Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

M6'en

Gestart door Metpetergaathetbeter, 11 oktober 2012, 22:54:09 PM

Eddytje

Weet iemand wanneer er weer M6'en worden geleverd? ik wacht al lange tijd op een bestelling...

loco

De set met drie met stuurstand is geleverd. Dat heb ik gisteren met mijn eigen ogen kunnen vaststellen. De set met twee rijtuigen volgt volgende week. Naar het schijnt zouden ze bij enkele handelaars ook reeds geleverd zijn.

LockyLuke

set van 2,ls43016, is al begin mei inn de winkel. de sets met stuurstand een week of 2 daarvoor
 

loco

VoilĂ , daarmee is mijn vermoeden (naar het schijnt) bevestigd door LukyLuke. Ge moet maar geluk hebben  ;)

Eddytje

Ik wacht op een set met 3 rijtuigen (B,A,BD)

ToThePoint

Citaat van: Eddytje op 17 mei 2013, 09:54:30 AM
Ik wacht op een set met 3 rijtuigen (B,A,BD)

Daar zijn er al 2 sets van uitgekomen. kweet dat omdat die al in de stock hier zitten.
Set 43012 is nog leverbaar bij een handelaar in st-niklaas.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Ludwig

Weet iemand het origineel adres van de 3 rail stuurstand.
Kan het zo direct niet vinden.
Ook niet in de handleiding (of kijk ik er weer over).
Kan wel want de oogjes tegenwoordig.... :-[
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

bellejt

standaard adres 3.Geld meestal bij alle nieuwe 3 rail dingen voorzien van een decoder.

Break302

Citaat van: Ludwig op 19 mei 2013, 10:07:47 AM
Weet iemand het origineel adres van de 3 rail stuurstand.
Kan het zo direct niet vinden.
Ook niet in de handleiding (of kijk ik er weer over).
Kan wel want de oogjes tegenwoordig.... :-[

Hier is toch een heel eenvoudige oplossing voor !
Als je het adres niet weet, verander het dan gelijk in een adres welke U zelf voor dit voertuig wil en alle problemen zijn opgelost !  ::)

Jos

Ludwig

Bedankt Johnny, hier had ik zelf moeten opkomen ( al had het evengoed in de handleiding kunnen staan) ???
Citaat van: Break302 op 19 mei 2013, 10:34:33 AM
Citaat van: Ludwig op 19 mei 2013, 10:07:47 AM
Weet iemand het origineel adres van de 3 rail stuurstand.
Kan het zo direct niet vinden.
Ook niet in de handleiding (of kijk ik er weer over).
Kan wel want de oogjes tegenwoordig.... :-[

Hier is toch een heel eenvoudige oplossing voor !
Als je het adres niet weet, verander het dan gelijk in een adres welke U zelf voor dit voertuig wil en alle problemen zijn opgelost !  ::)

Jos

Hoi Jos, hoe zou ik het adres kunnen veranderen als ik niet wist wat het origineel adres was ?


Alleen de cabine verlichting werkt nog niet?
De rijtuigverlichting van LS models, is deze al verkrijgbaar voor de M6 rijtuigen?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

bellejt

#40
veranderen kan je ook steeds door gewoon CV1 een andere waarde te geven (binnen de adresrange).De verlichtingssets heb ik nog niet te koop gevonden.Wacht ze ook af ,samen met het tussenrijtuig.Voor de cabineverlichting kijk ik seffens eens.

Edit :
lichten richtingsafhankelijk op F0
cabine verlichting bij mij op F2
3 de koplamp F3

Je moet wel bij F2 reverse functiemapping de AUX2 weghalen.Anders brand de cabineverliching altijd.

Ludwig

Raar maar bij mij blijkt de cabineverlichting niet te werken. :-\
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Ludwig

Vandaag eindelijk de tijd gehad om de rijtuigen eens te openen.
Blijkbaar gaven de lamelcontacten voor de cabineverlichting niet goed contact.
De koersborden zijn ondertussen ook geplaatst al moet je daar wel verdomd goede ogen voor hebben om daar iets van te kunnen aflezen, ook met leesbril zijn ze bijna onleesbaar.
Verder niets dan lof voor deze rijtuigen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Marijn

Is de set met een A en BD rijtuig al in de winkel? Ben gisteren in een modelspoorwinkel geweest ergens in het Limburgse, alle sets lagen er behalve de deze.

Marijn.

Break302

Citaat van: Marijn op 31 mei 2013, 11:00:03 AM
Is de set met een A en BD rijtuig al in de winkel? Ben gisteren in een modelspoorwinkel geweest ergens in het Limburgse, alle sets lagen er behalve de deze.

Marijn.

Dan hebt ge U laten vangen !  :-[
Dat is de fout van LSM, op die doos staat dat er 2 keer een A in zit maar er zit wel degelijk een A en de BD in ! ::)
Ik kreeg het ook even benouwd toen ik de verpakking zag tot ik ze opende !

Jos