Henckens Seinen jullie ervaring.

Gestart door Michael, 29 augustus 2012, 22:35:34 PM

Johnnytrein

Je kan ook je seinen bestellen en ophalen tijdens een beurs of laten opsturen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

conducteur

Is dat strooilicht effect ook goed te zien in het echt, of is het erger op de foto? Zitten de geleiders tot midden op de leds?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mark7758

Sorry voor de late reactie.
Erwin. Nee ik heb  geen echt last van het strooilicht. En dat is bij alle seinen altijd wel iets aanwezig. (Had Stefan De meester ook al gezegd.) En ik gebruik ook liever zijn seinen. Die zijn mooier. Maar toen ik de seinen kocht was dat bijna de enigste mogelijkheid.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Koen

Je kan ook elke derde zondag van de maand terecht in het Woluwe shoppingscenter. Als je op voorhand even de vraag stelt, kunnen zij het nodige meebrengen. Dit halveert zowat de trip (en de vervoerskost)  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

OMC

Met de seinen van Henckens had ik ook wat last van strooilicht bij bepaalde seinbeelden, die glasvezeldraadjes zitten nu eenmaal dicht bij elkaar in de seinmast en dan durft er wel eens ongewenst een extra lampje branden. Qua uitzicht wel in orde die seinen maar je kan ook moeilijk van "lampjes" spreken, bij de seinen van Staf is dat wel zo en heb je zoals gezegd de zachte lichtschijn achteraan de seinplaat wat natuurlijk voor het charme van zo'n modelletje zorgt. Met de seinen van B-models heb ik geen ervaring, maar dat zal ooit wel eens veranderen hoop ik :P
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Koen

Ik heb een aantal van deze seinen getest en op mijn baan geplaatst (voor de afbraak). Ze zijn bijzonder goed geslaagd en mooi afgewerkt.
Persoonlijk vind ik ze zeker een aanrader.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Michael

Mannen bedankt voor jullie reacties, ik heb meteen contact op genomen met v B in Ingelmunster en afgelopen zaterdag kon ik in Houten op de beurs de seinen bekijken, ik heb meteen alles gekocht wat hij had meegenomen. Geen Henckens meer voor mij. De seinen zien er perfect uit, nog niet aangesloten maar als je ziet hoe alles is afgewerkt dan moet dat functioneren ook wel goed zitten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

patrick smout

Ik heb zowel de seinen van VB als die van Henckens getest. De Henckens seinen hebben behoorlijk (teveel) last van strooilicht. Ik ben met volle tevredenheid voor de seinen van VB gegaan (ongeveer een 25-tal).

Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=GWy9cgpQScE&feature=channel&list=UL

mvg,

Patrick Smout
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout