Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Problemen met en vragen over het nieuwe forum

Gestart door doomslu, 26 augustus 2012, 12:17:55 PM

Havoc

CiteerOm even te reageren op een eerdere vraag: "rankings en sterretjes": Voor mijn part "weg ermee", en wel om twee redenen:
- de teksten en afbeeldingen op het forum zijn essentieel, en allerlei randinformatie moet zo min mogelijk storen.
- je ziet bij een lid het aantal posts, dan heb je geen ranking nodig.
- sommige mensen willen zo snel mogelijk "topranking" zijn, en gaan dan ballast posten om hun teller omhoog te krijgen

Dat zijn 3 redenen :D...

Ernstig, aan de aantal posts zie je ook niet veel. Er zijn forums waar de leden "punten" kunnen toekennen aan andere leden. Om er te kunnen toekennen moet je die eerst verdienen uiteraard. Geen idee hoe het precies in zijn werk gaat, maar dat systeem is iets objectiever dan enkel het aantal posts. Heeft natuurlijk ook zijn gebreken.

Ik vind het wel leuk, die titels. Zeker als ze ludiek zijn wat vroeger het geval was. Ik heb meer moeite met de avatars, daar zit weinig humor/originaliteit in hier.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jakke

#121
Ik vind het fijn dat de ranking , vroeger nmbs-jobs,tot voor kort gekleurde blokjes , afgevoerd is .

Tof .

M. i. zijn punten ook een soort ranking . Waarom toch ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

doomslu

Citaat van: Havoc op 07 september 2012, 21:25:49 PM
CiteerOm even te reageren op een eerdere vraag: "rankings en sterretjes": Voor mijn part "weg ermee", en wel om twee redenen:
- de teksten en afbeeldingen op het forum zijn essentieel, en allerlei randinformatie moet zo min mogelijk storen.
- je ziet bij een lid het aantal posts, dan heb je geen ranking nodig.
- sommige mensen willen zo snel mogelijk "topranking" zijn, en gaan dan ballast posten om hun teller omhoog te krijgen

Dat zijn 3 redenen :D...

Ernstig, aan de aantal posts zie je ook niet veel. Er zijn forums waar de leden "punten" kunnen toekennen aan andere leden. Om er te kunnen toekennen moet je die eerst verdienen uiteraard. Geen idee hoe het precies in zijn werk gaat, maar dat systeem is iets objectiever dan enkel het aantal posts. Heeft natuurlijk ook zijn gebreken.

Ik vind het wel leuk, die titels. Zeker als ze ludiek zijn wat vroeger het geval was. Ik heb meer moeite met de avatars, daar zit weinig humor/originaliteit in hier.
Johan, ik heb er geen moeite mee moesten de avatars leuk/ludiek zijn.
Doch een foto vind ik best. Niet dat we allemaal zo'n mooie snoetjes hebben  ::) maar omwille van de praktische kant.
Ik word op expo's vaak aangesproken door mensen die ik (her)ken, maar ik vergeet zo makkelijk namen.
Die foto's hier zouden me eventueel kunnen helpen om de meesten hier in Mechelen te herkennen en te kunnen begroeten.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Luc,

de laatste 6 fora zijn schijnbaar niet te openen ! Is dit nornaal( natuurlijk niet!) of is er iets aan de hand ?
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Archief, activiteiten zijn bij mij toch niet te openen !
Groeten Peter ;)(de rest gaat opnieuw!)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 september 2012, 09:21:37 AM
Archief, activiteiten zijn bij mij toch niet te openen !
Groeten Peter ;)(de rest gaat opnieuw!)
Dat het archief niet te openen is, is normaal (althans, het is een gekend fenomeen). Daar heb ik trouwens alleen de lang voorbije activiteiten laten staan omdat ik van oordeel was dat het geen waarde meer had.
Nochtans zijn deze berichten WEL te benaderen via de zoekfunctie.

Indien moest blijken dat alle boodschappen uit dat archief toch moeten verplaatst worden naar de nieuwe rubrieken, dan kan dat hoor.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Nu, eerlijk gezegd, toen ik nieuw was op dit forum, heb ik mij ellenlange avonden geamuseerd met het nagaan van alle vroegere draadjes.
En er heel veel van geleerd. Inens een 'modeltreinencyclopedie' voor mijn neus !
Even interessant als de vroegere nummers van MSM napluizen.
Alleen was het spijtig dat er heel wat 'photobucket' ondertussen al verdwenen was.

Van mij mogen ze allemaal terug gemakkelijk bereikbaar worden.
Als naslagwerk en voor alle (hopelijk vele) nieuwkomers.
Als het niet te moeilijk realiseerbaar is, nauurlijk.

Gerolf

Citaat van: marc goovaerts op 09 september 2012, 12:00:34 PMVan mij mogen ze allemaal terug gemakkelijk bereikbaar worden.
Als naslagwerk en voor alle (hopelijk vele) nieuwkomers.
Als het niet te moeilijk realiseerbaar is, nauurlijk.
Geen idee of het lastig is, maar ik denk dat de "encyclopedie"-functie van het forum inderdaad belang heeft.
Voor de koopjes, aankondigingen, nieuwe modellen, ... lijkt het me niet zo nuttig, maar voor de rest toch wel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Wat nog in het archief zit zijn:
- oude seintjes
- oude aankondigingen van manifestaties
- oude moppen

C'est tout!  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

misschien maar meteen verwijderen die hoofdingen, niets vervelender dan iets dat er staat en dat je niet kan openen (en ik heb het dan over die rubrieken op het forum  ;D)
Groeten Peter ;)

Havoc

Als we dan toch verwijderen, dan kan je evengoed die melding "forumlid" verwijderen. Dat is toch wel de minst nuttige info op het scherm denk ik. Uiteraard is iedereen een forumlid, anders zouden we er niet zijn. Of wel?

Wat de avatars betreft, ik heb ze gewoon uitgezet.

CiteerM. i. zijn punten ook een soort ranking . Waarom toch ?

Systeem is toch iets anders. Tot nu waren alle rankings gebaseerd op het aantal posts. Zegt niets over de bijdrage. Die ranking op basis van waardering die je krijgt van andere forumleden geeft wel wat info. Zeker ook niet perfect. Maar het zegt toch iets als iemand met weinig posts een hoge ranking heeft tegenover iemand met heel veel posts en geen ranking.

Nu ja ik lig er niet wakker van. Maar die titels waren leuk.

Citeer- oude moppen

Tja, de nieuwe moppen hebben ook al een baard :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Redskin

Vrienden, hoe kan ik mijn persoonlijk verstuurde berichten teruglezen? Het vinkje "Bewaar een kopie in mijn postvak uit" heb ik aangeklikt.

Groet,
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

pieter0507

naar mijn berichten gaan daar met je pijltje op berichten gaan staan en dan het onderst ventertje isverzonden berichten.

Bij mij is dat toch zo :)

Redskin

Ah, inmiddels zelf op kunnen lossen  :P.

Mijn berichten -> Berichten -> Verzonden items
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

ToThePoint

Hoe komt het dat wanneer ik iets post ik terug naar de index vlieg ipv naar de laatst geopende blz van om het even welke topic ?
Als ik een verandering uitvoer aan een post dan gaat het wel terug naar die blz.
vroeger kon dat wel BTW.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI