Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

bollen neus

Jurgen, Ikzelf zou hem dus nooit kopen voor alle duidelijkheid, om jou regelmatige zin te gebruiken "deze laat ik me voorbij gaan ". Tis maar, just is just hé?

philippe_007

Citaat van: Jurgen op 07 september 2013, 23:59:37 PM
Citaat van: ems op 07 september 2013, 23:44:28 PM
Ongetwijfeld, maar tot op heden heb ik hier nog geen foto's van gezien (helaas  :))

Ambetant hé, zo'n autistisch trekje waarbij je eerst een foto moet zien vooraleer je iets wil nabootsen.  ;D
Ik heb ook zo'n trekjes. Van een rijtuigset moet ik steeds alle delen hebben, ofwel moet ik ze niet. De juiste rijtuignummertjes moeten in de juiste doosjes zitten. In mijn reeks MSM (bij uitbreiding eigenlijk alles wat in een reeks zit) mag geen enkel nummertje ontbreken of ik word gek. Begint mijn reeks bij nummertje 10, dan is het echter geen probleem maar als ik nummertje 2 ineens kan aankopen moet ik nummer 3 tot en met 8 ook hebben.  ;D
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor de rest ben ik volstrekt normaal hoor!  ::) ;D

Maar ik wijk af zeker?  ;D

Oei, dan ga je nog niet gelukkig zijn Jurgen,
nr 9 ontbreekt dan nl in uw reeks  ;D ;D ;D ;D ;D

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 12 september 2013, 15:13:04 PM
Als je hem alleen maar zou kopen omdat hij in beperkte oplage alleen voor MSM gemaakt wordt, dan ben je verkeerd bezig.

Als jong manneke heb ik mij ook 2 keer laten vangen en nu liggen die dingen hier, stof te vergaren. Van 1 van de twee weet ik zelfs niet direct meer waar ik hem gestockeerd heb, zo vaak gebruik ik hem.  :-\
Ach ja, iedereen heeft wel zo van die domme aankopen zeker?
Daarom alvast niet, maar door de lovende woorden. Een groene 55 zal wellicht beter staan en geniet ook meer mijn voorkeur.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Citaat van: Jurgen op 12 september 2013, 15:13:04 PM
Als je hem alleen maar zou kopen omdat hij in beperkte oplage alleen voor MSM gemaakt wordt, dan ben je verkeerd bezig.

Als jong manneke heb ik mij ook 2 keer laten vangen en nu liggen die dingen hier, stof te vergaren. Van 1 van de twee weet ik zelfs niet direct meer waar ik hem gestockeerd heb, zo vaak gebruik ik hem.  :-\
Ach ja, iedereen heeft wel zo van die domme aankopen zeker?

Als je een persoonlijke miskoop hebt gedaan van een beperkte oplage, dan kan je deze meestal wel verkopen voor aankoopprijs (of soms een stuk meer).
Ik ken anders wel iemand die nog een DC versie zou willen kopen ;-)

Jurgen

Citaat van: philippe_007 op 12 september 2013, 19:42:42 PM
Citaat van: Jurgen op 07 september 2013, 23:59:37 PM
Citaat van: ems op 07 september 2013, 23:44:28 PM
Ongetwijfeld, maar tot op heden heb ik hier nog geen foto's van gezien (helaas  :))

Ambetant hé, zo'n autistisch trekje waarbij je eerst een foto moet zien vooraleer je iets wil nabootsen.  ;D
Ik heb ook zo'n trekjes. Van een rijtuigset moet ik steeds alle delen hebben, ofwel moet ik ze niet. De juiste rijtuignummertjes moeten in de juiste doosjes zitten. In mijn reeks MSM (bij uitbreiding eigenlijk alles wat in een reeks zit) mag geen enkel nummertje ontbreken of ik word gek. Begint mijn reeks bij nummertje 10, dan is het echter geen probleem maar als ik nummertje 2 ineens kan aankopen moet ik nummer 3 tot en met 8 ook hebben.  ;D
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor de rest ben ik volstrekt normaal hoor!  ::) ;D

Maar ik wijk af zeker?  ;D

Oei, dan ga je nog niet gelukkig zijn Jurgen,
nr 9 ontbreekt dan nl in uw reeks  ;D ;D ;D ;D ;D

Verdorie, ik vroeg me al af wat er de laatste dagen scheelde.  ;D


Citaat van: philippe_007 op 12 september 2013, 22:37:43 PM
Citaat van: Jurgen op 12 september 2013, 15:13:04 PM
Als je hem alleen maar zou kopen omdat hij in beperkte oplage alleen voor MSM gemaakt wordt, dan ben je verkeerd bezig.

Als jong manneke heb ik mij ook 2 keer laten vangen en nu liggen die dingen hier, stof te vergaren. Van 1 van de twee weet ik zelfs niet direct meer waar ik hem gestockeerd heb, zo vaak gebruik ik hem.  :-\
Ach ja, iedereen heeft wel zo van die domme aankopen zeker?

Als je een persoonlijke miskoop hebt gedaan van een beperkte oplage, dan kan je deze meestal wel verkopen voor aankoopprijs (of soms een stuk meer).
Ik ken anders wel iemand die nog een DC versie zou willen kopen ;-)


Tja, dat is een beetje speculeren en dat is gevaarlijk. Kijk maar naar het Thalys stel in Kuifje-livrei.

Ik kan je in ieder geval niet helpen, ik heb niets besteld. Hij past niet in mijn tijdperk en eigenlijk vind ik het model niet zo mooi in deze kleurstelling. Geef mij maar de mooie blauw/gele livrei.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ems

Citaat van: Binco op 12 september 2013, 13:01:16 PM

Ook de 5512 (de groene) is duidelijk veel strakker dan zijn voorgangers (en dan vooral de allereerste modellen)
Is er van de 5512 dan ook al een handmonster? Ben erg benieuwd
Groet, Edwin

philippe_007

Citaat van: Jurgen op 13 september 2013, 13:04:11 PM
Citaat van: philippe_007 op 12 september 2013, 19:42:42 PM

Als je een persoonlijke miskoop hebt gedaan van een beperkte oplage, dan kan je deze meestal wel verkopen voor aankoopprijs (of soms een stuk meer).
Ik ken anders wel iemand die nog een DC versie zou willen kopen ;-)


Tja, dat is een beetje speculeren en dat is gevaarlijk. Kijk maar naar het Thalys stel in Kuifje-livrei.

...

ik bedoelde niet speculeren, ik bedoelde als je een miskoop hebt gedaan van een beperkte oplage dan kan je meestal uw geld wel terug verdienen bij de verkoop.

Binco

Citaat van: ems op 13 september 2013, 16:49:10 PM
Citaat van: Binco op 12 september 2013, 13:01:16 PM

Ook de 5512 (de groene) is duidelijk veel strakker dan zijn voorgangers (en dan vooral de allereerste modellen)
Is er van de 5512 dan ook al een handmonster? Ben erg benieuwd

Jazeker ;)

Jurgen

@ Philippe: Weet ik wel. Wat ik bedoelde was dat je lang niet altijd al je geld gaat terugkrijgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Is er vertraging gekomen in de uitlevering van het model of zo ? Wat is nu de stand van zaken ? Weet iemand meer.  :D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

philippe_007

ik dacht in msm130 te hebben gelezen dat de levering is voorzien voor december

mark7758

Als de uitspraken waarheid worden.
2de week december.  5510, 5512, 5523, CFL 1812 en 1817. En kort daarna de CFL 1803,1818 en 1820.

Mocht iemand nog geld overhebben. Ik weet wel wat ik er mee kan doen.  8)  Help ik kom geld te kort.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

argilla

#252
aiiiiiiiii artikel gemist ! "erover" gelezen blijkbaar   :(


De Luc ga niet content zijn denk ik , als hij dit leest, en hij heeft nog zo zijn best gedaan en alles gegeven om een goed "magazinneke" in elkaar te steken  ;D :D ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rangeerduivel

  8)  Help ik kom geld te kort.
[/quote]

Wees gerust Mark,
Je bent niet alleen!!!

;)

modelbaanHO

Kan nog meevallen

5523 is al betaald, CFL (hoe mooi ze ook zijn komt niet in aanmerking), 5512 is tp IV : dat veroorzaakt dus mogelijk een gat in de begroting. Ik zal eens moeten nakijken of ik de Europese norm nog haal.
In de brochure van B-Models vind ik 5510 niet terug (is wel van 2012). Op de website van B-Models is ook niks te vinden.
Weet iemand welke versie dit zal worden ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be