Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Citaat van: doomslu op 21 mei 2015, 21:08:56 PM
Amaai, Jean.
In de nieuwe Loco-Revue neem je maar liefst twee bladzijden in beslag van het verslag over On traXS!  :D
Hoeveel pintjes heb je aan François betaald?  8)

Wablief?  Ik heb Loco-Revue niet gezien, er ook niets van gehoord ...
Het waren toffe gasten, dat zeker.  En we stonden naasteen opgesteld ...
Je maakt me curieus: ik moet morgen zéker naar de winkel ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4636
Wat een vernieuwd etsbad niet kan doen ...



Ikke héél blij !!!
Nu braampjes wegwerken, boogjes in de vorm krijgen, pootjes mooi plooien, boeltje solderen op het onderkant van het dakje ...
Nog werk genoeg  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 21 mei 2015, 21:08:56 PM
maar liefst twee bladzijden
dat is niet moeilijk je moet het zoveel keer vergroten om iets te zien en daardoor geraken die 2 blz gemakkelijk gevuld !  ;D ;) Proficiat met de publicatie ! ;)

Steam.N

#4639
Het wordt geen sinecure, om die pootjes op de juiste plaats te solderen op de watertanks ...
Ze zijn zo fragiel, dat ze alle kanten opgaan.



Het solderen van de spinnekop op de onderkant van het dak ging nog goed.
Wat nu komt ...

En het zou wel eens kunnen dat de pootjes iets te kort zijn ...
Ik denk er aan om de pootjes een stuk langer te maken, zodanig dat ik ze op het uiteinde een kwartslagje kan plooien.
Dan heb ik een groter soldeervlak(je)  ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Is het een volgende keer niet mogelijk om de steuntjes te etsen als één stuk, verbonden met de bovenzijde van de watertank ?

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 21 mei 2015, 22:10:25 PM
Is het een volgende keer niet mogelijk om de steuntjes te etsen als één stuk, verbonden met de bovenzijde van de watertank ?

Tja, zou kunnen, maar dan moet ik de bovenkant van de watertanks achteraf solderen ...
Dat komt denkelijk ook niet goed ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4642
Deze morgen, in de gauwte, de tram even met NEEB laten kennis maken.
Zonder onderstel, gezien die stomme motor er nog moet afgehaald worden :



Mooi zicht.
ALs ik dit nu kan in beweging krijgen, ben ik een gelukkig man  :)

Vóór ik het dak er definitief op zet, mag ik niet vergeten schouw en koperwerk aan te maken ...
Ook een (werkende) lamp op de frontjes, buffers, koppelhaak, ...

Voor de goede positionering en bevestiging van de daksteunen denk ik er aan bij de etsing van de definitieve watertanks gaatjes te voorzien waar de (te lange) steunen kunnen inglijden.  Bevestiging kan dan met een druppeltje secondenlijm of een pioentje solduur.
Aanpassing aan de etsmaskers van watertank en daksteunen zijn minimaal.
Deze oplossing lijkt me eenvoudiger, met een mooier resultaat.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bolje

Zeer, zeer mooi.
De aanhouder wint....
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Citaat van: Bolje op 22 mei 2015, 07:00:25 AM
...De aanhouder wint....

Gewonnen heb ik nog niet, hoor  ;)
Nog heel wat hordes te nemen ... (maar ik ben al erg blij met de hordes die ik al genomen heb zonder te zwaar op mijn smoeleke te vallen ;D )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 22 mei 2015, 06:28:49 AM
ALs ik dit nu kan in beweging krijgen, ben ik een gelukkig man  :)

Jean,

Is iets in de aard van een Faller Car-system (magneetband) daarvoor geen oplossing?
Ik bedoel daarmee een magneet die net onder het baanoppervlak voortbeweegt en zo het trammetje meetrekt...
Dan hoef je geen motor in te bouwen :-\

;)

Steam.N

Rudy, als ik een nieuw baantje zou bouwen, zou ik je oplossing kunnen overwegen.
Maar ik ga NEEB niet opbreken ...

Wat misschien wél mogelijk is, is een motortje gebruiken uit de autootjes die een magneetdraad volgen ...
Ik heb nog geen idee hoe groot/klein die zijn.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 22 mei 2015, 12:15:04 PM
Wat misschien wél mogelijk is, is een motortje gebruiken uit de autootjes die een magneetdraad volgen ...
Dat is dus het Faller Car-system. Waar Rudy naar verwijst is een ander systeem (beweging onder de baan).

marc goovaerts

Jean,

Ik weet niet of je het forum.trains-160.be volgt, maar daar verscheen net een maattekening van het motortje dat ze in T-schaal gebruiken. Het zou (beperkt) verkrijgbaar zijn via:
http://www.trainaidsa.com/catalog/product_info.php?products_id=203

OlivierV

Wat een priegelwerkje, maar het gaat alweer de goede richting uit Jean!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan