Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

DFS

Inderdaad, je krijgt dat groen precies beter en beter onder de knie, petje af! 8)

PeterC

Olivier,

Heel mooie baan!
Je weet dat ik kritisch ben en ik weet dat je daar voor open staat dus toch enkele opmerkingen en ik heb je foto wat bewerkt om te verduidelijken:

rood: die stenen/rotsen liggen daar al enkele tientallen/honderden jaren en dus zijn alle spleten dicht en begroeid (opvulen met wat 'groen')

blauw: ik vermoed een module overgang (?): bij je sporen puik werk! Op de doorgeslepen spoorstaven na bijna niet te zien!

Je rots (rood+blauw) camoufleren met (overhangend) groen.

Je betonbaan: een groot verschil in 'weathering'.  Overgang iets minder 'duidelijk' maken.

Je berm: camoufleren (ook met overhangend 'groen').

Citaat van: Gerolf op 08 januari 2016, 15:41:18 PM
Ik zou je rotsen ook nog wat (mos-)kleur geven ...

En zelfs nog wat meer dan moskleur alleen (meer diepgang en belichting - overdrijven met je licht en schaduw - belichting op 1/87° moet je 'overdrijven').

Voor de rest: blijven verder doen en nog veel meer van dat!

Puik werk!

Groetjes, Peter

OlivierV

Allen bedankt voor de leuke complimenten, dat doet mij plezier.

Peter, bedankt voor je opbouwende kritiek, daar ben ik wat mee, velen van de zaken die je vernoemt stonden sowieso op de to-do lijst van de baan.

Deze zomer in Italië kon ik van een gelijkaardige rotsstructuur foto's nemen, dus zal die maar ter hand nemen voor de begroeiing en bemossing ervan. Al bij al is dit baantje eentje waar ik al heel wat uit geleerd heb qua scenery-technieken en waar ik nog heel wat uit zal leren me dunkt.

Voorlopig ben ik bezig met de bomen en struikjes zolang mijn voorraad strooisel strekt.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Toch een mooi model die 99 nietwaar.
PS= op mijn model op de foto ligt de kap er (nog altijd tijdelijk) los op.

Je hebt in elk geval een prachtige baan in wording. Proficiat

Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

't Is zeker een leuke loc Peter, die van jou ziet er ook goed uit trouwens!

De bovenleidingsportieken zijn weer even verdwenen, het is weer volop diesel en stoom langs de Maas.

In de examens tussen 2 onderwerpen door eventjes ontspannen kan nooit kwaad en geeft weer goede moed om er weer tegenaan te gaan.

NMBS SNCB Type 99.007 Jocadis @ Seilles

https://www.youtube.com/watch?v=2BNZs3JUUSI&feature=youtu.be

Groet,
Olivier

DFS

Tof filmpje ! als ik het goed versta is je bovenleiding afneembaar?

OlivierV

Citaat van: DFS op 17 januari 2016, 14:49:43 PM
Tof filmpje ! als ik het goed versta is je bovenleiding afneembaar?
Ze bestond tot nu toe enkel uit portalen en zat nog niet definitief vast gevezen. :D (gewoon in 't gaatje en een moertje op, ik bezit nog geen draden, dus dat is  nog lekker makkelijk voor 't moment. :)).

RD25

Hey Olivier,

een foto voor u : Delcampe.be

HLv xx.xxx_xx.02.1956 - Omnibus Dinant - Namur - Près de Godinne - Meuse gelée

Proficiat voor realisatie.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

OlivierV

Niks nieuws onder de zon voor sommigen, maar ik ben er wel content mee, mijn eerste digitale automatische meters.

https://www.youtube.com/watch?v=uqmJIBtCcR8&feature=youtu.be

philippe_007

Een kleine stap voor de mensheid, een grote voor Olivier....
de eerste stappen zijn de moeilijkste, eens je er mee weg bent (of mee begonnen bent) dan loopt het vlotjes.
Proficiat

dani

voila, "de kop is er af" zoals ze bij ons zeggen. en nu verder.  goed bezig !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

BC911

Leuk hoor! Staat hier ook op de planning, maar eerst even alle sporen leggen. En misschien inderdaad beter om eerst een eenvoudig lusje te leggen om de eerste stappen te zetten.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Misschien wel best naar 2 meldpunten per blok gaan, dat moet ik nog eens bekijken.

De bedoeling is om de buitenste omloop automatisch te maken, met in de opstelsporen 4 blokken, zo kan ik dan ofwel met 2 lange, 4 korte, 1 lange en 2 korte treinen automatisch rijden, de binnenste omloop blijf ik gewoon met de multimaus bedienen.

Deze week dan als ik tijd heb de boel eens onder de baan hangen, dan nog het probleem met de wissels voor die omloop oplossen, wat testrijden en daarna kan er weer naar believen aan de scenery gewerkt worden. :)

reeves

Oli,
Is toch altijd min twee meldpunten per blok??
Inrijmelder en stop melder eventueel er tussen een beginnenremmenmelder.

Groet Tom

OlivierV

Welja, een beetje ergens een verkeerd idee, maar om de principes te leren werkt het ook zo, bij het inwerken op de baan zal ik het wel doen met 2 meldpunten per blok. ;)