Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Forumbaan voor N-schaal ???

Gestart door Steam.N, 22 oktober 2012, 16:22:49 PM

Dirky

meesterwerkje... mag zeker gezien zijn!  ;)

Michiel

#121
Jim, INDRUKWEKKEND! (sorry voor het schreeuwen, maar ik kon me even niet inhouden)  :D Toch ongelooflijk wat je met computer en plotter kan maken. Jouw brug ziet er super super strak uit.  8) 8) 8)

En die brug heeft je al bloed gekost, nu nog zweet en tranen?  ;D

En die reling is erg goed en strak gemaakt. Knap staaltje plasticardwerk. Maar misschien dat met etsen of laseren je een nog fijner resultaat kan verkrijgen. Eventueel te overwegen voor de volgende keer?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

 :) :)nooit geweten dat suikerklontjes zo groot waren, ;) ofwel erg mooi resultaat, het enige onrealistische; de gedachte dat dit in N is,

ik blijf nieuwsgierig naar t vervolg, en de module eromheen, krijgt de brug eigenlijk nog een kleine verouderingskuur?, en waar staan de pijlers extact?

railrunner

Uiteraard krijgt de brug nog een verouderingskuur.  En de pijlers staan ongeveer waar de bovenboog eindigd.  Ga straks even naar Herentals om de veroudering van de brug op plaat vast te leggen, om een precieze gedachte van de pijlers te krijgen en om het fabriekske naast de brug te fotograveren.  Wil die ook wel op de module plaatsen.  Ik hoop dat dat zo'n fabriekske is met veel oud ijzer en... klinknagels.  We zien straks wel.  Ik denk dat ik de module maar eerst bouw als alle scenery van de module afgewerkt is.  Ik heb momenteel geen plan van deze module of aansluitende modules.   Ik weet wel dat deze brug en het kanaal ongeveer 3/4 van de module in beslag zal nemen.

Steam.N

Sjiek sjiek sjiek !!!
Die reling vind ik eigenlijk niet te dik.  Goed stevig  ;)
Dat plotten van die klinknageltjes wil ik wel eens zien !!!

En zoals ik al eerder zei: Wacht maar dat onze treintjes hier over mogen tjoeken  :P :P :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Diesel

Goeiedag iedereen,

Ik ben niet nieuw, vroeger was ik hier ook als Diesel.  Een paar weken terug zijn we verhuisd en heb ik mijn (gelukkig in segmenten of modules, zo je wil) baan moeten afbreken.  Lange tijd geleden was ik begonnen met een kopstation en een schaduwstation eronder, maar de komst van een tweeling heeft ertoe geleid dat er bitter weinig tijd voor beschikbaar was.
Soit, ik ga de topic niet langer vervuilen.  Ik ga mijn baan opnieuw opbouwen, rekening houdende met de richtlijnen hier.
Nu wil ik wel digitaal rijden.  Vermoedelijk kan ik dan niet 'aankoppelen' ?
Tijdperk is ook III -IV, geen electrische locs.  Mijn thema was een grensstation waar zowel Belgisch, Nederlands, Duits en Luxemburgs gereden wordt. (In werkelijkheid kan dit misschien niet, maar ja,..)

Ferme brug trouwens, ben er deze week nog overgereden, in grootbedrijf dan toch.

Groetjes
Naast treinfanaat ook hobbyfotograaf

Steam.N

Welkom op de N-forumbaan, Nic !

Een eenvormige manier om digitale modules te koppelen aan analoge hebben we nog niet vastgelegd.
Moeten we echter zeker doen, want ook Michiel rijdt digitaal, en ikzelf twijfel nog of ik analoog of met digitaal/Dinamo van start ga.
Voorlopig voorziet Michiel dat hij (een deel van zijn sporen) kan omkoppelen naar een analoge voeding.
Maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost.  ;)

We zullen je op de hoogte houden, zodanig dat je zeker je modules in de modulebaan kunt inlassen.
Met Belgisch/Nederlands zit je zeker goed, omdat de treinen vanuit Turnhout richting Weelde naar de Nederlandse grens reden.
Maar het gaat eerder om het plezier om samen te rijden, dan ons strict aan een bepaalde periode te houden

Succes!
Laat regelmatig je modules en vooruitgang zien, hé
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Hallo Nic,

Welkom en enjoy 'the club'.  Leuk als je je baan wilt breien aan de forumbaan.  De modules die ik ga maken zijn ook om zowel thuis op te rijden, aan te sluiten op de forumbaan en eventueel aan te sluiten op de N160-clubbaan.  3 in 1 dus.

Als je met modern materiaal wilt rondrijden in een 'ouderwets' landschap of vice versa, of met een elektrische trein op een diesellijn wilt rondrijden, worden er op forumbaan nauwelijks, zoniet geen rekening met gehouden.  Alles kan door elkaar, wat ook te zien is op de N-Scale Convention in Stuttgart.  Daar worden ook met laat ons zeggen Spaanse treinen rondgereden in een Fins landschap.  Alles moet kunnen, zo ook op de N-forum-baan.  Dus over wat je wilt doen, moet je geen zorgen maken.  Als er op een forumbaan digitaal gereden wilt worden, dan moet iedereen digitaal gaan doen, dat heeft dat consequenties voor iedereen.  Ook voor mij, want dan moet ik al mijn Belgische lokomotieven digitaal gaan ombouwen.   Komt er waarschijnlijk ooit wel van daar digitaal de toekomst is.  Ze zien wel.

Dit terzijde.

Vandaag eindelijks nog eens een dagje kunnen werken aan mijn brug.  Na mijn fotosessie in Herentals had ik eindelijk een idee hoe de brug ondersteunt moet worden.  Trouwens dat fabriekje naast de brug is een betoncentrale.  Niet groots, maar leuk genoeg om naast de rug te zetten.  Wel weinig of geen klinknagels  :( , maar dat is niet zo belangrijk.  De resultaten van de eerste ondersteuning kan je zien in de foto's.  Van de sokkel moet er nog eentje gemaakt worden, van de ondersteuning zijn er nog 7 te gaan.  Aansluitend maak ik de bruggehoofden.  Voor de kade van het kanaal weet ik ook al hoe ik dit ga maken.  Genoeg werk voor de volgende vrije momenten dus.  Wordt vervolgd






Driesel


Zeer mooi Jim! Wat een detail, dat was waarschijnlijk prutsen met die kleine stukjes.

Groeten,

Dries

railrunner


Luc160

heb het model al mogen bewonderen en dit is echt wel indrukwekkend.
past zeker in een grotere (forum) baan.

Luc V.




gardevil

Jim,

knap werk en de kwaliteit van je foto's gaat er ook duidelijk op vooruit  ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

railrunner

Citaat van: gardevil op 13 maart 2013, 14:49:36 PM
Jim,

knap werk en de kwaliteit van je foto's gaat er ook duidelijk op vooruit  ;)

Dank u.  En dat de kwaliteit van mijn foto's erop vooruit gegaan zijn, zou ik wel aan iemand te danken hebben zeker?  Dat is het leuke aan dit forum.  Je leert vanalles wat te maken kan hebben met de hobby.

railrunner

Ik ben eigenlijk niet tevreden over het onderste deel van de steunen.  Het is ook niet de correcte weergave van wat de werkelijkheid is.  Dus daarom probeer ik opnieuw en probeer ik ook om de werkelijkheid meer te benaderen.  Zie  foto's.





Morgen efkens een pogingeske wagen.

Steam.N

Niet zo streng zijn, Jim.
Schilder je steun eens.
Het zal al heel anders overkomen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }