Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

piko benelux nmbs

Gestart door treinvirus, 24 oktober 2012, 13:21:15 PM

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 04 november 2012, 11:50:59 AM
Citaat van: Huugooke op 03 november 2012, 19:54:30 PM
voilà, voorruit-ontwaseming!

en BTW: bestaat dat stel nog eigenlijk?

Ja, toch voor de helft.
de helft ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Zeker ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Het zou aan Nederland (of een Nederlandse groep) geleend worden. Het zou we verwonderen dat die tevreden zouden zijn met een half stuk  ;)

vyncky

bij mij weten bestaat dit treinstel nog uit de 2 delen, echter in slechte staat!
Dat aan NL lenen heb ik ook reeds vernomen...


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

factageklerk

Dit stel bestaat zeker nog.  In welke staat het nu is weet ik niet, maar dat staat al jaren in een loods van infrabel (uit regen en wind) vlak naast de museumbewaarplaats van Leuven. Ik dacht eens gehoord te hebben dat daar wat asbest zou inzitten ??? Met onze forummeeting destijds waren er toch enkelen in geslaagd van daar bij het stel te raken en er foto's van te nemen. Dat het aan nederland zou uitgeleend worden heb ik ook gehoord, wat zouden ze er dan mee gaan doen?
 

Jurgen

Ik dacht dat men maar de helft bewaard heeft. Ik heb nooit het volledige stel gezien en op foto's van de "museum"-toestand staat iedere keer maar een half rijtuigstel.
Waarom en hoe of wat weet ik ook niet.

Ik vraag me wel af wat men ermee van plan is in Nederland. Ik denk dat enkel de verf het stel nog bij elkaar houd.  :(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

#19
In al deze stellen zit/zat inderdaad asbest.
Nu we toch over dit model spreken. Onder dwang  ;D ;D ;D van mijn echtgenote heb ik zo'n stel van Piko besteld. Past wel niet helemaal in het Schwarzwald, maar toch, minstens 1 keer is er zo'n stel via de Rheintalbahn (tussen Karlsruhe (D) en Basel (CH) het Schwarzwald gepasseerd (gesleept??) om naar een tentoonstelling te gaan in Zwitserland (Zurich?? wie heeft meer info?)

Tweede reden is dat wij onze huwelijksreis in 1968 met een Hondekop zijn meegereden tussen Antwerpen en Leiden (NL) (en terug natuurlijk) om een weekje bij familie te logeren die aan de Kagerplassen wonen. Ja, ja, toen waren we met veel minder heel tevreden.

PS: wanneer werd de kleur van de zandkleurige band onder de ramen vervangen door de gele? (niet op de dag nauwkeurig aub. ;D)
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 04 november 2012, 19:35:28 PM
Ik dacht dat men maar de helft bewaard heeft. Ik heb nooit het volledige stel gezien en op foto's van de "museum"-toestand staat iedere keer maar een half rijtuigstel.
Waarom en hoe of wat weet ik ook niet.

Ik vraag me wel af wat men ermee van plan is in Nederland. Ik denk dat enkel de verf het stel nog bij elkaar houd.  :(
Stichting mat 54 die de hondekop 4 ook beheerd en die nu in renovatie is in Amersfoort

Jurgen

Krijgt de onze dan ook een renovatie?
Waarschijnlijk dan met de bedoeling om hem in Train World te plaatsen. Of is er een andere reden?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#22
Als ik goed begrijp zal hij na opknapbeurt wel in Nederand blijven bij die stichting, of heb ik het verkeerd ?
Groeten Peter ;)

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 05 november 2012, 10:26:15 AM
Krijgt de onze dan ook een renovatie?
Ja
Citaat van: Jurgen op 05 november 2012, 10:26:15 AM
Waarschijnlijk dan met de bedoeling om hem in Train World te plaatsen.
Nee
Citaat van: Jurgen op 05 november 2012, 10:26:15 AM
Of is er een andere reden?
Waarschijnlijk in Nederland rijden

Jurgen

Moest hij daarvoor dan zo lang staan roesten in Leuven? Afin, beter zo dan dat hij verschroot wordt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Citeerwanneer werd de kleur van de zandkleurige band onder de ramen vervangen door de gele? 

Heb alle info al gevonden op een Nederlands forum.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Maar hij blijft dan toch eigendom van de NMBS-Holding :-\? Want het is toch ook een stukje geschiedenis van hier
 

Jurgen

Citaat van: factageklerk op 05 november 2012, 18:44:58 PM
Maar hij blijft dan toch eigendom van de NMBS-Holding :-\? Want het is toch ook een stukje geschiedenis van hier


Maakt dat iets uit? Rijden zal het stel waarschijnlijk toch niet mogen doen in Belgïe, net als alle elektrische museumlocs. Dan kan men het beter verkopen aan een vereniging die er nog iets mee wil doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Heb net mijn model ontvangen  (ref.57572 ) en vind de gele kleur van de lijnen wel zeer donker in vergelijking met de vele foto's die van dit stel bestaan.
Wil iemand soms ruilen met die met de zandkleurige lijn (ref.57570)
Model is nieuw en heeft nog niet uit de doos geweest.
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Kan er iemand duiden van wanneer tot wanneer welke kleur geel gediend heeft op de benelux hondekoppen ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI