Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

marc goovaerts

Wordt het geen tijd om ons ook eens wegwijs te maken in je gordijnfabrikatie ?

Steam.N

#3196
Dank je wel, Michael.  Zal morgen straks wel lukken, denk ik.  :)

@Marc: fluitje van een cent: kan ik zeker, want had het al op maat gesneden ook.
OF ik het ga doen, is een andere vraag, want zo'n diagonale ligging heeft ook wat ...  ::)


Ondertussen maakt de derde gevel van de rij zijn opwachting :



Gelijkvloers is klaar, eerste verdiep moet nog afgewerkt worden (stukje boven linkse en middenraam, en de dakgoot met balksteuntjes)
Dan ramen etsen, en de achtergevel in mekaar boxen.
Geen zwaar gedetailleerd werk, deze keer.

Maar eerst beddeke in ...




@Marc:  gordijnfabriekatie?  Hier komt de uitleg:
- één foto met gordijnen van 't internet gehaald
- in CorelDraw ingelezen, en al wat níet gordijn was, weggeknipt, en vervangen door een zwarte achtergrond: => versie 1
- je trekt dat gordijn vertikaal uit. 
  De gordijnen hangen sluikser. 
  Je knipt het gordijn terug op afmeting van je raam.
  Al naargelang je de bovenkant hoger of lager neemt, krijg je de indruk dat je gordijn méér of minder open hangen.  => versie 2, 3, ...
- Je neemt een smal strookje van de bovenkant van het gordijn, doe al de rest weg, en rekt het smalle strookje recht naar beneden.
  Nu heb je gordijnen die vertikale lijnen heeft (al dan niet dicht) => versie n
- Je halveert elke van je vorige versies, en combineert verschillende linker- en rechterkanten.
- Vertikale gordijnen méér of minder open?  Druk een linker of rechter helft van zo'n recht gordijn ineen, of rek het uit.  => versie x, y, ...

Op minder dan een half uur had ik een hele reeks variaties, alle afgeleid uit één internet gordijn.
Op één pagina zet je op één rij alle variaties, en herhaal de variaties die je meer gaat gebruiken, en copieer die rij enkele keren ondereen, tot je blad vol is (25 x 9 gordijnen).
Klaar is kees.   :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean als je eenmaal de handigheid van de software te pakken hebt, dan is het een fluitje van een cent, maar voordat je zover bent!!!!
Het schiet al weer lekker op.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

modelbaanHO

Het blijft adembenemend mooi Jean.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

doomslu

Citaat van: PietB op 06 juni 2014, 23:09:00 PM
Een grote stilte, van bewondering, valt hier.

grt Piet.
Hier ook. Echt waar.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach


SuSke

Jean doet het weer, en die lat voor ons komt alsmaar hoger en hoger en ...
maar het werkt wel aanstekelijk om gewoon al die fabrieksdozen aan de kant te smijten en het juist en goed te maken :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ToThePoint

Amai Jean er zijn geen woorden voor man.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Bedankt, Jean !
Eigenlijk dat eike en diene Portugees hé. Zelf al een hele verzameling opgebouwd van het internet, in de realiteit foto's genomen... Maar die van het net komen wat onnatuurlijk uit en de echte lijden altijd aan de reflecties van té propere ramen...

Eigenlijk is het beschamend dat ik er zelf niet opgekomen ben, met een paar Photoshop-diploma's op zak.

HYA

Pffff, warm vandaag.
Het is te hopen dat de Jean vandaag geen roofing moet branden!

gardevil

Ja Wadde!

Kom ik terug uit verlof en heeft Jean bijna een hele straat gefabrikt. Goe bezig!
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Mannen, alweer hartelijk dank !

Net terug van een leuke house-warming.
Of ik deze avond nog op gang kom, weet ik nog niet ...
Morgen wordt er in elk geval geëtst, want ik heb raampjes met  boogjes nodig (ook voor de achtergevel).

@Marc:  was maar toeval, dat ik hier opkwam.  Wel een goeie oplossing!

Fabrieksdozen:  de ene bouwt graag, de andere rijdt liever, ...
Dus die dozen hebben zeker zin.
Maar dat bouwen geeft zo'n voldoening ... vooral voor mij nu, dat het verleden terug tot leven komt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#3207
Citaat van: Steam.N op 07 juni 2014, 22:00:30 PM

de andere rijdt liever, ...

??????????????????????????
't Is bijna om te huilen zo fraai als je nog aan iets moet beginnen(dan zakt de moed in je schoenen, of is het het zweet van deze tropische temp) als je dat hier allemaal gezien hebt !  :P

Groeten Peter ;)

Steam.N

Toch eventjes nog aan de slag, deze avond;
- ballasten van de voorgevel
- begin van de achtergevel
Benieuwd hoever ik geraak ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 07 juni 2014, 22:29:30 PM
Toch eventjes nog aan de slag, deze avond;

Waarschijnelijk "vanavond niet schat!"moeten aanhoren ?  ;D Wij zijn alvast benieuwd wat jij nog uit jouw mouw gaat schudden ! Jij bent de Poetin van de modeltrein : "Grensverleggend"

Groeten Peter ;)