M6'en

Gestart door Metpetergaathetbeter, 11 oktober 2012, 22:54:09 PM

Jurgen

Citaat van: ERVIN op 05 januari 2013, 13:11:34 PM
Verdorie , deze post had ik nog niet eerder gezien , vreemd , maar waarschijnlijk ben ik nu te laat hé?? :'(

Blijkbaar kan men zijn geld terug vragen als de modellen niet op tijd geleverd worden. Er is dus nog een sprankeltje hoop Erwin.  ;) Helaas kan ik je daar niet bij helpen. (Ik werk niet bij de NMBS!)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gottardo

Tja, er vallen er inderdaad misschien wel een paar weg, waardoor je nog op de kar zou kunnen springen.

Het verliep trouwens allemaal onder ietwat "strenge" voorwaarden:
- de set (met speciale nummering voor Railfacilities) zou enkel geproduceerd worden als er 150 voorbestellingen (én betalingen) zouden gebeuren;
- er zouden exact 150 sets geproduceerd worden.

Eén en ander betekent dus dat de 151ste besteller al achter het net heeft gevist.  En het zou dus ook best kunnen dat, als er iemand wegvalt of niet betaalt, de eerste in de reservelijst gecontacteerd wordt.

Gottardo

Metpetergaathetbeter

Hoera ! In blijde verwachting, hopelijk geen olifantendracht !

groeten Peter ;)

knibbelknabbel

De laatste week van de inschrijving had ik gebeld met de vraag of de aantallen gehaald zijn. Ze zeiden dat het net niet gehaald was, maar dat de actie even verlengd zou worden (was blijkbaar heel nipt). Leuk om te horen dat het aantal gehaald is en dat ze daadwerkelijk kunnen geleverd worden!

Metpetergaathetbeter

ik weet mogelijks iemand maar het betreft een AC versie,helaas voor Ervin  die voor DC gaat !
Groeten Peter ;)

ERVIN

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 januari 2013, 20:13:44 PM
ik weet mogelijks iemand maar het betreft een AC versie,helaas voor Ervin  die voor DC gaat !
Groeten Peter ;)

Jammer maar helaas , moest er iemand zijn die zulk een set niet hoeft , in DC , laat maar weten hé collega's. ;)

itchy

Citaat van: ERVIN op 06 januari 2013, 20:21:26 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 januari 2013, 20:13:44 PM
ik weet mogelijks iemand maar het betreft een AC versie,helaas voor Ervin  die voor DC gaat !
Groeten Peter ;)

Jammer maar helaas , moest er iemand zijn die zulk een set niet hoeft , in DC , laat maar weten hé collega's. ;)
PM gestuurd...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Heb je mail ontvangen itchy en beantwoord , waarvoor dank maatje.  ;)

Davy

Hoe komt het dat we weer zolang moeten wachten op de volgende nr's van de M6 rijtuigen van LS models!?
Na de eerste levering moet die productie toch volop draaien, allé dacht ik.

Metpetergaathetbeter

de Franse en Duitse modelspoorders zijn er ook nog en die vertegenwoordigen volgens mij een grotere afzetmarkt dan de Belgische en Luxemburgse, trouwens nederlanders hebben ook plaatsje aan tafel ingenomen !

Groeten Peter ;)

Trouwens ik wacht nog steeds achter een stuurrijtuig(met set), wacht reeds achter de(reeds betaalde) set van 5 rijtuigen bestemd voor mensen van de NMBS !

loco

@ Union Pacific
Je moet een onderscheid maken tussen het maken van de onderdelen voor een rijtuig en het schilderen, bedrukken en monteren van de onderdelen tot een afgewerkt rijtuig.
De meeste fabrikanten starten een montagelijn voor een model. Alle stukjes worden dan bijeen gebracht en het schilderen, bedrukken en monteren kan starten. Daarna is het weer even gedaan en begint men met een ander rijtuig.

Alle onderdelen zitten waarschijnlijk in dozen in een magazijn. De onderdelen zijn meestal allemaal vooral gemaakt en worden gewoon bijgehouden tot een volgende montage. Meestal ongeschilderd en dus ook niet bedrukt. Een nieuwe montagelijn wordt opgestart volgens planning en niet op afroep. Wel kan het eens gebeuren (en ook meer dan eens) dat een  bepaald model plots voorrang krijgt en dat daardoor de planning van een ander model naar achter wordt geschoven. Bvb wanneer blijkt dat één onderdeel ontbreekt (zoek is geraakt) en opnieuw moet gemaakt worden.
Pas wanneer de belangrijkste onderdelen (bv de kap en het chassis) niet meer beschikbaar is en er is voldoende vraag, kan men denken om de onderdelen opnieuw te laten maken. De matrijzen zijn immers meestal nog beschikbaar en bruikbaar voor een nieuwe productie.
De nieuwe productie van M6'en zijn inderdaad zoals je kan vermoeden naar achter geschoven. Normaal waren ze voorzien voor januari. Aangezien door het Chinees Nieuwjaar en  het jaarlijks verlof alles ongeveer stil ligt, is het wachten tot maart.... april ......... enz
Bij LS Models gebeurt het wel vaker (meestal) dat iets niet volgens planning wordt geleverd. Je moet er mee kunnen leven.

BD1701

De eerste set van de nieuwe reeks M6-rijtuigen is op komst, dus de andere zullen snel volgen normaal. Er komt dus terug schot in de zaak, volgens de laatste info zullen de planning in de toekomst wat vlotter verlopen bij LS-Models. Afwachten dus, maar in ieder geval dat is alvast positief nieuws
 

Metpetergaathetbeter

er zouden terug M6 te krijgen(lees te kopen) zijn daar mijn leverancier mij mailde dat mijn set met stuurstand-rijtuig binnen is, het betreft niet de set van de NMBS van dit draadje

Groeten Peter ;)

bellejt

de set met koprijtuig zou verkrijgbaar zijn.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 april 2013, 21:00:44 PM
er zouden terug M6 te krijgen(lees te kopen) zijn daar mijn leverancier mij mailde dat mijn set met stuurstand-rijtuig binnen is, het betreft niet de set van de NMBS van dit draadje

Groeten Peter ;)
Waar moet ik aanschuiven om te krijgen? :D

Haha, ooit komt dat nog een keertje zo'n setje M6-en, nog jaren genoeg te leven. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan