Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

loebaske

Voor die paden gebruik ik N schaal zand van Woodland, ook grind in de N schaal gebruik ik...veel fijner voor sommige toepassingen.

OlivierV

#226
Citaat van: loebaske op 09 januari 2015, 10:33:43 AM
Voor die paden gebruik ik N schaal zand van Woodland, ook grind in de N schaal gebruik ik...veel fijner voor sommige toepassingen.
Ik bekijk het nog wel verder, ik heb nog examens en kan nog wel eventjes door met grasjes plaatsen en mijn laadramp + kasseien aanleggen en verder op kleur brengen.

Deze avond nog wat aangemodderd.



Een uurtje later krijg je dit, wel moeten er op de open plaatsen nog struiken en bomen komen (maar daar moet ik eerst wat zeemos voor  en nog wat verschillende kleurtjes strooisel aanschaffen).

Moet nog met de stofzuiger door het wildgras als ook een extra fixatie voorzien met lijmspray, maar kan nu niet beginnen stofzuigen wanneer mijn oudjes slapen.

De laadkade en wat er rond ligt, moet nog verder op kleur gebracht komen, maar ben uiteindelijk wel tevreden met hoe ze er uitziet. Tevens rond de stootblokken wat grasjes geplaatst.




Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

De voetjes van de stootjukken zitten meestal goed onder het ballast weggestopt  ;)
Zo wordt vermeden dat de wagons tot tegen het juk kunnen rijden  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 10 januari 2015, 00:13:13 AM
De voetjes van de stootjukken zitten meestal goed onder het ballast weggestopt  ;)
Zo wordt vermeden dat de wagons tot tegen het juk kunnen rijden  ;D
Niet overal he. ;) Ik heb beide situaties al gezien en 'k heb mijn centimeters nodig om te kunnen omlopen met die HLV25 na het binnenbrengen van een tiental wagentjes.
Een beetje grasjes hier en daar leken mij wel leuk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Re 460

Waar is de lekkere Westmalle gebleven?

Chrisrail

#230
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Kautenbach

lekker bezig, en dan bedoel ik niet alleen die Westmalle, met Karmeliet kun je overigens ook heerlijk ballasten ;)

Dirkh

Citaat van: OlivierV op 08 januari 2015, 21:03:24 PM
Citaat van: SuSke op 08 januari 2015, 12:42:42 PM
Citaat van: OlivierV op 07 januari 2015, 20:52:25 PM
...Tussen de sporen komt nog dienstpadzand, al moet ik nog even gaan bedenken waarvan ik dit ga maken....

Wat dacht je van "fijn zand"  ;)
Ik heb al eens op het punt gestaan om een zak zilverzand te kopen, maar dan toch weer niet gedaan omdat de kleur mij niet aanstond. Verdere adviezen altijd welkom. :)

En als je in de winkel vraagt naar zand met een grijze kleur dan bekijken je ze scheef en al zeker als je erbij zegt dat het niet om mee te voegen of te metsen is. ;D

Je moet eens bij een grote bloemenzaak binnen gaan, die hebben meestal decoratie zand in verschillende kleuren, en in verschillende korrelgrote. Dat gebruik ik ook als N-balast en de nog fijnere als grind. Het voordeel is ook dat als je wit zand pakt je dat gemakkelijk kan bijkleuren in de kleur die je wilt door gewoon verdunde plakaatverf of acryl verf op de korrels te druppelen.

krisds

Hier is precies al veel vooruitgang geboekt. Die loskade is wel mooi gemaakt, de kleur komt ook in orde precies!

reeves

Olivier,

Het gras kan je eens beschrijven hoe je dat doet?
Gewoon plukken in de houtlijm drukken?
Is mooi resultaat wel

Groet Tom

OlivierV

Citaat van: krisds op 12 januari 2015, 21:29:33 PM
Hier is precies al veel vooruitgang geboekt. Die loskade is wel mooi gemaakt, de kleur komt ook in orde precies!
Kleur wordt nog bijgewerkt en bedankt voor het compliment ivm de loskade, als ik er zo naar zie had een gebouwtje ook niet mis geweest, maar ik ben tevreden over het resultaat, behalve dan de kleur, die wordt nog wel bijgewerkt, en wanneer er accessoires zoals pallets en stukjes lading op komen te liggen zal er al wat meer leven in zitten, maar dat is een ander stadium van afwerken.

Citaat van: reeves op 13 januari 2015, 17:28:27 PM
Olivier,

Het gras kan je eens beschrijven hoe je dat doet?
Gewoon plukken in de houtlijm drukken?
Is mooi resultaat wel

Groet Tom
Tom, inderdaad zoals je zelf zegt, beetje houtlijm op de gewenste plaats en bosjes gras in je handen nemen, wel een beetje recht ordenen, anders trekt het op niet veel. Vervolgens ze gewoon recht in de houtlijm planten. Na drogen kam ik mijn grasjes met de kam zodat de losse sprieten er uit komen. Daarna opzuigen met de stofzuiger met panty erover (recupereren, want je kan makkelijk nog eens de helft aanleggen van het geen je gelegd hebt met het gras dat eruit komt). Daarna nog even fixeren met lijm spray.

Ideaal voor wanneer je niet over een elektrostaat beschikt en het resultaat mag er zijn vind ik. Zeker wanneer je over verschillende kleursoorten van gras beschikt kan je al heel wat kleurvariaties maken.

Groet,
Olivier

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ik tik  niet veel kommentaar, maar volg dit hier wel al een poosje.  Er zit vooruitgang in.  Langzaam maar zeker komt het in orde.

Volhouden Olli, gaan met de banaan, laat je niet te veel afleiden door dat vrouwmens :-)    !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

reeves

Welk soort lijspray gebruik je ?
Want die ik heb is zeker nie goed daar komt van die slierten bijna uit :o

Groet Tom

OlivierV

Citaat van: reeves op 13 januari 2015, 18:32:56 PM
Welk soort lijspray gebruik je ?
Want die ik heb is zeker nie goed daar komt van die slierten bijna uit :o

Groet Tom
Die van motip, was de enige die ik vond, op de club gebruikte ik die van bison voor het vervaardigen van struikjes en boompjes.

Wel zien dat je spuit altijd goed proper is voor het spuiten, opdat er geen aangekoekte brokjes op je grasjes zouden vliegen.

Citaat van: dani op 13 januari 2015, 18:31:39 PM
ik tik  niet veel kommentaar, maar volg dit hier wel al een poosje.  Er zit vooruitgang in.  Langzaam maar zeker komt het in orde.

Volhouden Olli, gaan met de banaan, laat je niet te veel afleiden door dat vrouwmens :-)    !
Ik doe het op mijn gemak, er is geen deadline, wel heb ik me voorgenomen eerst de linkse module af te werken. moet ook nog eens wat schakelaartjes kopen voor mijn bedieningspaneeltje vanwaar ik de wissels bedien (nu houd ik telkens mijn gele of mijn blauwe draad tegen mijn bruine draad om wissels om te leggen, een schakelaar zou wat handiger zijn. :D).

Op de rechtse komen wat loodsen die een overkapping hebben boven het straatspoor. Met wat en hoe ik dat ga bricoleren weet ik nog niet, misschien pluimkarton, misschien iets anders. En een achtergrond enzo moet er ook nog komen, maar allemaal geen haast.

Ik ben in ieder geval blij dat ik de overstap heb gemaakt naar 2 modules, nu zie ik er mij tenminste "man" over om het af te werken. Wel komt er nog een derde bak met fiddle yard opdat ik naar hartenlust zou kunnen rangeren.

En dat "vrouwmens", ach, ze mag gerust wat afleiding brengen. :)

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

hallo olivier

mooi bezig zou ik zeggen

wat je schakelaar aan gaat
vroeger heel lang geleden had ik maar een klein baantje met een paar wissels
voor allemaal te schakelen had ik een draai schakelaar met 12 standen
ik kon door die te verdraaien dus wisselstraten om leggen en dus 12 verschillende combinaties kiezen
het omleggen ging daarna met 1 drukknop die de standen schakelaar dan verbond met de massa

misschien een idee en je hebt minder schakelaars

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.