onze banen

Gestart door ysbeer, 14 januari 2006, 16:55:59 PM

Michiel

@ Fretbol, je kan natuurlijk ook voorlopig je treinfrustraties in een nabijgelegen modelbouwclub botvieren. [;)] 't Is maar een idee...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ysbeer

Mijn eerste baan was opgebouwd uit modules,althans ik had allemaal kleine bakken van een meter bij 70 cm gemaakt en die met bouten tot een tafel te samen gezet.
Werkte perfect.
Tot dat ik moest verhuizen,de ruimte in mij nieuwe huis was net even anders dan de oude ruimte.
Dus paste de modules wel maar overal hield ik ruimte over(zonde).
Uiteindelijk alles gesloopt en een nieuwe tafel gemaakt,nu vast aan het huis.
Ik geloof dat modules prettig zijn om op tentoonstellingen te gaan staan maar voor verhuizingen zie ik er geen brood in.
Meestal zijn je ideen verder dan je modules en wil je het toch anders,en hup daar gaan de modules.
Wie echt geen plek heeft is met modules prima voorzien,maar heb je eenmaal een huis waar je lang kan,en wil ,blijven wonen dan gaat er niets boven een vaste baan volgens mij.
Ik woon al 20 jaar waar ik nu woon en ik denk dat ook te blijven doen.
Ben ook al ietsje ouder.
wim ysbeer

Fretbol

Een modelspoorclub is inderdaad wel een oplossing, maar er gaat niets boven een eigen modelbaan om aan te werken volgens mij [:)]

Ik heb zo'n beetje hetzelfde idee als Wim ivm een modulebaan. Ik ben daarom nog steeds aan het twijfelen of ik toch niet opnieuw een vaste baan wil bouwen. De zolder van mijn ouders kan in elk geval blijvend gebruikt worden als modelspoorzolder dus de baan hoeft hier helemaal niet te verhuizen. Als ik binnen enkele jaren zelf plaats heb voor een modelbaan kan ik dan nog altijd een nieuwe modelbaan bouwen. Ik vrees er - net als Wim - voor dat de plannen inderdaad telkens anders worden bij een "nieuwe" start. Ik denk er nog even over na wat het zal worden. Wat nu al vaststaat is dat het een Belgische modelbaan zal worden [:D]

Fretbol [;)]

janjozef

Als je zo als ik al 3 vaste banen hebt afgebroken zul je anders praten, Fretbol je praat over je ouders hun zolder, maar als die binnen 3 jaar beslissen om op een appartement te gaan wonen en hun huis te verkopen moet je weer opkrassen, Wim woont hoogst waarschijnlijk is zijn eigen huis en hij weet dat zijn vaste baan er staat voor zolang hij met modeltreinen bezig blijft en dat verandert de zaak hij is niet afhankelijk van anderen. Al dacht ik dat van mijn 3de vaste baan ook, maar een echtscheiding besliste toen anders.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Fretbol

Ja, daar heb je inderdaad een punt. Nu, mijn ouders zijn zeker nog niet van plan om de eerste jaren te verhuizen. Mijn vader is trouwens ook modelspoorder en ziet een nieuwe modelbaan ook wel zitten.

De kans zit er natuurlijk altijd in dat ik door omstandigheden de baan opnieuw moet afbreken. Ik zal er in elk geval rekening mee houden bij de opbouw. Nu is het wel zo dat ik bij de vorige modelbaan er ook voor gezorgd heb dat in geval van een afbraak bijna alle materiaal gerecupereerd kan worden. Zo zijn alle rails, gebouwen en het hout van de tafels nog bruikbaar, wat een pak scheelt in de kosten voor een nieuwe modelbaan.

Aangezien ik de eerste jaren nog geen eigen huis zal hebben, laat staan plaats en geld voor een modelbaan, kan ik enkel kiezen tussen een modelbaan bij mijn ouders of helemaal geen modelbaan.

Mvg,

Anthony [;)]

n/a

amest

heb al lang niets meer gepost, maar ondertussen ben ik wat verder geraakt.
Via deze link http://users.pandora.be/kiekjes/modelspoor/index.html heb je direct een overzicht van de huidige foto's.

Omdat mijn langste traject "maar" 3,5 is ben ik over uitbreiding aan het denken, maar dat zal nog wel even duren. Eerst mijn huidige plannen uitvoeren.
groeten,

Arvid

doomslu

De werken schieten op ! Goed bezig. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

Die loc naast de sporen op foto 1 vind ik eigenlijk wel grappig ! [:D]
Voor de rest : bijzonder goed bezig, Arvid ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

amest

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Die loc naast de sporen op foto 1 vind ik eigenlijk wel grappig ! [:D]
Voor de rest : bijzonder goed bezig, Arvid ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.

bedankt
ja die eerste foto is van het begin en toen had ik nog geen decoder voor die trein, dus die stond ernaasy geparkeerd.
groeten,

Arvid

loebaske

Amest, heb toch eens een vraagje...die twee torentjes langs je baan zijn dat de torens van Smart in Brussel[;)][;)]

amest

citaat:
Geplaatst door loebaske

Amest, heb toch eens een vraagje...die twee torentjes langs je baan zijn dat de torens van Smart in Brussel[;)][;)]

eehm nee, vond niet genoeg smarts in schaal n[:D]

ik neem aan dat je de spiralen bedoeld?
daar heb ik lang aan gezeten en ga ze binnenkort inkorten[8D]. Door de uitbreiding ga ik het lage schaduwstation niet meer gebruiken, zodat ik onder de tafel extra 'rommel' kwijt kan. Het is dat of geen grotere baan en een mens verzamelt nogal wat.
groeten,

Arvid

belair

Ik had een foto geplaatst bij "waar zijn we mee bezig" maar het staat hier waarschijnlijk beter op zijn plaats.
Een weide op de engelse methode gemaakt.

De auto zal er waarschijnlijk wel blijven maar zal moeten verweerd worden. Ik had er hem geplaatst om te kunnen focussen met het fototoestel.
mvg
Luc

Jean

Die Mercedes komt mij bekend voor.
Heeft die een Lima oorsprong?

belair

Klopt Jean, die stonden op een autowagon van Lima dacht ik. Maar mits wat verweren kan die nog gebruikt worden h?.
mvg
Luc