Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

roco 2006

Gestart door loco, 05 maart 2013, 16:46:21 PM

Metpetergaathetbeter

@trainsppottingjr,

bij deze 2 vond ik het blauw(als je dat vergelijkt met de andere 20) niet zo geslaagd, zit precies wat veel groen in dat blauw, dat is mijn idee erover maar daar hoeft iedereen het niet mee eens te zijn ! Anders had ik ze ongetwijfeld graag gekocht maar ik viel over de kleur, zag loc's bij een handelaar in de vitrine staan en kleur stak mijn idee te veel af ten opzichte van andere blauwe loc's !


Groeten Peter ;)

doomslu

Ben eens gaan luisteren bij de importeur.
Deze 2006 ligt eind deze week ongetwijfeld in de winkels. De oplage is zo goed als verkocht.
Er zitten andere panto's op, de kop is nieuw, omwille van de ledverlichting.

Er komt later waarschijnlijk nog eentje, maar wellicht ook met slabbetje... maar dat is nog niet zeker.

Wie een gewone blauwe wil, zal eens bij Guido moeten horen of hij er nog te koop heeft...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loco

Citaat van: trainspottingjr op 06 maart 2013, 16:45:02 PM
Bij Treinshop Olaerts kon je in de tijd de 2005 en de 2006 kopen met de opschriften Memor2+.
Deze was een gelimiteerde oplage.


Dat is correct en is zelfs niet zo lang geleden.
Dat was in oktober 2009 voor 2019.00 euro met nummer 62465/1 voor de 2006 en 62465 voor de 2005.
Ik vermoed dat dit toen de versie was zonder slabbetje in tijdperk VI (zou dus met sticker magalan zijn) en met de vermelding memor2?

Jurgen

Citaat van: loco op 06 maart 2013, 17:42:11 PM
Citaat van: trainspottingjr op 06 maart 2013, 16:45:02 PM
Bij Treinshop Olaerts kon je in de tijd de 2005 en de 2006 kopen met de opschriften Memor2+.
Deze was een gelimiteerde oplage.


Dat is correct en is zelfs niet zo lang geleden.
Dat was in oktober 2009 voor 2019.00 euro met nummer 62465/1 voor de 2006 en 62465 voor de 2005.
Ik vermoed dat dit toen de versie was zonder slabbetje in tijdperk VI (zou dus met sticker magalan zijn) en met de vermelding memor2?


Haal die ene 0 maar weg hoor, 219,00 euro is al genoeg.  ;) ;D

Het is eigenlijk een TP V loc, zonder het computernummer zoals ik ergens in dit draadje al zei. Memor2+ vermelding en het Magellan-logo staan er inderdaad wel op. Verlichting is nog in het geel voor de frontseinen.
Wat mij betreft is het blauw goed genoeg, maar ik heb geen andere 20 om te vergelijken.

Op de doos van de 2006 staat als artikelnummer gewoon 62465 (of 68465 voor AC) en de vermelding SNCB 2006.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

slabbertjes zoals eerder vemeld jaren 80 van vorige eeuw (tijdperk IV) en enkel de nr 2006 en 2016) wanneer er nog één komt met slabbertje dan is het opnieuw uitbrengen van een eerder uitgebracht model !

Groeten Peter ;)

loco

In 01-08-1981 had de 2000 nog geen slabbetje (vreemd woord) . Toch niet volgens de foto die ik toen heb gemaakt in Ronet. In 09-1983 in Sint Katelijne Waver ook niet. Wanneer heeft dat ding er dan wel op gestaan? Ik heb er geen foto van. Iemand wel? Zou het kunnen dat de 2006 nooit een slabbetje (wat een woord) gekregen heeft
In 1981 had de 2016 wel een slabbetje en enkele jaren daarna waarschijnlijk ook nog. Eén foto waarvan ik de datum niet met zekerheid kan bepalen had de 2016 nog steeds een slabbetje (stom woord). Ik vermoed dat het tussen 1981 en 1985 was.
Zou het kunnen dat er dan nog een andere loc van de reeks 20 een bavet(te) had?

Metpetergaathetbeter

#21
[PDF]
Elektrische locomotieven reeks 20
www.gip6iw.be/.../2005-...DelenBestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versie
Deze locomotieven zijn in dienst bij de NMBS. Ik heb dit onderwerp .... De eerste twee machines, 2006 en 2016, hadden aanvankelijk op de neus een geel vlak ...

gevonden op internet
Groeten Peter ;)

PS tweede poging :
http://www.gip6iw.be/3%20GIPS/2000-2010/GIPBOEKEN%202000-2010/2005-2006%20dossier%20De%20reeks%2020%20van%20de%20NMBS.pdf


en dit staat er in te lezen :

Na grote revisie:
Alle locomotieven ontvingen een gestandaardiseerde staalblauwe schildering met gele
zichtbaarheidsbanden. De eerste twee machines, 2006 en 2016, hadden aanvankelijk op de
neus een geel vlak (trapezium) met daarin het staalblauw aangebrachte nummer. Omwille van
de eenvormigheid werd korte tijd later dit gele vlak niet meer voorzien en werd het nummer
op het front eveneens aangebracht in het geel.
De locomotieven 2007 en 2009, die getooid waren met een gele omranding rond de
koplampen( met daartussen het B – embleem, van opvallend groter formaat, dienden deze
eigenheid prijs te geven.

Brossel

Citaat van: loco op 06 maart 2013, 20:33:43 PM
In 01-08-1981 had de 2000 nog geen slabbetje (vreemd woord) . Toch niet volgens de foto die ik toen heb gemaakt in Ronet. In 09-1983 in Sint Katelijne Waver ook niet. Wanneer heeft dat ding er dan wel op gestaan? Ik heb er geen foto van. Iemand wel? Zou het kunnen dat de 2006 nooit een slabbetje (wat een woord) gekregen heeft
In 1981 had de 2016 wel een slabbetje en enkele jaren daarna waarschijnlijk ook nog. Eén foto waarvan ik de datum niet met zekerheid kan bepalen had de 2016 nog steeds een slabbetje (stom woord). Ik vermoed dat het tussen 1981 en 1985 was.
Zou het kunnen dat er dan nog een andere loc van de reeks 20 een bavet(te) had?

Nee...de 2006 en 2016 waren de enige!

De 2006 heeft haar slabbetje echter maar kort gedragen: van juli 1980 tot december 1981.
De 2016 heeft haar slabbetje veel langer gedragen, om precies te zijn vanaf augustus 1981 tot en met 1989 (in juni verliet ze FAZ na revisie zonder slabbetje).

Beetje achtergrond informatie:
De slabbetjes horen bij de eerste versie van de (azuur)blauwe livrei. De grote van de slab is grofweg gelijk aan het trapezium vormige vlak van de gele kleurstelling. Vanaf mei 1980 werd ze toegepast op 16 loks van de reeks 26 die toen revisies ondergingen.
Vanaf 1983 werd daarmee gestopt.

De reeks 20 was in die jaren niet aan de beurt voor revisies en werd zodoende eigenlijk niet herschilderd.
Uitzondering waren de 2006 en 2016...loks die hersteld werden van schades na aanrijdingen aldus herschilderd moesten worden.

Bron: Op de Baan van het TSP.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Sicco

Is het niet zo dat het woord slabbetje slaat op de indertijd neurote DB kleurstelling en dat de hier bedoelde livrei gewoon blauw-met-trapezium was?  :)

Steven123

Ik kwam deze nog tegen op internet, wel nog een ouder kleurenschema maar ook met het 'slabbetje'...





groeten
steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

loco

In spoorwegjournaal 188 blz 19 vinden wehet antwoord met een foto van de 2006 en 2016 en de volgende tekst:

De eerste twee machines 2006 en 2016 die de blauwe livrei kregen hadden aanvankelijk een geel trapezium op de neus met daarin het locnummer in het blauw. Bij de eerste revisie werd omwille van de eenvormigheid het gele trapezium weggelaten en werd het locnummer in het geel op het front aangebracht.

Meer info in Op de Baan nr 45 blz 24 lezen we:
Wat reeks 20 betreft, werden de twee beschadigde locomotieven 2006 en 2016 voortijdig in het blauw geschilderd bij het herstellen. Ze verlieten de werkplaats respectievelijk in juli 1980 en augustus 1981.
De 2006 verloor reeds haar slabbetjes in december 1981, terwijl de 2016 de hare behield tot aan het onderhoud in 1989 (einde 06-06-1989).