Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#3780
Eerste dwarsboog-lijn is geplaatst.  :)
Montage van de tweede lijn is gestart ...



Gelukkig zijn voor deze lijn, zoals in het grote voorbeeld, verstevigingsstangen voorzien.

Nu eerst een boterhammeke eten, en dan wat verderbouwen.  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Mijn "boterhammetjes" zijn op - ik begin nu aan de bouwwerken ...

Citaat van: Havoc op 16 augustus 2014, 18:35:29 PM
Gerolf, hoe groot is dat stukje dat we zien?

Ongeveer 1 vierkante cm.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Dus je moet wat er op het scherm komt ongeveer 10x verkleinen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#3783
Glasboer is langsgeweest ...



Nu is het kwestie van die boel recht te houden  ;)
Eerste steunprofielen zijn geplaatst, en geven het geheel voldoende stijfheid.
Morgen deze verstevigingsstructuur uitbreiden naar de hele lengte van de hal ...

Allemaal redelijk wat detail waarvan weinig zal te zien zijn, maar deze spoorkap was de initiële trigger om dit project te starten.
Dus is het normaal dat ik ten minste van dit gebouw iets geloofwaardigs probeer te maken.
Daarna is het alle aandacht naar de module ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 17 augustus 2014, 00:34:42 AM
Allemaal redelijk wat detail waarvan weinig zal te zien zijn,
Hoe, wordt dit nog afgedekt met 'zink' of met 'glas' ? In het eerste geval zou het zonde zijn en moet je toch ook wat 'making of...'-foto's met deze details naast je baantje hangen in Leuven, hoor.

Kautenbach

...je bent toch in spoor 1 aan het bouwwen he.......allemachies

Bolje

Ziet er mooi uit.
Gaat dit graag in het echt gezien, maar zal heel waarschijnlijk niet lukken.
Doe zo verder en blijf posten zo kan ik het toch 'zien' ;)
Vele groeten,
Ronald

Michael

Jean, ik heb geen woorden hiervoor, wat een schitterend bouwwerk wordt dit en zoals Wim aangeeft gelukkig spoor I want in Nis dit niet te doen :) :) :)

Jean ga zo door in Leuven krijg je een staande ovatie.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

#3788
Citaat van: Kautenbach op 17 augustus 2014, 03:15:00 AM
...je bent toch in spoor 1 aan het bouwwen he ...

Euuhhhh ... ik denk het niet ... wacht eens ...



Ah ja ... neen, Wim ... het is suikerklontjes-schaal, blijkbaar ...   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Chrisrail

#3789
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

inderdaad ik was ook verrast om je met die grote blokken piepschuim te zien rondrijden en waarom ze zouden kunnen dienen ?  ::) :-\

nee, alle gekheid op een stokje net als Chris neem ik hier mijn hoed(je) daarvoor af, ik heb weliswaar geen hoed maar wel nog een mooie kop haar !  ;D ;)  8)

Groeten Peter ;)

TBCédric

 :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o  !!!!
Wow Jean! Dat is echt (gelijk Astrid Bryan zou zeggen) Amazing!
De details, de grootheid in het klein, de vorm, de afwerking, gewoon het geheel, het is prachtig werk! Dit is echt VAKWERK!!
Volgens mij zie je bijna het licht aan de tunnel van je gebouw. Het is een prachtstuk! Komt dit station in MSM?  ;)
(Luc?)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

PRACHTIG WERK Jean, Knappe kerel die je dat nadoet. :P  8)

kleine randbemerking van mijn kant vanuit mijn perspectief als bouwkundige  ;)
Ik zou die versterkingen die je nu in die akelige dikke styreen gemaakt hebt toch in messing gemaakt hebben uit L of T-profieltjes. De kans dat die dingen er in werkelijkheid ook zaten, is zelfs heel reëel.
De langse bogen moeten dwars ook gesteund worden, dus ik zoek daar ook kruisverbanden of iets dergelijks. Licht en fijn maar efficiënt, ook voor het nabouwen en de latere stabiliteit van je model.
Maar ik vermoed dat je ze niet kan terugvinden op je blauwdrukken en ze daarom ook niet gemaakt hebt. :)
Of komt er nog iets anders om het hoekje piepen (of uit de etsmachine) zo dadelijk  ;) ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

CiteerDe langse bogen moeten dwars ook gesteund worden, dus ik zoek daar ook kruisverbanden of iets dergelijks. Licht en fijn maar efficiënt, ook voor het nabouwen en de latere stabiliteit van je model.

Zouden dat in het echt tuikabels kunnen geweest zijn?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kris

Jean,
Ik sta er ook in Leuven , ik kom zeker uw meesterwerk bewonderen
Kris