Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Henckens Seinen jullie ervaring.

Gestart door Michael, 29 augustus 2012, 22:35:34 PM

Michael

Hoe is jullie ervaring met de aanschaf van Henckens seinen?

Ik heb lang nagedacht voor ik dit op het forum zou plaatsen, maar ik ben tot de slotsom gekomen dat ook negatieve dingen wel eens het licht mogen zien.
Ik heb heel slechte ervaring met de aanschaf van seinen bij de nieuwe firma die Henckens seinen heeft overgenomen.
Even een korte opsomming van de gebeurtenissen:
9 februari 2012,(week 6) twee seinen besteld, levertijd 6 weken kreeg ik als antwoord.
17 februari 2012 krijg ik nogmaals een bedankt mail voor mijn bestelling met de mededeling een levertijd van 6 weken
9 april 2012 na enkele mailtjes van mijn kant krijg ik  bericht dat mijn bestelling binnen 2 weken klaar is
8 juni 2012 wederom na enkele mailtjes van mij eindelijk weer antwoord, zeker binnen 14 dagen.
23 juli 2012 laatste mail gestuurd naar Henckens seinen met bovenstaande opsomming en met de vraag om zonder loze beloften aan te geven wanneer mijn bestelling klaar zou zijn.
Tot op heden niets meer vernomen.
Conclusie, bestel daar geen seinen want het is een gebed zonder eind.

Mochten de seinen ooit geleverd worden zal ik dit zeker hier vermelden.
Graag jullie ervaring van het afgelopen jaar, voor die tijd deed mr Henckens zelf zaken en de hoeven we niet meer ter sprake te brengen, deze beste man is helaas begin 2011 overleden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

conducteur

Sinds Dhr. Henckens overleden is is het inderdaad een soep om aan belgische seinen te kopen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

bellejt

Belgische seinen in overvloet in Ingelmunster.Deze zijn van B models en hangen daar gewoon ter beschikking om aan te kopen.

mark7758

Ik heb een aantal seinen van Henckens. En ben er zeer tevreden over.
Tuurlijk je kan tegenwoordig ook al beter uitziende krijgen. 

Kortom Ze zien er redelijk uit en werken goed.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

@mark7758 , heb je geen last van strooilicht Mark , ik heb nogal wat problemen met die glesvezel draadjes. :-[

Metpetergaathetbeter

Ervin,

Strooilicht ? Achteraan de seinplaat? Ik ken Stafke DeMeester (van die fraai eigen gemaakte seinen) en ik meen dat die mij eens vertelde als je je seinen waarheidsgetrouw wilde maken dat je achteraan het seinbord licht zag van de lampen waarmee de seinen werkten !

Groeten Peter ;)

ERVIN

Nee Peter , niet achteraan de seinplaat ( dat is normaal hé dat je daar lichtjes ziet) maar vooraan de seinplaat , als het rode licht brand dan zie je ook ( flauwtjes) de groene lichten branden , ik moet daar nog ergens een foto van hebben meen ik, straks eens even zoeken. ;)

MARKLINRIJDER

Ik heb ooit eens seinen gemaakt die zagen er toen zo uit:







Ik wil er nog wel eens werk van gaan maken  ;-)

Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter

Sorry, David, of ligt het aan het fotograferen maar je seinen lijken toch wel een beetje scheef te staan, of heb ik het verkeerd ?
Groeten Peter  ;)

MARKLINRIJDER

Peter,

Deze zijn reeds 5 jaar geleden gemaakt, ik kan toen nog niet fijn werken ;-)

grtjs,

David

ERVIN

Dit zijn mijn Henckens seinen , zoals je kan zien , strooilicht..... :-[




bellejt

ik heb hier nog 4 van die Belgische seinen met fiber liggen van Frank Boelens.Zal die binnenkort te koop aanbieden.2 volledig gebouwd,1 bouwpakketje en 1 voor reserveonderdelen.Ik maak nu mijn seinen zelf met minileds en aangevuld met lichtkasten van Staf.Had nog niets gezien van dat doorschijnen omdat ze nooit gemonteerd zijn op de baan.
PS: ik heb de bouwbeschrijvingen indertijd doorgestuurd met foto's naar de overnemer van Henckens seinen.Ook niets meer van gehoord.Zelfs geen dankwoordje.

ERVIN

Ik heb hier nog enkele Henckens seinen liggen , en ze zullen blijven liggen , ik ga voor de B-Models seinen gaan denk ik.

Michael

Ingelmunster, een optie, maar 300 km enkele reis voor mij, worden dure seinen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

Ja dat klopt Michael , ook voor mij is dat een dikke 220km enkele reis , ik wacht dus nog even af tot ik precies weet waar en welke seinen ik  nodig ga hebben , dan kan ik er er eens naartoe rijden en een deel seinen kopen , als die dan aangesloten zijn en als ik er tevreden over ben  ,dan kan ik ze nog altijd bestellen via het net en ze laten opsturen.