Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

piko benelux nmbs

Gestart door treinvirus, 24 oktober 2012, 13:21:15 PM

treinvirus

graag hulp bij volgende vraag :
bij het nieuwe beneluxstel piko heeft dat ook enkel een middenraam ( vooraan)  met een aluminiumkader of hebben de zijraampjes ook zo een kader? ik kan het niet goed zien op de foto's van het grootbedrijf, soms lijkt het één juist en soms het andere. In een van de vorige nummers stond een -kleine- supering van dit  , wel vorige ( met bleke gele streep op de zijkant),  model en  daar werd vooropgesteld om van de 4 zijraampjes de aluminium rand weg te krassen! Geldt dit voor beide versies of was het niet altijd gelijk in het grootbedrijf?
PS ik heb dit model eens goed aangepakt en het interieur zeer lichtjes grijs gespoten en de zetels minutieus rood geverfd (zowel eerste als tweede klasse, zoals in het echt) , verder een deel weggezaagd boven de cardan en een verlaagde vloer er boven gemonteerd , de rest van de supering volgens artikel uigevoerd (behalve nog de raampjes) en de led voor de derde kopllamp beiderzijds aangestuurd met de twee aux decoderuitgangen (groen en purper, de purperen leiding gaat naar de tweede wagen via een der niet gebruikte stroomdoorvoerende pinnetjes -koppeling).
koersborden RAIL-Kees aangebracht alsook verlichting met leds en preiser figuurtjes geplaatst. Andere panthografen worden binnenkort gemonteerd.
prachtig model dat al meer gelijkt op de versie van Philotrain...
hoop duidelijkheid te krijgen wat de voorruitjes betreft..
dirk
 

Metpetergaathetbeter

ik ben welliswaar geen expert, maar mogelijks waren in de loop van de tijd kleine veranderingen aangebracht ?Er waren er een aantal misschien kan hierop ook kleine verschillen gezeten hebben ?
Groeten Peter ;)




Steven123

Ik ken helemaal niets van de Benelux treinen, dus ik weet niet zeker of ik het over dezelfde loc heb, maar hieronder lijkt hij een aluminium kader in het midden te hebben (rechts).  Als het over een andere trein gaat negeer je m'n reactie maar ;)

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

treinvirus

nee het gaat om het blauwe stel maar zo zie je ook weer eens hoe moeilijk het is om iets vast te stellen op een foto , op de bovenstaande lijkt enkel het een buitenste raam een aluminium kader te hebben alhoewel ze mijns inziens allemaal  zo een kader hebben!
dirk
 

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

treinvirus

prachtige foto, maar wat denken de lezers van deze rubriek ervan, hier lijken alle ramen een kader ter hebben , niet?
dirk
 

bellejt

zou anders niet weten hoe ze de ramen kunnen vastzetten zonder een kader eromheen.
Vond trouwens een duidelijke foto :

http://www.flickr.com/photos/10197929@N07/4240905795


treinvirus

Hoe? uiteraard met rubber omlijsting !
op deze laatste foto lijkt er weer  enkel een aluminium  kader om het middelste raam .
Nu stel ik vast dat Philotrain zijn model wel alle ruitjes met aluminium omrande ,dit duur merk is toch wel betrouwbaar!
En waarom stond er dan in modelspoormagazine dat je de  zilveren rand moest wegkrassen dit om de ruitjes groter te doen gelijken( daar deze van piko te klein zijn) wat men kon doen daar en bij de echte lok eveneens geen aluminiumom zat.
Kan je besluiten dat het artikel in msm onjuist was ??? Dan zijn er al mensen die hun model verprust hebben daarmee....Of is philotrain mis??
T is misschien muggenzifterij maar als je effektief de raampjes daardoor korrekt en groter zou kunnen doen lijken is dat toch wel nuttige informatie
Is er geen treinbestuurder van deze lok onder de lezers?
dirk
 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Beter laat dan nooit, nog een duidelijke foto van de Benelux Hondekop.
Enkel het middelste raam heeft een zilverkleurige rand



Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke


Peter

CiteerVeiligheidsraam?

Volgens onze Nederlandse vrienden van Beneluxspoor komt dit doordat het middelste raam verwarmd was volgens het Belgische systeem.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

#12
voilà, voorruit-ontwaseming!

en BTW: bestaat dat stel nog eigenlijk?

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 03 november 2012, 19:54:30 PM
voilà, voorruit-ontwaseming!

en BTW: bestaat dat stel nog eigenlijk?

Ja, toch voor de helft.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 04 november 2012, 11:50:59 AM
Citaat van: Huugooke op 03 november 2012, 19:54:30 PM
voilà, voorruit-ontwaseming!

en BTW: bestaat dat stel nog eigenlijk?

Ja, toch voor de helft.

de rest weggeroest? afgebroken?