.

vanmiegroet

Enorm spijtig wat er hier gebeurd is.
Dit is geen compleet filmpje maar het is zogemaakt dat de jongeren benadeeld lijken en niks misdoen en dat de treinbegeleider de boosdoener is.

Zoals al door anderen is gezegd blijkt zo filmpjes een spijtige rage te worden.

Mocht ik er zijn geweest, dan zou ik hebben ingegrepen.

Pol

Ik las net in de krant dat het onwaarschijnlijk is dat de conducteur een sanctie zou krijgen!  :)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

2012

Citaat van: Pol op 29 maart 2013, 20:27:49 PM
Ik las net in de krant dat het onwaarschijnlijk is dat de conducteur een sanctie zou krijgen!  :)

negen kansen op 10 hebben "die pummels" ook geen klacht ingediend he ... da maakt dat er ook niet officieel moet opgetreden worden tegen de TBG...

is inderdaad wel zo dat het filmke start op een moment dat de "cinema" al een tijdje bezig is he, veel kans dat ze de TBG al een tijdje aan het ophitsen waren voor ze beginnen filmen zijn, zo kan je idd "calimero filmkes" maken ....