Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

5523 als Exclusief model voor de lezers van MSM

Gestart door Binco, 01 maart 2013, 17:18:10 PM

bellejt

Maar achter die loc hebben zelfs internationale rijtuigen gehangen.Tot in Luxemburg zelf.En vrachttreinen.Dus legio genoeg om hem natuurgetrouw in te zetten.

ems

Ongetwijfeld, maar tot op heden heb ik hier nog geen foto's van gezien (helaas  :))
Groet, Edwin

Jurgen

Citaat van: ems op 07 september 2013, 23:44:28 PM
Ongetwijfeld, maar tot op heden heb ik hier nog geen foto's van gezien (helaas  :))

Ambetant hé, zo'n autistisch trekje waarbij je eerst een foto moet zien vooraleer je iets wil nabootsen.  ;D
Ik heb ook zo'n trekjes. Van een rijtuigset moet ik steeds alle delen hebben, ofwel moet ik ze niet. De juiste rijtuignummertjes moeten in de juiste doosjes zitten. In mijn reeks MSM (bij uitbreiding eigenlijk alles wat in een reeks zit) mag geen enkel nummertje ontbreken of ik word gek. Begint mijn reeks bij nummertje 10, dan is het echter geen probleem maar als ik nummertje 2 ineens kan aankopen moet ik nummer 3 tot en met 8 ook hebben.  ;D
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor de rest ben ik volstrekt normaal hoor!  ::) ;D

Maar ik wijk af zeker?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Citaat van: ems op 07 september 2013, 22:35:49 PM
Kan MSM na de 5523-actie dan niet een actie starten voor een set "gewone" groene M2-rijtuigen TP-IV? Met andere rijtuigen heb ik deze 5523 tenslotte nog niet op de foto gezien ;)
Ik heb via m'n werk af en toe eens contact met iemand van Märklin en heb hem enige tijd geleden al eens aangegeven dat er veel vraag is naar een groene tijdperk IV-set. Hij zou dit voorleggen bij Märklin. Afwachten dus...

jakke

In bijdrage # 193 vroeg ik als reactie op het toezenden via mail van een foto van het model 5523 of de wielen in de afgeleverde versie gezwart zouden zijn of worden .
Ik zou het liefst geen blinkende wielen zien .
Kan er ondertussen al iemand uitsluitsel geven over de vraag ?
Alvast dank.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

mark7758

Er zou ook een groene komen bij Vanbiervliet. Die rijdt altijd al beter als die .. . . . . .
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: jakke op 11 september 2013, 11:48:48 AM
In bijdrage # 193 vroeg ik als reactie op het toezenden via mail van een foto van het model 5523 of de wielen in de afgeleverde versie gezwart zouden zijn of worden .
Ik zou het liefst geen blinkende wielen zien .
Kan er ondertussen al iemand uitsluitsel geven over de vraag ?
Alvast dank.
De wielen van dit model zijn net als alle andere 55-en van B-Models niet blinkend, maar mat. Ze zijn echter niet gebruind.
Misschien zijn de foto's van het prototype wat misleidend door het gebruikte licht?

Er zijn hier mensen die het prototype al in werkelijkheid hebben gezien. Kunnen die hier iets meer over vertellen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Binco

Ik heb het prototype gisteren nog gezien,
de wielen zijn zoals bij de andere 55'ers.
Het enige verschil (vind ik) dat dit model retestrak gespoten is  8)
Ook de 5512 (de groene) is duidelijk veel strakker dan zijn voorgangers (en dan vooral de allereerste modellen) in het geel.

Good work, ik kijk er al naar uit!

argilla

Citaat van: doomslu op 11 september 2013, 20:13:10 PM
Citaat van: jakke op 11 september 2013, 11:48:48 AM
In bijdrage # 193 vroeg ik als reactie op het toezenden via mail van een foto van het model 5523 of de wielen in de afgeleverde versie gezwart zouden zijn of worden .
Ik zou het liefst geen blinkende wielen zien .
Kan er ondertussen al iemand uitsluitsel geven over de vraag ?
Alvast dank.
De wielen van dit model zijn net als alle andere 55-en van B-Models niet blinkend, maar mat. Ze zijn echter niet gebruind.
Misschien zijn de foto's van het prototype wat misleidend door het gebruikte licht?

Er zijn hier mensen die het prototype al in werkelijkheid hebben gezien. Kunnen die hier iets meer over vertellen?

Luc, worden die wielen normaal niet langs chemische weg gezwart ? ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

OlivierV

'k Zou achtereenvolgens nog spijt krijgen dat ik er geen mee besteld heb zo te lezen ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 12 september 2013, 14:19:07 PM
'k Zou achtereenvolgens nog spijt krijgen dat ik er geen mee besteld heb zo te lezen ...

Spijt komt altijd TE LAAT, makker.

doomslu

Citaat van: argilla op 12 september 2013, 14:01:04 PM
Citaat van: doomslu op 11 september 2013, 20:13:10 PM
Citaat van: jakke op 11 september 2013, 11:48:48 AM
In bijdrage # 193 vroeg ik als reactie op het toezenden via mail van een foto van het model 5523 of de wielen in de afgeleverde versie gezwart zouden zijn of worden .
Ik zou het liefst geen blinkende wielen zien .
Kan er ondertussen al iemand uitsluitsel geven over de vraag ?
Alvast dank.
De wielen van dit model zijn net als alle andere 55-en van B-Models niet blinkend, maar mat. Ze zijn echter niet gebruind.
Misschien zijn de foto's van het prototype wat misleidend door het gebruikte licht?

Er zijn hier mensen die het prototype al in werkelijkheid hebben gezien. Kunnen die hier iets meer over vertellen?

Luc, worden die wielen normaal niet langs chemische weg gezwart ? ?
Soms wordt dat inderdaad gedaan. B-Models doet het niet, maar ik bekeek gisteren eens de locs in m'n vitrinekast en geen enkele heeft gebruinde wielen (Roco, LS-Models, Piko, Mehano...).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 12 september 2013, 14:22:50 PM
Citaat van: OlivierV op 12 september 2013, 14:19:07 PM
'k Zou achtereenvolgens nog spijt krijgen dat ik er geen mee besteld heb zo te lezen ...

Spijt komt altijd TE LAAT, makker.
'k Zal er alvast niet van sterven, 'k ging trouwens dit jaar geen locs meer kopen, voorlopig lukt het. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 12 september 2013, 14:45:24 PM
Citaat van: bollen neus op 12 september 2013, 14:22:50 PM
Citaat van: OlivierV op 12 september 2013, 14:19:07 PM
'k Zou achtereenvolgens nog spijt krijgen dat ik er geen mee besteld heb zo te lezen ...

Spijt komt altijd TE LAAT, makker.
'k Zal er alvast niet van sterven, 'k ging trouwens dit jaar geen locs meer kopen, voorlopig lukt het. :)

Tis da ge nog veel moet leren op dat gebied.

Jurgen

Als je hem alleen maar zou kopen omdat hij in beperkte oplage alleen voor MSM gemaakt wordt, dan ben je verkeerd bezig.

Als jong manneke heb ik mij ook 2 keer laten vangen en nu liggen die dingen hier, stof te vergaren. Van 1 van de twee weet ik zelfs niet direct meer waar ik hem gestockeerd heb, zo vaak gebruik ik hem.  :-\
Ach ja, iedereen heeft wel zo van die domme aankopen zeker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.