Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

PeterC

Jean, nog steeds vol bewondering aan het volgen!
Groetjes, Peter


TBCédric

Citaat van: Steam.N op 13 augustus 2014, 23:06:14 PM

  Wat een ontgoocheling: de lantaarns hangen niet allemaal op dezelfde hoogte ... vreemd ...
  Ik moet een reeks stangen foutief afgemeten hebben ...
  Spijtig, maar er is niets meer aan te doen.

Jean, dat is natuurlijk jammer om te lezen, maar valt het alleen op als je er met je neus tegenzit of ook als je op een afstandje kijkt?

Het is natuurlijk een wereld van verschil tussen de bouwer en toeschouwer. (de toeschouwer staat verder van het gebouw/geheel, dan de bouwer ;)  )
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Het valt serieus op !
Maar eens ingewerkt in het geheel, zie je voornamelijk de eerste spanten, en daar zijn de lantaarns in orde.

Op dit ogenblik kan ik er niets aan veranderen, maar als ik ooit een gaatje vind, breek ik de foutieve lantaarns uit, en vervang ze door goeie.

Gisteren avond wat voorbereidend werk en testjes voor de dakbekleding, die er vandaag op komt.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Het is natuurlijk jammer van die lantaarn-hoogtes,
maar misschien komt zoiets in het echt ook wel voor
Herstellingen achteraf, maandagochtend-arbeid, ...  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 13 augustus 2014, 23:06:14 PM

- tijdens het schilderen hield ik het geheel (zonder de "steun-doos") in de hand, en bij de laatste handeling bleef een lantaarn haken ...
  Hopelijk krijg ik ze terug stevig tegen het spant gekleefd.  Gelukkig brandt ze nog.  Verbindingen zijn niet verbroken.

slechte ingenieur !  ;D

Jean,

Gelukkig voor U en ons weten wij dat jij je niet gauw laat ontgoochelen en leven wij in de hoop dat alles snel weer in orde komt en ons een een glimp laat zien (al is het met uw steundoos !)  ;D ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Lantaarn-hoogtes: het zal wel zijn uitleg krijgen  ;D ;D ;D

@Peter: slechte ingenieur ?
1. verbindingen zijn niet verbroken
2. lantaarn brandt nog
3. herbevestiging is ondertussen reeds gebeurd.
Een ingenieur is niet verantwoordelijk voor niet correct uitgevoerde handelingen van de aannemers ! (of hij moest werfleider zijn   ::) )   ;D
Maar je zult wel gelijk hebben: 't is mijn schuld, mijn grote schuld ...  ::)

Als de spoorhal niet af geraakt, Peter, beloof ik de steundoos mee te brengen  ;D
Wél zonder lampekes ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Citaat van: Steam.N op 14 augustus 2014, 13:20:42 PM
...
Als de spoorhal niet af geraakt, Peter, beloof ik de steundoos mee te brengen  ;D
Wél zonder lampekes ...

Dan verkoopt ge dat toch als "the making of Turnhout - NEEB"  ;)


Ik heb er het volste vertrouwen in Jean, en zeker omdat ge toch niet van opgeven wil weten.


PS: ivm die verantwoordelijkheid als ingenieur werfleider: vertel dat soort zaken dan maar eens aan die "pipo's" die ik hier allemaal zie rondlopen. Elke dag een steekspel tussen "die van constructie" met "die van engineering" en dan komt "dien ontwerper" er ook nog eens tussen. Enfin, op het einde van de rit is "die klant" toch de dupe want die moet alles betalen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Haha, ik noteer je als potentiële sales guy  ;D ;D ;D
De uitleg is alles !

Je verhaal over constructie en engineering ... erg herkenbaar ... Alleen komen de kosten altijd bij ons terecht, nooit bij de klant ...  ::)

De aansluiting van de lantaarntjes loopt verder: de aansluiting van de helft van de ledjes is al naar buiten gebracht, en de tweede helft vordert goed  :)
Dat is de laatste activiteit vóór de dakbedekking er opgaat, straks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Druk dagje :
Na gisteren de aansluitingswerken van de lantaarns te hebben afgewerkt, is het vandaag volop dakwerken aan de spoorhal ...

Zinkwerken zijn aan één kant afgewerkt, en deze avond werk ik een alternatief uit voor de andere kant (on mijn stockbreuk te omzeilen).
Tevens druk bezig geweest met raam- en glaswerken, die hopelijk morgen hun plaatsje vinden op de kap.

Het is weer even doorbijten, want je ziet weinig resultaat van het noeste werk ...

Tussendoor vorderen de werken aan de gevellantaarns:
twee afgewerkt, derde in het hars, en vierde teruggevonden (nochtans veilig weggelegd om schade te vermijden, maar falend geheugen speelde weer parten  ::) )

Nog een uurtje travakken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eve

Citaat van: Steam.N op 15 augustus 2014, 22:41:54 PM
...maar falend geheugen speelde weer parten  ::) )

Ik vergeet ook altijd dat ik Alzheimer heb...

Erik  ::)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 15 augustus 2014, 23:11:10 PM
;D ;D ;D

zo erg dat onze Jean al vergeet er nog iets bij te schrijven ?   :( :'(   


;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

 ;D ;D ;D

Peter ...  Peter ? ? ? ... Mmmhhhh ... die van met de Wolf ? ? ? ...
Mmmhhhh ... ergens doet die naam een belleke klingelen ...
't Zal straks wel terugkomen ...

Waar hadden we het over ? ? ?  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 15 augustus 2014, 23:36:09 PM
   ergens doet die naam een belleke klingelen ...

rinkelen Jean, erg te moeten vernemen dat je al zo ver gevorderd bent, ik ben nu niet bezig over uw meesterwerk !  ;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

Hoe bedoel je  ??? :-\ ::) :(

de handdoek wordt niet in de ring gegooid, Peter  ;)
Ik ben ooit koppig en eigenwijs genoemd ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }