Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Brussel - Antwerpen - Amsterdam.

Gestart door Peter, 22 oktober 2012, 09:41:55 AM

Jurgen

Vandaag was er dus weer een probleem met een Fyra zoals Suske al zei. Er waren zelfs 2 problemen als ik goed gehoord heb, de ene stond in panne, de andere vertrok met enorme vertraging.

De reactie van NMBS vind ik toch wel het beste. "Het is een nieuwe trein op een nieuw spoor en dan treden er al eens problemen op. Het kan er alleen maar op vooruit gaan."  :o
Veel vooruit gaan zal er toch niet gebeuren vrees ik als het stel altijd in panne gaat staan!  ;D


Men heeft nu al zo lang de tijd gehad om dat stel te testen en opleidingen te doen, veel langer dan gepland en toch zijn er al iedere dag problemen geweest. Er zal wel meer bij komen kijken dan een knopje dat niet mee wil, maar ik begrijp niet hoe dit kan. Heeft men die problemen die er nu zijn bij de testritten dan nooit opgemerkt ofzo?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1547017/2012/12/11/Dag-drie-Fyra-afgeschaft-door-technisch-defect.dhtml


Drie op een rij, goed resultaat niet :-[


En Rik Torfs zijn commentaar op twitter eronder:
Hoge-snelheidstrein Fyra begint met zware vertraging. Zo bewijst hij meteen dat hij een echte trein is. :D
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Gaan we voor 5 op 5?

"Fyra staat opnieuw stil" kopt Het Laatste Nieuws.

Blijkbaar reed de trein van 7u41 niet verder dan Rotterdam door een defect aan het treinstel.

Dit begint een beetje op een soap te lijken.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

 

T03

Een soap, ja inderdaad, en mooi vind ik hem bepaald ook niet.

SpGr ;)
Marc
"I have a train riding in my brain"

factageklerk

Ik vraag mij af welke modeltreinfabrikant ooit het dwaze idee zal krijgen om hier een model van uit te brengen ;D
 

Jurgen

Citaat van: factageklerk op 12 december 2012, 12:47:51 PM
Ik vraag mij af welke modeltreinfabrikant ooit het dwaze idee zal krijgen om hier een model van uit te brengen ;D


Bwa, een aandrijving moeten ze al niet voorzien. Dat bespaart weer wat ontwikkelingskosten hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Hopelijk krijgen ze die problemen opgelost voor Nieuwjaar, anders ga ik het openbaar vervoer naar Haarlem vaarwel zeggen en met mijn eigen private maatschappij naar ginder bollen. Geen probleem met vertrektijden en vertragingen. Alleen de kosten liggen een beetje hoger.   :) ;) :D ;D
Het alternatiefis natuurlijk ook de Thalys, maar er zijn er zo weinig die van Antwerpen naar Amsterdam en terug rijden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

B-Cargo

Het stel was bedrijfszekerdere toen er diesellocs voorhingen tijdens de talloze overbrengingen!  ;)

conducteur

Hang daar dan toch standaard zo'n diesel aan... Op 'De Standaard' staat trouwens ook nog een toffe cartoon...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

PaulC

Citaat van: factageklerk op 12 december 2012, 12:47:51 PM
Ik vraag mij af welke modeltreinfabrikant ooit het dwaze idee zal krijgen om hier een model van uit te brengen ;D

Joris kijk eens hier :

http://www.oskartrains.eu/page7.html

Paul

janvds9

Twee mogelijkheden :
- parlementaire onderzoekscommissie België/Nederland geleid door een NEDERLANDER !
- C4 aan de verantwoordelijke topambtenaar

nicolasdj

Citaat van: factageklerk op 12 december 2012, 12:47:51 PM
Ik vraag mij af welke modeltreinfabrikant ooit het dwaze idee zal krijgen om hier een model van uit te brengen ;D

Om z'on waarheidsgetrouw mogelijk model te produceren moeten we een fabrikant vinden die ook 5 jaar vertraging kan geven op de uitlevering.
Wie zou dit nu kunnen... ::) De eerste die het kan raden krijgt een speekmedaille ;D