Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Van Biervliet folder 2013

Gestart door loco, 12 maart 2013, 00:05:14 AM


Jurgen

Vreemd dat er nog niemand iets gezegd heeft over de Tads-wagens. Volgens mij is dit toch ook een gezocht en langverwacht model.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

De Tads staan al lang op het verlanglijstje van menig liefhebber. Ze werden vorig jaar aangekondigd op Modelspoor Expo. Meer kan ik hierover ook niet zeggen.
Misschien toch een vraag. Weet iemand of deze wagens of bijna identieke wagens ook in andere landen ingezet worden. Of is dit een typisch Belgische NMBS B-Cargo .... wagen?

mark7758

Ja. Ze zijn anders. Tel het aantal valkleppen aan de zijkant maar. (Dan zie je al dat ze anders zijn.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

boke

En van de 51-ers...? Ook niet meer te horen... :-[

Groeten,

Metpetergaathetbeter

leuke wagons, Mr VBV zou U a.u.b eens willen nadenken om de stortwagons(

railbedding    http://www.toshphotos.com/Wagons/88belgium/900-999/17378558_RNstLp#!i=1321017736&k=TxWhXbM&lb=1&s=A) eens te bouwen (er is een markt in Belgie en Frankrijk !)

Groeten Peter ;)

loco

Deze wagens Uay bestaan reeds, maar zijn jammer genoeg niet meer te koop.
Ze zijn enkele jaren geleden gemaakt door Mistral Trains die momenteel in financiële moeilijkheden zit.
Zij hebben via Jocasis een NMBS variant gemaakt.
Misschien breng je VBV op een  goed idee voor het volgende project

Brossel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 maart 2013, 17:46:01 PM
leuke wagons, Mr VBV zou U a.u.b eens willen nadenken om de stortwagons(

railbedding    http://www.toshphotos.com/Wagons/88belgium/900-999/17378558_RNstLp#!i=1321017736&k=TxWhXbM&lb=1&s=A) eens te bouwen (er is een markt in Belgie en Frankrijk !)

Groeten Peter ;)

Daar ligt zeker een gat in de markt.

Jammer is dat dit gat al lang opgevuld had kunnen zijn. De Belgische firma Mistral heeft er een prachtmodel van gemaakt. Naast meerdere Franse versies, helaas enkel via Jocadis in twee NMBS nummers op de markt gezet. Meer zou zeker welkom zijn.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Metpetergaathetbeter

#8
2 wagons Belgische dacht ik en nooit meer van gehoord, trouwens B-Models maakt trouwens bijna allemaal wagons die reeds eerder bij andere verschenen(Roco,Kleinbahn,...)
Groeten Peter ;) ;

Brossel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 maart 2013, 19:14:56 PM
2 wagons Belgische dacht ik en nooit meer van gehoord, trouwens B-Models maakt trouwens bijna allemaal wagons die reeds eerder bij andere verschenen(Roco,Kleinbahn,...)
Groeten Peter ;) ;

Klopt...dus wat mij betreft mag ook B-Models een poging doen...alleen is het op zich jammer dat Mistral blijkbaar hier geen geld meer uit weet te genereren. Wel eerst de voorbereidings- en ontwikkelkosten van een prachtmodel maken, vervolgens niet de financiële potentie er uit halen die er ik zou zitten...
Dan zie ik liever dat B-Models ontwikkelkosten steekt in een echt nieuw model. Bijvoorbeeld een mooie, echt Belgische maar wel betaalbare FO-wagen???
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Decapod

Blij met de TpIII wagens (nu nog een TpIII niet-proto reeks 60, please!).
Weet er iemand vanaf wanneer die Glms-wagens in dienst waren?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

oebr

Citaat van: Brossel op 13 maart 2013, 10:39:57 AM
Dan zie ik liever dat B-Models ontwikkelkosten steekt in een echt nieuw model. Bijvoorbeeld een mooie, echt Belgische maar wel betaalbare FO-wagen???

awel ja, dat zou bij velen op het boodschappenlijstje komen. En er is keuze uit enkele modellen...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Tja, er zullen altijd mensen zijn die in de kou blijven staan bij de ontwikkeling van een nieuw model. Mij zegt bijvoorbeeld zo'n FO-wagen helemaal niets.
Ik begrijp wel de frustratie voor de TP III rijders dat dit weer geen model voor hun is. Stel het eens voor aan B-Models om zo'n wagen te laten maken, wie weet overwegen ze dit wel. Een "nee" heb je en een "ja" kan je krijgen.  ;)


Wat mij betreft zijn het dit jaar toch nog leuke nieuwigheden geworden. Ik kijk dus uit naar de reeks 62 en misschien ook de Tads-wagens, daar ben ik nog niet goed uit.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BD1701

De reeks 51 komt er zeker, maar nog even geduld, want anders wordt het een beetje veel in één keer om op de markt te brengen. Ik weet dat men nu volop bezig is met info enzo te verzamelen. Dus het wordt vast en zeker alweer een top model. Volgens mij is het beter een beetje langer wachten maar wel een goed model te hebben, dan alles snel te maken en achteraf zien dat het anders kon.
Er komen nog wel andere dingen ook op de markt die nog nie in de nieuwigheden folder staan, omdat het nog een beetje te vroeg is om die aan te kondigen, ik heb het bv. over nieuwe Sgnss container-wagons met Bulk containers, nieuwe varianten van de  ketelwagons waaronder ook Belgische, nieuwe varianten van de Res-wagons. Dus men is volop bezig met vanallas, dus alles op zijn tijd. En misschien zijn er nog wel onverwachte nieuwigheden. Dus er is keuze genoeg wat mij betreft.
 

oebr

en we wachten bovendien nog op een aantal 55ers he: eens een groene, nog eens een gele zou ook mogen, eens een dummy zoals bij de vbv-60 zou ook leuk zijn, de msm-lok moeten ze ook nog maken, de Luxemburgse 18'en mogen ook nog verschijnen en eigenlijk zijn daarvan de tp IV-V versies nog niet eens gepland.
Allez, we zullen nog met veel zwarte dozen onder de arm moeten rondlopen  :D

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992