Ik heb hem binnen!

Gestart door n/a, 26 december 2005, 20:00:34 PM

n/a

Nou hier is dan de set die ik via marktplaats gekocht heb! Ben er heel blij mee....
En is nog een domme vraag mischien maar welke tijdperk is dit nou precies? II? of III?

imghttp://img457.imageshack.us/img457/5936/fotoset5ic.jpg/img

Heb intussen al de tafel gemaakt, en de baan al opgezet. Ga binnenkort spoor erbij kopen. En ben al en beetje aan het uitproberen met de hoogte enzo..

deRossa

Havoc

#1
Euh, ik weet niet hoe je geprobeert hebt om die foto erin te stoppen, maar het werkt niet. (en er is een en ander zichtbaar dat beter niet zichtbaar was)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

#2
Ik zie geen foto, en ik weet ook niet echt waarover het gaat.
Tom

Johnnytrein

#3
Een mooie rood kruisje op zijn tijd is niks mis mee. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

#4
Na zorgvuldige bestudering en raadpleging van een uitgebreide bibliotheek ben ik tot de voorlopige conclusie gekomen dat dit een rood kruisje uit tijdperk V is. [:D]

n/a

#5
He,
Ja ik zie het nu ook dat het en kruis is, zal proberen de foto nog een keer te uploaden enzo...dan komt de foto nog wel!

deRossa

laurens66

#6
Volgens mij heb je de foto in je msn space staan, het zou kunnen dat enkel msn contactleden joun space en deze foto kunnen zien, je moet je space vrij geven.

Dit zou een probleem kunnen zijn, hoeft niet hoor

Gerolf

#7
Die foto heeft een zeer lange link, met meerdere leestekens ertussen. Daar kan de interpreter van dit forum niet mee omgaan.
Je kan de foto best plaatsen op een webruimte, met een 'normale' link. Als je geen alternatieve webruimte hebt, wil ik hem wel voor je plaatsen: stuur de foto maar naar me door.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#8
Your search - http://64.4.19.250/cgi-bin/getmsg/DSC02026%2eJPG? msg 588F3EFB-842D-472E-A02B-33F7470342ED start 0 len 7473631 mimepart 4 curmbox 00000000-0000-0000-0000-000000000001 b 3b69a08299498bb14057f5e1ed232fd4 disk 10.1.106.207_d3715 login cor_de_rossa domain hotmail%2ecom _lang NL country NL SafeRedirect %26hm___ts%3d1135623305%26hm___ha%3d89f67723dc09ab5982f20ad8a3e9573d - did not match any documents.

n/a

#9
Ik heb de foto goed gemaakt!
Heb 1 foto, wat ik gekregen heb, en 1 close-up van de loco..
Nu wil ik wel graag antwoord op mijn gestel(de) vragen

deRossa

Gerolf

#10
Tijdperk III, lijkt me.
Hoewel ik niet zeker weet of die Fleishmann-wagon toen reed [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

#11
En de auto's...[;)]
Maar goed, het is een START-set, kost relatief weinig en toch waar voor je geld. En Flm-kwaliteit ook. En de fun eindelijk eraan te kunnen beginnen. De rest komt later, vanzelf!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

#12
Ik vermoed ook toch III
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

#13
Ha bedankt!
Ja dat dacht ik ook al dat kan toch niet met de auto's?
Maar dus de trein komt dus uit tijdperk III...mischien nog II

Vanmiddag ben ik even bezig geweest met dat schakeldingsetje[8)] voor wissels..
Nu kwam ik er achter dat er witte draad miste....want die moet je dan ook gebruiken..die moet van het kastje, waarmee je de wissels dan stuurt zeg maar, naar de trafo..Nah jah ik ben dus naar de hobby winkel gegaan, wit draad hadden ze niet meer zag alleen nog grijs liggen dus heb ik die meegenomen..toen ik thuis kwam, kwam ik er achter dat het draad was met een koperkleur..terwijl dat andere draad, wat er bij zat, zilverkleurig is.... Maar ik dacht dat maakt niet uit(wat toch ook niets uitmaakt?). Dus ik sloot 1 wisselding aan(weet niet precies hoe je dit noemt, sorry) Ik deed alles precies zo het moest, nog 2 keer gecheckt of het goed was..dat was het ook. Dus ik doe de trafo aan laat de trein even rijden, en wil de wissel uitproberen, dus druk op het knopje. Maar er gebeurt niks.
Hoe kan dit?
Moet ik alle 2 wisseldingen aansluiten?
Of komt het door dat koperdraad?

Nu heb ik nog een vraagje want ik heb dus nu alleen koperdraad..als ik dat zilver draad wil verlengen kan ik dan ook gewoon de koper draad aan het zilver draad doen?

Ik hoop dat jullie het weten!

deRossa

Gerolf

#14
De kleur van de draad slaat enkel op de isolatie, niet op de kern. Die kan uit koper of vernikkeld koper bestaan.
Heeft die draad een isolerende mantel? Aan je verhaal te horen twijfel ik daar wat aan, en zit je met een kortsluiting.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw