Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

jesse


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Lange Trein

Dag Michiel,
Het is er dan toch van gekomen om een paar foto's te nemen en vooral ze doorsturen.

http://s1292.photobucket.com/user/LangeTrein/media/20140619_182301_zps82e965c6.jpg.html
http://s1292.photobucket.com/user/LangeTrein/media/20140619_182146_zpscff12e50.jpg.html
http://s1292.photobucket.com/user/LangeTrein/media/20140619_182130_zps22c9988b.jpg.html
http://s1292.photobucket.com/user/LangeTrein/media/20140619_182115_zpsf96a7ad3.jpg.html

De paal met het hekken is zowat 2.30 m boven de grond en 80 cm in gedolven.
De andere paal, die meer versierd of bewerkt is steekt zo'n 3.50 m boven de grond en 40 cm in de grond.
De detail foto's enkel om te tonen hoe industrie en versiering toch nog hand in hand kunnen gaan.
Hopelijk heb je er wat aan.
Met vriendelijke groeten,
Denis

Michiel

Bedankt voor de foto's, Denis. Zo'n versierde palen zouden zeker niet misstaan in mijn loods, maar iets te veel werk. Maar ik heb ze wel opgeslagen in mijn persoonlijk archief. Wie weet, later...

Op de valreep voor het vertrek op vakantie heb ik de messing profielen ontvangen. De dakconstructie is begonnen, maar ik zal de werkzaamheden voor twee weken moeten onderbreken; toch wel een kleine "dedju toch".  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bolje

Michiel,
Misschien wat laat nu, maar ik heb nog wat plannen gefotografeerd van het Drachenfelsbergbahn-depot.
Wat details van palen, hoe ze er ongeveer 100 jaar geleden uitzagen:





Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Ronald, dit lijkt me erg interessante informatie !
Komt bij mij zeker nog van pas  ;)

Hopelijk doet Michiel hier ook zijn voordeel mee !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Het lijken me toch wel kolommen die enkel in perronoverkappingen en stations gebruikt worden.
Voor een werkplaats zijn ze voorzien van een beetje teveel tierlantijntjes, is geen sinecure om die mooi en netjes te houden in een werkplaats.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Het is hier verdacht stil, al maanden.
En Michiel horen (lezen) we al weken niet meer...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel


Bolje

Citaat van: doomslu op 03 oktober 2014, 20:45:43 PM
Het is hier verdacht stil, al maanden.
En Michiel horen (lezen) we al weken niet meer...  :(
Was mij ook al opgevallen.
Vreemd???  ???
Vele groeten,
Ronald

ERVIN

Heb gisteren nog mailverkeer met Michiel gehad , alles is in orde met hem. ;)

marc goovaerts

Da's geruststellend in ieder geval. Staan de treintjes 'on hold' ?

ERVIN

Klopt Marc , eventjes iets anders waar hij mee bezig is.

Michiel

De expo heeft me geïnspireerd! Hoewel ik om huidige gezinsredenen heel erg weinig vrijetijd voor mezelf over heb, ga ik toch proberen om een beetje tijd te steken in modelbouw. Het is te mooi om te laten voorbijgaan. En als het kriebeld moet men krabben, niet? Ik ga krabben...

De toestand van de baan is amper veranderd. De minibaantjeswedstrijd heb ik met spijt moeten laten gaan. Ik kan nu wel andere accenten leggen in de verdere bouw van de baan. Basisvraag: gaan voor kunnen rijden en ruwbouw bijbouwen, of voor scenery kiezen en met de opbouw en detaillering van het eerste segement verder gaan. Lastige keuze...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Inderdaad een moeilijke keuze.

Stond je al niet ver met je bedrading van je twee eerste bakken?
Als je dát af werkt, kun je die twee bakken al verder afwerken met gebouwen en grote scenery componenten (waterkranen, bijgebouwen, ...)

Misschien is ruwbouw wat moeilijker in te lassen in je huidige gezinssituatie.
Scenery en kleine gebouwen kun je tussendoor of 's avonds als iedereen zijn beddeke in is ...

In elk geval kijk ik uit naar alle evolutie !
Dat je twee dames zoveel geduld hebben ... was vroeger anders  ::)

Veel succes en plezier bij het terug oppikken van je mooie project.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }