Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 september 2014, 21:47:13 PM
... en opnieuw duikt er zo'n vreemd woord op ! ...

Zoals wetenschappelijk bewezen, ligt het "vreemde" van een gelezen woord in de ingesteldheid en obsessies verborgen in de grijze hersenkronkels van de lezer ...  ;D ;D ;D


Citaat van: doomslu op 23 september 2014, 21:53:54 PM
Peter, dat is de stress!

Daar zie, de Stress-Master aan het woord  ::)
Geniet er maar van, Luc.
Straks schuift de stress naar jouw schouders !
Of is de expo organiseren ook maar een "vingeroefening"?  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Was het maar waar, Jean.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 23 september 2014, 21:56:46 PM


Zoals wetenschappelijk bewezen, ligt het "vreemde" van een gelezen woord in de ingesteldheid en obsessies verborgen in de grijze hersenkronkels van de lezer ...  ;D ;D ;D



Hopla  steek het maar op een ander, volgens mij steek jij die dingen daarin om alzo te zien hoe aandachtig je postings gelezen worden ! ;D
Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: doomslu op 23 september 2014, 22:00:24 PM
Was het maar waar, Jean.  ;)

Veel sterkte !   ;D ;D ;D
(gemeend: ik hoop dat alle voorbereidingen vlot verlopen !  ;) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 september 2014, 22:10:19 PM
... Hopla  steek het maar op een ander, volgens mij steek jij die dingen daarin om alzo te zien hoe aandachtig je postings gelezen worden ! ...

Creatief gedacht, Peter  ;D ;D ;D
Wie zal het zeggen ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het speciale aan ons geheugen is dat voornamelijk de mooie aspecten onthouden worden ...

Zo ook met dat styreen stoeien ...
Eén raampje bijna ineen geprutst, en de goesting is over ...
Even in mijn reserver geëtste raampjes gezocht (als ik ets zorg ik meestal voor wat overschot) ...
Raampjes gevonden ... 1mm te smal !  S@#%t ...

Ach, ik begin dat gebouwtje opnieuw: raamopeningen uitsnijden gaat stukken sneller dan raampjes ineenprutsen met styreen profieltjes ...
Komt goed ... voel het aan mijn ellebogen ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4086
Metselwerk is achter de rug, ramen zijn uit mijn ets-reserve gehaald, basisplaatje pannen ligt klaar ...



Morgen de muren, ramen en deuren schilderen, ramen inlijmen en dakje er op.
Alweer bijna een jobke van de lijst ... :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bolje

Ziet er mooi uit.
Was een huisje in aanbouw geen optie? Moet dan wel de tussenverdiepingen met balken plaatsen,...

Off topic
Ik zou niet meer ingaan op Peter zijn hersenkronkels.  ::)
Ik vrees dat er enkele onontwarbare knopen inliggen.  ;D ;D ;D
Te veel tijdverlies,... Tijd die je niet meer hebt.  8)
On topic
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Citaat van: Bolje op 24 september 2014, 08:29:59 AM
... Was een huisje in aanbouw geen optie? ...
Was mijn eerste idee ...  ;)

Citaat van: Bolje op 24 september 2014, 08:29:59 AM
... Moet dan wel de tussenverdiepingen met balken plaatsen,...
Reden waarom ik het idee heb laten varen.  :-\
Nu krijg ik dat dingetje deze avond af.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Ik geloof dat het 2008 was, ons eerste 'optreden' met de forumbaan. Ook enkele manden bezig geweest met mijn module en naar het einde toe lange avonden gedraaid.
Hier en daar, op het eind, heb ik toen voor een 'gemakkelijke' weg gekozen om te versnellen: bij een paar huizen heb ik de rolluiken naar beneden gedaan... geen venstertjes moeten maken.
Die waren er twee jaar later dan wel!
Is misschien hier en daar een tip?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Is inderdaad wat ik nu moet doen ...
Naast het "on-hold" zetten van een aantal punten ... (uitvoering ná october 19)

Essentiële dingen eerst ... maar de aard van het beestje doet me dikwijls afwijken van deze eenvoudige regel ...
Dus wees gerust: in dit laatste gebouwtje géén lichtbakjes. misschien geen gordijnen ... maar wel een stukje glas  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Nog efkes en dan in't echt !! Knap werk hoor..

loebaske

Ben niet te vinden voor zo voetbal velden met voorbehandelde grassen, maar zal het toch moeten toe passen, anders kom ik er ook niet tegen de expo met men baantje pffff

Steam.N

Citaat van: loebaske op 24 september 2014, 14:55:26 PM
Ben niet te vinden voor zo voetbal velden met voorbehandelde grassen, maar zal het toch moeten toe passen, anders kom ik er ook niet tegen de expo met men baantje pffff

Alléé, ben ik dan niet de enige in die situatie ?  ::)
Hoi stress-collega  ;D  Goeie moed !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Trager dan voorzien: muren en ramen zijn geschilderd, ramen en deuren geplaatst.
Nu het glas plaatsen.  Daarna komt het dak aan de beurt.
Avond is nog jong ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }