roco 2006

Gestart door loco, 05 maart 2013, 16:46:21 PM

loco


Metpetergaathetbeter

reeds eerder was er één met een slabbertje de 2016 !s die ik reeds lange tijd heb, zal voor de IV rijders zijn deze keer (!!!)

Groeten Peter ;)

Jurgen

Gelimiteerd op 150 stuks in gelijk- en wisselstroom.

Ik veronderstel dat dit niet de reeks 20 is die Roco eind dit jaar zou gaan produceren? Of toch? Want de 2006 werd wel al als exclusief model voor Olaerts geproduceerd, zonder slabbetje.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

de ene was een tijdperk IV en de andere (Olaerts) een tijdperk  V of VI loc ! ( weet niet of er veel met een slabbertje rondreden !
Groeten Peter ;)


Jurgen

Klopt, het was een TPV model, zonder computernummer maar met Magellan logo.

Wat ik bedoelde was dat het hetzelfde locnummer is en ik dacht dat er gezegd was dat er dit jaar een nooit eerder gebruikt nummer zou geproduceerd worden. Volgens mij is dit dus niet het aangekondigde model, maar een extra model in opdracht van T2M.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brossel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 maart 2013, 17:45:22 PM
de ene was een tijdperk IV en de andere (Olaerts) een tijdperk  V of VI loc ! ( weet niet of er veel met een slabbertje rondreden !
Groeten Peter ;)

Enkel de 2006 en 2016 hebben met een slabbetje rond gereden in de tachtiger jaren.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

oebr

wel raar, slechts 150 exemplaren, en als MSM het vraagt moeten ze er plots minimaal enkele honderden kunnen verkopen...
2 maten :-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Binco

Wat me ook opvalt aan de foto ...
Andere panto's?  8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: oebr op 05 maart 2013, 19:09:58 PM
wel raar, slechts 150 exemplaren, en als MSM het vraagt moeten ze er plots minimaal enkele honderden kunnen verkopen...
2 maten :-)

model bestaat al, enkel de koe meer uitmelken ! Trouwens als je nieuws Neurenberg aanklikt ook een wisselstroomversie !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 maart 2013, 19:57:28 PM
Citaat van: oebr op 05 maart 2013, 19:09:58 PM
wel raar, slechts 150 exemplaren, en als MSM het vraagt moeten ze er plots minimaal enkele honderden kunnen verkopen...
2 maten :-)

model bestaat al, enkel de koe meer uitmelken ! Trouwens als je nieuws Neurenberg aanklikt ook een wisselstroomversie !

Groeten Peter ;)
't Lijkt mij toch een model waarvan er nog zijn die het willen, onder andere mij, maar ik heb tijd voor alles.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Olivier, niet te lang wachten want 150 expl. is echt niet veel !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 maart 2013, 22:06:19 PM
Olivier, niet te lang wachten want 150 expl. is echt niet veel !

Groeten Peter ;)
Ghoh ja, in al die jaren die mij nog tegemoet komen zullen ze die nog wel eens uitbrengen en er is nog altijd een tweedehandsmarkt.

'k Heb mij voorgenomen vanaf na de opendeur tot de grote vakantie niks treingerelateerd meer te kopen en wat te sparen.
Iedereen zit hier zijn Roco bolle neuzen te verkopen op de verkeerde moment bij wijze van spreken. ;)

Kwestie van wat streng te zijn voor mezelf.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BD1701

Mooie loc alvast terug. De reeks 20 blijft één van mijn favorieten, heb er al een heel pak ondertussen. Dit is alvast weer een mooi model geworden volgens de foto's. Ik hoop echter dat er dus nog een 2de model komt maar dan wel in de huidige uitvoering, dus met Magelan en nieuwe UIC-nummer erop. Hopelijk is dat dan die versie die Luc zei die er ging komen naar het jaar einde. Dus Luc hopelijk kan jij al iets meer vertellen?
 

Metpetergaathetbeter

ik heb er ook een met een slabbertje (2016) en persoonlijk vind ik die de minst fraaie, heb een groene ook en ook die vind ik minder aantrekkelijk dan de blauwe uit tijdperk IV,V en VI!

groeten Peter ;)

PS liefst zou ik vanaf 2001 tot 2008 zijn uitkomen daar die geschikt waren om op Luxemburg te rijden !


trainspottingjr

Hoi,

Bij Treinshop Olaerts kon je in de tijd de 2005 en de 2006 kopen met de opschriften Memor2+.

Deze was een gelimiteerde oplage.

 
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW